تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۲
۰
plusresetminus
استاندار کرمان ضمن تشکر از تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای پشت‌سر گذاشتن بحران سیل گفت: خدا را شاکریم که استان کرمان برای این اتفاق کاملا آماده بود.
از مخابره لحظه‌ای رسانه‌ها تا ایجاد آشپزخانه طبخ غذای گرم
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»  محمدمهدی فداکار ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد: از تمام سازمان‌ها و کسانی که ما را در رفع بحران سیل یاری رساندن کمال تشکر را داریم و باید از چند گروه تشکر ویژه کرد.

وی اذعان کرد: در هفته جاری سیل را پشت سر گذاشتیم و به همت همه دستگاه‌ها و پیش‌بینی‌های انجام شده خسارت‌های کمی داشتیم ‌و کار بزرگی انجام شد گرچه هنوز بارندگی‌ها تا امشب در استان ادامه دارد،اما خطر اصلی را از سر گذراندیم، دیروز عصر حدود ۴۰ میلی‌متر بارندگی فقط در مردهک عنبرآباد انجام شد و امیدوار هستیم تا پایان بارندگی‌ها مشکلی نداشته باشیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه حضور امدادرسانان و تیم‌های مراقبت از بحران در استان کنار هم قرار گرفتنشان حالت جنگی و حرکت بسیار زیبایی را به نمایش گذاشته بود، گفت: همه در میدان بودند هم سردار بهروز که کاملا د منطقه مستقر بود هم فرماندهان ارتش که همزمان با برنامه‌‌ریزی برای برگزاری رژه در سالروز ارتش تجهیزات خود را در مناطق بحرانی به حالت آماده‌باش درآورده بودند

فداکار با اشاره به اینکه دستگاه‌ها باید مراقبت کنند که اگر به موقع اقدام شود حتماً می‌توانیم از خسارات جلوگیری کنیم، افزود: بیش از ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین آماده داشتیم تا در صورت نیز وارد عملیات شوند و بیش از ۵ کمرشکن داشتیم که استفاده نشد و دیروز برای کمک به سیستان و بلوچستان ارسال کردیم.

وی با بیان اینکه روز گذشته چهار نفر مفقودی داشتیم که به یاری خدا و دستگاه‌های امدادی زنده پیدا شدند، ادامه داد: در این بارندگی‌ها شاهد حجم بالایی از آب در رودخانه‌ها بودیم که لایروبی‌های انجام شده از قبل، باعث شده بود تا آب از مسیر خود خارج نشود و به‌حدی در شهر آرامش وجود داشت برخی از محلی‌های به شوخی می‌گفتند که «می‌گذاشتید حداقل یکم آب از جلوی خانه‌های ما عبور کند».

استاندار با بیان اینکه از رسانه‌ها تشکر می‌کنم که همکاری خوبی برای آگاه‌سازی مردم کردند و باعث همکاری مردم در پیشگیری از سیل شدند که جای تقدیر دارد، گفت: فعالان فضای مجازی لحظه‌ای وقایع و اتفاقات را روایت می‌کردند و حتی گاهی ما برخی اتفاقات میدانی را از همین رسانه‌ها متوجه شده و کمک ارسال می‌کردیم.

فداکار افزود: یک موضوع مهم در شرایط بحرانی ذور گذشته  این بود که بارندگی به یکباره نبود و با عنایت خداوند بارندگی‌ها متناوب بود و شاهد بارشه‌ها به صورت کم کم بودیم که قدرت مانور و اجرای ما را بیشتر می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها از جمله ارتش و سپاه و بسیج کمک خوبی در مقابله با سیلاب‌ها بودند، افزود: گروه‌های جهادی هم پای کار بودند تا هم از سیل پیشگیری شود و هم اگر مشکلی پیش آمد به موقع به مردم امدادرسانی داشته باشند و حتی یک آشپزخانه با قابلیت طبخ ۳هزار پرس غذا را داشتیم که خدارا شکر اصلا مورد بهره‌برداری قرار نگرفت.

استاندار کرمان با بیان اینکه بارندگی بسیار خوبی طی این چند روز در سطح استان انجام شد، ادامه داد: البته آمار دقیقی نداریم و ضعف آماری بین دستگاه‌های مختلف در استان کرمان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت سیل در استان کرمان مانند شب عملیات در دفاع مقدس بود، گفت: همه نیروها و تجهیزات آماده بودند که به‌موقع وارد عمل شوند و اگر مشکلی پیش آمد، پشتیبانی کنند و این یعنی اتحاد و همدلی بحران را رد کرد، حتی معاون عمرانی ما هنوز در منطقه مستقر است و از نزدیک موانع  و مشکلات را احصاء می‌کند.

انتهای خبر/طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcbggb8arhbasp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین