تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۶
۰
plusresetminus
سپاهان قطعاً به هدف بزرگی که در ابتدای فصل برای خودش ترسیم کرده بود، نمی‌رسد.
پرسپولیس و استقلال می‌توانند به امتیاز ۷۰ برسند
به گزارش سرویس ورزشی پایگاه خبری «راه آرمان» در اوایل فصل بود که یک تابلو در ورزشگاه نقش جهان اصفهان که ورزشگاه خانگی و محل برگزاری بازی‌های خانگی سپاهان است مورد توجه قرار گرفت و خبرساز شد.

روی این تابلو این عبارات دیده می‌شد: « قهرمان مسابقات فوتبال لیگ برتر فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۳»؛ «با تلاش و رقابت ترکیبی این تابلو را خاطره‌ساز کنید.» ۷۰ points و در نهایت COMING SOON!

این‌طور به‌نظر می‌رسید که باشگاه سپاهان برای خودش در پایان این فصل یک هدف بزرگ تعیین کرده است. هدف این بود: «کسب ۷۰ امتیاز و قهرمانی در لیگ برتر.» اما این هدف کمی بزرگ و دور از ذهن بود. چراکه بیشترین امتیازی که در یک دوره از لیگ کسب‌شده مربوط به لیگ بیست‌ویکم است که در آن استقلال با امتیاز ۶۸ به قهرمانی رسید.


مشخص نیست این تابلو چه زمانی در ورزشگاه نقش جهان نصب شده است اما اولین بار در اوایل شهریورماه دیده شد و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. آن روزها سپاهان سه بازی در لیگ انجام داده بود و هر سه را هم برده بود. دو تا از این پیروزی‌ها هم مقابل تیم‌های مدعی یعنی تراکتور و استقلال به‌دست آمده بود و این نشان می‌داد ماجرای ۷۰ امتیاز برای آن‌ها جدی است.


سپاهان تا چند هفته بعد هم نتایج خوبی گرفت و اگر روند امتیازگیری‌اش به‌همان شکل حفظ می‌شد قادر بود به هدف بزرگش برسد. اما روزهای بد کم‌کم از راه رسیدند. ماجرای عبور از سقف بودجه، محرومیت چند بازیکن، حذف از لیگ قهرمانان آسیا الهلال و بروز برخی حاشیه‌ها باعث شد سپاهان به‌طور کامل از مسیری که درپیش گرفته بود منحرف شود.

حالا سپاهان از ۲۲ مسابقه‌ای که در این فصل انجام داده است ۳۹ امتیاز گرفته است. آن‌ها اگر بتوانند هشت بازی باقی مانده‌شان را هم ببرند در نهایت به امتیاز ۶۳ می‌رسند که فاصله‌ای هفت امتیازی با هدف‌گذاری ابتدای فصل دارد.

اما دو تیم دیگر درحال حاضر امکان رسیدن به هدفی را که سپاهان برای خودش تعیین کرده بود دارند. استقلال و پرسپولیس تیم‌های اول و دوم جدول هستند و از ۲۳ بازی به ترتیب ۵۰ و ۴۹ امتیاز گرفته‌اند.

استقلال اگر همه بازی‌های باقی مانده‌اش را ببرد به امتیاز ۷۱ می‌رسد که یک امتیاز بیشتر از هدف‌گذاری سپاهان است. پرسپولیس هم درصورت پیروزی در همه بازی‌های باقی مانده ۷۰ امتیازی می‌شود و دقیقاً به هدف سپاهان می‌رسد.

البته پیروزی در همه بازی‌های باقی‌مانده هم کار بسیار دشواری است. نه به این معنی که غیرممکن باشد. پرسپولیس همین فصل گذشته موفق شد ۱۰ بازی پایانی خودش شامل هفت بازی در لیگ و سه بازی در جام حذفی با برد تمام کند اما تکرار آن موفقیت واقعا دشوار به‌نظر می‌‌رسد.

منبع: فوتبالی
انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdcb9gb8zrhbafp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین