تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۰
۰
plusresetminus
رئیس کمیته داوران در نامه‌ای به مهدی تاج خواسته تا در هفته ۲۵ لیگ برتر برای دو بازی تراکتور – استقلال در تبریز و پرسپولیس – سپاهان در آزادی، از وی‌ای‌آر استفاده شود.
فدراسیون فوتبال مجوز وی‌ای‌آر را بگیرد
به گزارش سرویس ورزشی پایگاه خبری «راه آرمان» استقلال در بیانیه خود، خواهان استفاده از وی‌ای‌آر در هفته بیست‌وپنجم لیگ به‌عنوان هفته حیاتی تعیین قهرمان شده است.

وی‌ای‌آر، این کلمه رمز این هفته‌های پایانی لیگ است. تیم‌هایی که در کورس قهرمانی قرار دارند، تیم‌هایی که با باخت از این کورس خارج شده‌اند، تیم‌هایی که در آستانه سقوط هستند و تیم‌هایی که امکان دارد به منطقه خطر وارد شوند، همه و همه یک‌صدا خواهان حضور وی‌ای‌آر حداقل در چند هفته پایانی لیگ هستند. 

مشخص است که در لیگ برتر ایران هم‌چنین امکانی وجود ندارد و حتی در بهترین شرایط هم در یک یا دو بازی امکان استفاده از این تکنولوژی وجود دارد. اتفاقی که نه‌تنها اعتراضات را کم نخواهد کرد بلکه به بیشترشدن آن شاید دامن بزند.

 در هرحال براساس اخباری که رسیده است، ظاهراً خداداد افشاریان در نامه‌ای به مهدی تاج، خواهان استفاده از وی‌ای‌آر در دو بازی تبریز و تهران هفته ۲۵ لیگ برتر شده است.

البته در حال حاضر دو دستگاه وی‌ای‌آر در ایران وجود دارد که یکی در تهران و یکی در اصفهان است. اگر فدراسیون فوتبال بتواند مجوز استفاده از وی‌ای‌آر را بگیرد، مشکلی در تهران وجود ندارد اما برای بازی استقلال در تبریز، باید وی‌ای‌آر به تبریز منتقل شود.

داوران وی‌ای‌آر هم مجوز دارند و از این بابت مشکلی وجود ندارد. قبلاً هم افشاریان گفته بود که فینال جام حذفی و البته برخی بازی‌های  لیگ(احتمالا دو هفته پایانی لیگ) از وی‌ای‌آر استفاده شود اما هنوز هیچ‌چیز قطعی نشده است.

در نگاه اول شاید بعید به‌نظر برسد که در هفته بیست‌وپنجم برنامه‌ای برای استفاده از وی‌ای‌آر باشد و شاید در بهترین حالت در یکی، دو هفته پایانی با تصمیم فدراسیون این اتفاق بیفتد اما اگر فیفا موافقت کند این احتمال هم وجود دارد که برای دو بازی حساس هفته بیست‌وپنجم یعنی تراکتور با استقلال و پرسپولیس با سپاهان، فدراسیون تصمیم‌به استفاده از کمک داور ویدئویی بگیرد.

منبع: فوتبالی

انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdcjhyeviuqextz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین