تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۵
۰
plusresetminus
برگی از زندگی پربار شهید «حسین عرب‌نژاد»؛

از تحصیل در رشته اقتصاد تا شهادت در دکل دیده‌بانی

شهید «حسین عرب نژاد» هنوز پایش کاملاً خوب نشده بود، که عازم جبهه شد، ۲۰ فروردین ۱۳۶۶ با اصابت گلوله مستقیم تانک به دکل دیده‌بانی، شربت شهادت را نوشید.
از تحصیل در رشته اقتصاد تا شهادت در دکل دیده‌بانی
 به گزارش گروه فرهنگ و شهادت پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» شهید «حسین عرب‌نژاد» در ۲۷ بهمن‌ماه ۱۳۴۴ در روستای خانوک از توابع شهرستان زرند به‌دنیا آمد.

حسین، سومین فرزند خانواده بود، وی دوران ابتدایی و راهنمایی را در دبستان «علوی» و مدرسه راهنمایی «تلاش» در زادگاهش سپری کرد؛ او در دوران پُر از خفقان قبل از انقلاب، همچون سایر مردم آگاه ایران، فعالیت‌هایی علیه رژیم منحوس داشت.

برشی از زندگی‌نامه شهید حسین عرب‌نژاد؛ 

حسین برای تحصیل در دوره دبیرستان، راهی کرمان شد و در مدرسه «ایران شهر» رشته فرهنگ و ادب را انتخاب کرد، وی ترک تحصیل کرد و در یک مغازه لباس‌فروشی مشغول‌به کار شد و بعد از یک‌سال، مجدداً به سنگر مدرسه بازگشت و این‌بار، رشته اقتصاد را برای ادامه تحصیل برگزید.

او در تیرماه سال ۶۰ که مصادف با ماه مبارک رمضان بود، بعد از گذراندن یک دوره آموزشی پانزده روزه در پادگان «۰۵» کرمان، برای اولین بار عازم جبهه شد، اولین اعزامش، مصادف شد با عملیات رمضان که در قالب گردان «یا مهدی»، تیپ ثارالله به‌عنوان آر.پی.جی‌زن در این عملیات حضور یافت و با شروع سال تحصیلی، از جبهه بازگشت و سرِکلاس درس حاضر شد.

حسین که در دومین اعزامش در بهمن ۶۱، جمعی گردان کربلا، گروهان دو، لشکر ثارالله بود، به‌عنوان کمک آر.پی.جی‌زن در عملیات خیبر حضور یافت.

این بسیجی ولایت‌مدار در سومین اعزامش، جمعی گردان عاشورا بود؛ که در سنگر کمین خدمت کرد.

وی بعد از اخذ مدرک دیپلم، در آبان‌ماه سال ۶۵ عازم خدمت سربازی شد، محل خدمتش، ابتدا در کرمان بود و بعد از مدتی، به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شد.

این شهید بزرگوار در عملیات کربلای ۵، به‌عنوان دیده‌بان حضور یافت و در نوزدهم دی‌ماه از ناحیه پای چپ مجروح شد و در بیمارستان ولیعصر(عج) قائم شهر، بستری شد و بعد از مدتی، برای ادامه روند بهبودی به کرمان رفت.

هنوز جراحت پایش کاملاً خوب نشده بود، که عازم جبهه شد و سرانجام با شرکت در عملیات کربلای هشت، در بیستم فروردین ۱۳۶۶ با اصابت گلوله مستقیم تانک به دکل دیده‌بانی، در منطقه شلمچه شربت شهادت را نوشید.

پیکر مطهرش در گلزار شهدای خانوک به خاک سپرده شد و محلی برای مأمن عاشقان شده است.

منبع: برگرفته از کتاب «ره یافتگان کوی یار»

انتهای خبر/ طهماسبی 


  https://armanekerman.ir/vdcaywn6o49nym1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین