تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۰
۰
plusresetminus
عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر بیان کرد:

کلیدواژه انتظار نگاه روشن مکتب تشیّع به بشریت

عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر گفت: تمام ادیان آسمانی نگاه امیدبخش به آینده بشر دارند اما مکتب تشیّع با کلیدواژه انتظار نگاه ویژه و روشن نسبت‌به کاروان راه بشر دارد.
کلیدواژه انتظار نگاه روشن مکتب تشیّع به بشریت
مهدیه علوی‌فرد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» در رابطه با اولین گام جهت مهندسی فرهنگی انتظار برای ظهور امام زمان(عج) با توجه به دسیسه‌های استکبار گفت: اولین گام درک و فهم اشکالات، نواقص فرهنگ انتظار و شناسایی خلاءهای معرفتی آن است و بعد ارائه راه‌حل برای رفع اشکالات است.
 
وی ادامه داد: اولین نقص فرهنگ انتظار، ناامیدی است چراکه چون بختکی به جامعه منتظر سایه می‌افکند اما ریشه این ناامیدی تبلیغات سیاسی دشمن و گاه منشاء آن مشاهده امواج متراکم ظلمت و ظلم است در حالی‌ انتظار به‌معنای دل نسبت‌به پایان راه زندگی بشر سرشار از امید باشد.
 
علوی‌فرد بیان کرد: مقام معظم رهبری در این رابطه می‌فرمایند «ممکن است کسی دوران ظهور را نبیند و نتواند درک کند اما بلاشک آن دوران وجود دارد».

عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر با اشاره به این‌که در مهندسی فرهنگی انتظار به‌دنبال راه‌حل هستیم، توضیح داد: یکی از راه‌حل‌های ریشه‌کن کردن ناامیدی در زمان غیبت خود نام امام زمان(عج) است چراکه آوردن این نام مقدس به ما یادآوری می‌کند که طلوع خورشید حق و عدل در پایان این شب ظلمانی قطعی است زیرا ظهور امام زمان (عج) و غلبه حق بر باطل وعده تضمین شده و تخلف‌ناپذیر از سوی پروردگار است.

وی ادامه داد: در زیارت «آل‌یاسین» می‌خوانیم «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وَعْدَ اللَّهِ الَّذى ضَمِنَهُ» نشان می‌دهد که این وعده از جمله وعده‌هایی است که در آن هیچ‌گونه دروغی وجود ندارد بلکه عین حق و حقیقت است.

علوی‌فرد اظهار کرد: در زیارت «آل‌یاسین» به این وعده تضمین شده الهی یعنی وعده ظهور و  غلبه حق بر باطل اشاره شده است ازاین‌رو افراد معتقد به ظهور ولی‌عصر(عج) دچار یاس و ناامیدی نمی‌شوند چراکه معتقدند این خورشید طلوع خواهد کرد و  تاریکی‌ها را برطرف می‌کند.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر تشریح کرد: تمام ادیان آسمانی این نگاه امیدبخش را به آینده بشر دارند اما مکتب تشیع با کلیدواژه انتظار نگاه ویژه و روشن نسبت‌به کاروان راه بشر دارد.
انتهای خبر/ پسند
  https://armanekerman.ir/vdcjmyevauqexxz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین