تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۲
۰
plusresetminus
با گذشت بیش از ۱۴ سال از شهرستان شدن فهرج اما عدم استقرار برخی ادارات معضلات جدی برای مردم این خطه از شرق استان بوجود آورده است.
عدم استقرار برخی ادارات معضلی جدی برای مردم فهرج است
به گزارش سرویس اجتماعی راه آرمان؛ با گذشت بیش از یک دهه از ارتقاء نام فهرج به شهرستان، متاسفانه برخی ادارات در این خطه از شرق استان مستقر نگردیده‌اند و همین امر مشکلات فراوانی را برای ساکنین منطقه به وجود آورده است.
 
مردم شهرستان فهرج در سال ۱۳۸۸ پس از سالیان مدید، بالاخره به آنچه که استحقاق آن را داشتند رسیدند و توانستند با پیگیری‌های صورت گرفته مسئولین وقت، نام این خطه از شرق استان را در تقسیمات کشوری بعنوان شهرستان به ثبت برسانند.
 
آرزویی که هر چند از اکثر جهات توانسته بار مشکلات شهروندان را از حیث کاهش بعد مسافت کم نماید، اما عدم استقرار برخی از ادارات با گذشت یک دهه، لذت این آرزو را از مردم گرفته است و موجب گردیده ساکنین شهرستان از امکانات کامل خدمات شهری محروم باشند.
 
بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره امور مالیاتی، تعزیرات حکومتی، دادستانی، اوقاف و امور خیریه، امور عشایر، هواشناسی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، بانک سپه، بانک مسکن، بانک رفاه کارگران و ... از جمله ادارات و نهادهای مهم استقرار نشده در شهرستان فهرج هستند که تا به امروز چارت آنها محقق نشده است.
 
حال این سوال پیش می آید دلیل اینکه شهرستان‌های مجاور از استقرار اکثر ادارات مذکور در شهرستان خود بهره‌مندند اما فهرج کماکان اندر خم یک کوچه است در چیست؟ آیا این مورد به بی عدالتی‌ها برمی‌گردد یا عدم پیگیری مسئولین ذیربط؟

این شهرستان کم تر توسعه یافته قدمتی در حد استان یزد دارد و علیرغم اینکه بعد از سالیان دراز به شهرستان تبدیل شده اما زیرساخت‌های اداری آن کامل نیست و مردم بایستی در فصول سرد و گرم سال مسافت‌های طولانی را طی تا برای انجام امور اداری، خود را به نزدیکترین شهرستان مجاور فهرج برسانند.

گرمای بی سابقه هوا در فصلی که هنوز تابستان آن از راه نرسیده در کنار افزایش نرخ کرایه‌های خودروها، مردم این شهرستان را در رسیدن به بانک یا ادارات سایر شهرستان‌ها با مشقت و سختی زیادی مواجه کرده و سبب شده هم متحمل ضرر سلامتی و هم اقتصادی شوند.
 
بی شک تشکیل ادارات در شهرستان فهرج از خواسته‌های به حق مردمی است که تا به امروز با سختی و مشقت خم به ابرو نیاورده‌اند و به امید روزی نشسته‌اند که آنچه را لیاقت آنان است برایشان فراهم شود.

هر چند از ابتدای دولت مردمی آقای رئیسی اقدامات خوبی در بحث محرومیت‌زدایی انجام شده و نماینده عالی دولت در شهرستان فهرج تلاش‌های بسیاری را در این رابطه انجام داده، اما نبود فضاهای مناسب برای استقرار ادارات خود نیز مزید بر علت است و میطلبد مسئولان شهرستان با تعامل و همکاری زمین‌ها و مکان‌های مناسبی را در اختیار ادارات کل قرار دهند تا ساخت و استقرار ادارات جامانده سرعت بیشتری به خود بگیرد.

انتهای خبر/عباسزاده
https://armanekerman.ir/vdch-mnzx23nxid.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما