تاریخ انتشار :شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۴
۰
plusresetminus
قرار بود مراسم قرعه‌کشی واگذاری زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی باشد که با ممانعت معترضان در شهر مَحی‌آباد شهرستان کرمان، جلسه مختل شد.
مشکل ۳۰ ساله بر مدیران کرمان آوار شد
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» درحالی‌که محمدمهدی فداکار استاندار کرمان برای قرعه‌کشی واگذاری زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت به شهر محی‌آباد این شهرستان سفرکرده بود با اعتراض اهالی در واگذاری زمین‌های قدیمی روبه‌رو شد که پس از بررسی و دستور استاندار مشکل ۲۰ تا ۳۰ ساله واگذاری ۵۴۴ قطعه زمین رفع شد.

اهالی محی‌آباد کرمان می‌گویند؛ ۵۴۴ قطعه زمین از سال ۶۸ تا ۷۷ توسط شورای روستایی محی‌آباد به اهالی واگذار شده اما سندی به آنان داده نشده است.

آن‌گونه که دستگاه‌های متولی اعلام می‌کنند، این زمین‌ها مربوط به بنیاد مسکن بوده که گویا شورای اسلامی منطقه آنها را بدون هماهنگی به مردم واگذار کرده است و حالا بنیاد مسکن طبق قانون برای واگذاری زمین‌ها برای دومین بار از مردم پول مطالبه داشته است.

اهالی می‌گویند یکبار پول زمین را داده‌اند و نمی‌توانند دوباره پولی پرداخت کنند؛ لذا در همه این سال‌ها اعتراض کردند اما پاسخی نگرفتند، حتی پس از ساخت مسکن در این زمین‌ها، شبانه آنها را تخریب کردند.

در این خصوص استاندار کرمان پس از مشورت با مدیران کل، وعده داد که دولت از حق خود در واگذاری این زمین‌ها بگذرد و طی شرایطی سند ۵۴۴ قطعه مورد اعتراض به اهالی واگذار شود.

امام جمعه محی‌آباد تاکید کرد که برای حل این مشکل در دوره‌های گذشته به مدیران عالی استان و کشور هم مراجعه کرده و همچنان باقی مانده بود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdchkvnz-23nkmd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین