تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱
۰
plusresetminus
رئیس دبیرخانه کشوری آمادگی دفاعی خبر داد؛

افتتاح طرح ملی «سفیران بصیرت» در کرمان

«موحدی‌نیا» گفت: آئین افتتاح دوره توانمندسازی «سفیران بصیرت» طرح شهید عبدالحمید دیالمه با هدف ارتقای سطح بینش و آگاهی علمی معلمان آمادگی دفاعی و در راستای جهاد تبیین ۲۷ فروردین‌ماه در کرمان برگزار می‌شود.
افتتاح طرح ملی «سفیران بصیرت» در کرمان

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ آئین افتتاح دوره توانمندسازی «سفیران بصیرت» طرح شهید عبدالحمید دیالمه از سوی دبیرخانه راهبری کشوری درس آمادگی دفاعی روز دوشنبه ۲۷ فروردین‌ماه ساعت ۹:۳۰ در اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان و همزمان به صورت مجازی و حضور مسئولان بسیج دانش‌آموزی کل کشور برگزار خواهد شد.

«حسین موحدی‌نیا» رئیس اداره تکنولوژی گروه‌های آموزشی و بررسی محتوا آموزش پرورش استان کرمان در تشریح جزئیات برگزاری این دوره اظهار کرد: از ابتدای سال تحصیلی امسال دبیرخانه راهبری کشوری درس آمادگی دفاعی در استان کرمان راه‌اندازی شد و راهبری این درس در کشور با استان کرمان پیش برده می‌شود.
 
وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در مقابله با جنگ تبلیغاتی دشمن و نقش معلمان در این جنگ و همچنین تربیت نسل آگاه، حقیقت‌جو و انسان متعهد، افزود: درس آمادگی دفاعی با توجه به ماهیت و موضوع، بهترین بستر برای جهاد تبیین است. تقریباً در کشور حدود ۳۰ هزار و در کرمان یک‌هزار و ۵۰۰ مربی آمادگی وجود دارد. همچنین حدود چند میلیون نفر دانش‌آموزان کل کشور (در استان کرمان حدود ۹۰ هزار دانش‌آموز) باید درس آمادگی دفاعی را در سال تحصیلی آموزش ببینند. لذا این درس یک بستر مناسب و ظرفیت خوب در راستای جهاد تبیین و پاسخ‌گویی با شبهات است تا حقایق انقلاب اسلامی را به خوبی برای دانش‌آموزان تبیین کنند. 
 
رئیس دبیرخانه کشوری آمادگی دفاعی ادامه داد: طرح ملی دوره توانمندسازی «سفیران بصیرت» یادبود شهید عبدالحمید دیالمه یک طرح ملی است و اعتقاد داریم معلمانی که در این طرح آموزش ببیند سفیران جهاد تبیین هستند و از آنجا که «شهید دیالمه» را سردار جهاد تبیین و مسائل اجتماعی می‌شناسند، طرح به نام ایشان نام‌گذاری شده است.
 
وی با بیان اینکه این دوره آموزشی در چهار فصل و دوره برای دبیران دفاعی کل کشور طرح پیش‌بینی شده، تصریح کرد: تاکنون ۱۰ هزار نفر از دبیران آمادگی دفاعی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.
 
موحدی‌نیا ارتقا سطح بینش و آگاهی علمی معلمان آمادگی دفاعی، آشنایی دبیران با اهداف و ضرورت‌های تدریس دروس آمادگی دفاعی، انتقال تجربیات علمی و تجارب پژوهشی محتوای کتب درسی به دبیران، توزیع عادلانه دانش و تجربه‌های آموزشی، اجرایی‌سازی برنامه درسی و فراخوان ملی حضور دبیران آمادگی دفاعی در یک رویداد علمی را از اهداف برگزاری طرح ملی «سفیران بصیرت» برشمرد.
 
رئیس دبیرخانه کشوری آمادگی دفاعی در پایان اظهار کرد: طرح ملی «سفیران بصیرت» در چهار فصل در رویکرد آموزشی و تربیتی و در چهار محور و موضوع آموزش مبانی تاریخ نهضت اسلامی، جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، مقاومت و امنیت و شناخت نیم‌رخ روانی دانش‌آموزان برگزار و این موضوعات در راستای پاسخ‌گویی به شبهات و سؤالات نوجوانان و جوانان مطرح می‌شود.

انتهای خبر/طالبی https://armanekerman.ir/vdcaawn6049nye1.k5k4.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین