تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۳
۰
plusresetminus
استاندار کرمان گفت: برای اینکه مشارکت مردم را فعال کنیم، شرط راه‌اندازی کارخانه‌های فرآوری را برای واگذاری معادن قرار داده‌ایم.
واگذاری معادن منوط به راه‌اندازی کارخانه‌های فرآوری
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» به نقل از روابط عمومی استاندار کرمان، محمدمهدی فداکار در راستای چگونگی تحقق شعار سال عنوان کرد: در حوزه مشارکت مردم، تقویت شرکت‌های کوچک که عمده اشتغال‌ها را دارند به‌ویژه در صنایع‌جانبی و پایین‌دستی مدنظر است.

فداکار، کمک‌به تامین خوراک واحدهای کوچک را مطرح کرد و اظهار کرد: شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی با تامین نیازهای خود از تولیدات داخل استان به تقویت واحدهای تولیدی کوچک کمک خواهند کرد و در این راستا همه ظرفیت‌های قانونی از جمله مصوبه شورای تامین را لحاظ کرده‌ایم.

استاندار کرمان گفت: برای اینکه مشارکت مردم را فعال کنیم، شرط راه‌اندازی کارخانه‌های فرآوری را برای واگذاری معادن قرار داده‌ایم؛ همچنین واگذاری معادن کوچک مقیاس شرکت‌های بزرگ به مردم توافق شده است.  

فداکار عنوان کرد: گردشگری بخش کاملا مردمی است که در تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اهمیت دارد؛ راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی در ساختمان سابق فرمانداری کرمان خواهیم داشت و همه بخش‌های مرتبط در آن مستقر می‌شود.

فرصت بی‌نظیر مشارکت مردم در معادن متنوع جنوب کرمان

استاندار کرمان عنوان کرد: کرمان، استان معدنی است و نیمی از حقوق دولتی کشور از استان کرمان پرداخت می‌شود؛ ظرفیت‌های فوق‌العاده معدنی داریم اما علی‌رغم آن اکتشافات کمی صورت گرفته است.  

فداکار ادامه داد: اگر اکتشاف زیاد شود تغییرات زیادی خواهیم داشت، تنوع معادن به‌ویژه در جنوب استان فرصت بی‌نظیری برای مشارکت مردم است.

وی، تقویت ظرفیت‌های موجود و بهره‌گیری بیشتر از زغالسنگ را مورد اشاره قرار داد و گفت: متأسفانه طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری در شرکت زغالسنگ صورت نگرفته، اما با اصلاح مالکیتی که درحال انجام است و ورود سرمایه‌گذار جدید، قطعا سال متفاوتی برای زغالسنگ خواهیم داشت.

 افتتاح قریب‌الوقوع ورزشگاه رفسنجان و مجتمع مس درآلو

استاندار کرمان به پروژه‌های در دست اجرا و قابل افتتاح استان اشاره کرد و گفت: رصد این پروژه‌ها برای رفع موانع و مشکلات آنها تا رسیدن به نتیجه نهایی، انجام می‌شود.

فداکار به کلنگ‌زنی کارخانه لاستیک‌های فوق سنگین، سرمایه‌گذاری در حوزه قطعه‌سازی ارگ جدید بم، فعالیت گهرزمین در بردسیر، فولاد گل‌گهر و طرح‌های مس را از جمله پروژه‌های مهم استان برشمرد و ادامه داد: بخشی از پروژه‌های مهم استان در خطوط توسعه شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی است.

استاندار کرمان از برگزاری ۴۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را در راستای رفع مشکلات طرح‌ها و چالش‌ واحدها نام برد و اظهار داشت: رویداد کرمان آی‌دکس ۲۰۲۴، اردیبهشت‌ماه برگزار و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان معرفی خواهد شد.

فداکار به احداث سه ورزشگاه توسط شرکت مس در رفسنجان، کرمان و شهربابک اشاره داشت و عنوان کرد: ورزشگاه رفسنجان آماده افتتاح است، ورزشگاه شهربابک تا مرداد آماده خواهد شد و ورزشگاه شهدای مس کرمان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: مشکل آب مجتمع مس درآلو ۱۳ برطرف شده و به زودی با حضور مقامات افتتاح رسمی می‌شود.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcguz9qxak9tn4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین