تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۲
۰
plusresetminus
معاون امور صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت کرمان:

تحقق سرمایه‌گذاری ۳۲ هزار میلیاردی در سال ۱۴۰۲

معاون امور صنایع سازمان صمت شمال کرمان گفت: در سال گذشته بیش‌ترین سرمایه‌گذاری در عرصه فولاد صورت گرفت و بیش‌از ۳۲ هزار میلیارد تومان بود.
تحقق سرمایه‌گذاری ۳۲ هزار میلیاردی در سال ۱۴۰۲
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ علیرضا رحمان‌نژاد چهارم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با محوریت گزارش از فعالیت‌های معاونت امور تولید در سال گذشته و امسال اظهار کرد: هرچند در خصوص تسهیلات تبصره ۱۸ که اطلاع‌رسانی‌هایی صورت گرفته اما متأسفانه بسیاری از واحدهای تولیدی از این امکام جهت تامین سرمایه در گردش بهره‌ای نبردند. 

وی بر لزوم تزریق امید به جامعه با آگاه‌سازی از طریق رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: در سال گذشته صمت استان ۲۰ برنامه اصلی را در دستور کار خود قرار داد، که ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی در اولویت بود.

معاون امور صنایع سازمان صمت شمال استان کرمان گفت: براساس مجوزها سال گذشته باید ۱۲۵ واحد تولیدی ایجاد می‌کردیم که خوشبختانه ۱۵۴ واحد محقق شد، در بحث سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده بود که ۳۲ هزار میلیارد تومان آن محقق شده است که شاهد رشد در این عرصه بوده‌ایم. 

رحمان‌نژاد بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان در سال گذشته ۱۲ هزار نفر را در سامانه رصد و پایش اشتغال ثبت کرده است این درحالی است که سهم این سازمان تنها ۱۰ هزار فرصت شغلی بوده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان فعال‌کردن واحدهای راکد را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان در سال گذشته اعلام کرد و افزود: در سالی که گذشته ۳۰ واحد تولیدی باید احیاء می‌شد درحالی ‌که ۴۴ واحد تولیدی راکد فعال شد. 

وی با بیان این مطلب که تسهیلات بخش تولید در سال گذشته محدود بود، گفت: فقط از محل تبصره ۱۸ تامین سرمایه در گردش صورت می‌گرفت و عملاً کافی نبود اما با ایجاد ارتباط بین واحدهای کوچک و بزرگ، توانستیم واحدهای راکد را فعال کنیم، به‌گونه‌ای که ۹۰ واحد تولیدی کوچک به واحدهای بزرگ متصل کردیم که ۴۴ مورد آن واحدهای راکدی بودند که فعال شدند.

رحمان‌نژاد در ادامه گفت: در راستای توانمندسازی شهرستان‌ها و کاهش مراجعات حضوری به استان اختیارات تخصیص سوخت واحدهای تولید و کارشناسی تا مرحله صدور پروانه بهره برداری به شهرستان‌ها تفویض شد.

وی تصریح کرد: عارضه‌یابی واحدهای صنعتی و تولیدی در قالب پروژه عارضه‌یابی در استان در سال جاری اجرا می‌شود و حدود سه میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با تبیین اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: در سال گذشته ۲۷ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد که ۳۸۶ مصوبه در سال گذشته در این کارگروه مصوب و پیگیری شده و می‌شود که حدود ۵۲ درصد مصوبات اجرا شده هستند و حدود ۱۵ درصد این مصوبات اجرا نشده و مابقی در دست پیگیری هستند گفتنی است که از ۱۵ درصد مصوبات اجرایی نشده فقط ۵ درصد آن توسط دستگاه‌های اجرایی و ۱۰ درصد دیگر آن توسط متقاضی انجام نشده است.  

وی شهرستان‌های سیرجان، بم، رفسنجان، زرند و شهربابک و کرمان را شهرهای صنعتی شمال استان کرمان دانست و بیان کرد: ۱۶۵۰ واحد تولیدی در شمال استان کرمان داریم که ۲۲۱ مورد آن غیرفعال، ۶۱۰ مورد آن نیمه فعال و ۷۲۷ واحد تولیدی فعال هستند. 

رحمان‌نژاد با بیان این مطلب که حدود ۱۵ درصد واحدهای شمال استان کرمان بالادستی(بزرگ) هستند، تصریح کرد: در کرمان ۷۴۵ واحد تولیدی، در سیرجان ۲۹۷ واحد، در رفسنجان ۲۲۵ واحد، بم ۱۲۷ واحد تولیدی وجود دارد.

وی درباره راهکار استان برای اتصال واحدهای کوچک و متوسط به واحدهای بزرگ گفت: واحدهای کوچک و متوسط در سامانه ستاد ثبت‌نام کردند و واحدهای بزرگ هم باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و طبق مصوبه شورای تامین حداقل ۵۰ درصد نیازهای واحدهای بزرگ باید از داخل استان تامین شود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تاکید کرد: زنجیره تامین بین واحدهای کوچک و بزرگ امسال به جد برای اجرای آن اقدام خواهیم کرد و امسال هر شرکتی این قانون را اجرا نکند به جرم ترک فعل با آن برخورد خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که حدود ۴۰ درصد پلی‌اتیلن کشور در استان کرمان تامین می‌شود در ادامه بر لزوم حمایت از صنایع کوچک تاکید کرد و گفت: اشتغال، ارزش افزوده و ... در توسعه واحدهای کوچک و متوسط محقق می‌شود. 

رحمان‌نژاد پیگیری درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده در راستای حمایت از مصرف کننده، انعقاد قرارداد با دو بانک، دادن سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی از محل گردش حساب‌های شرکت‌های بزرگ، تثبیت آمار تولید حدود ۱۳۰ واحد تولیدی استراتژیک استان را از جمله برنامه‌های این سازمان در سال جاری برشمرد.

معاون امور صنایع در سازمان صمت شمال کرمان در پایان خاطرنشان کرد: واحدهای تولید تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه مهلت دارند تا برنامه تولیدی به‌همراه نیاز ارزی خود را در سامانه جامع تجارت در بخش برآورد کالا اعلام کنند تا رایزنی‌های لازم با بانک مرکزی برای تخصیص ارز به آنها انجام شود.


انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcbggb8frhba0p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین