تاریخ انتشار :جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۷
۰
plusresetminus
بازخوانی حماسه ۲۳تیر

باطل‌السحر دروغ‌های لیبرالیسم

دروغ‌پردازی جریان لیبرال در سال۷۸ برای دریافت امتیازات سیاسی، جان و مال و ناموس مردم را به آتش کشید.
باطل‌السحر دروغ‌های لیبرالیسم
به گزارش سرویس سیاسی راه آرمان ؛ ۲۳‌تیر‌۷۸ یادآور حماسه‌ای است که باطل‌السحر دروغ‌های جریان لیبرال و رسانه‌های بیگانه بود. پس از ۵ روز آشوب آفرینی که به پشتوانه برنامه ۱۰ساله دشمن رخ داد، مردم با حضور در صحنه صحنه‌آرایی دشمن را درهم ریختند.
دشمنان نظام پس از پایان جنگ تحمیلی برنامه ۱۰ساله‌ای را آغاز کردند که بتوانند در یک تهاجم فرهنگی پشتوانه مردمی نظام و در یک تهاجم تفکری مسئولان نظام را دچار ضعف نمایند.
پس از حماسه حضور مردم در انتخابات دوم خرداد۷۶ دشمن به این تحلیل غلط رسید که مردم دیگر از نظام حمایت نمی‌کنند و زمان تغییر نظام (رژیم چنج) فرا رسیده است.

آغاز عملیات تغییر نظام
اما برای اجرای مرحله نهایی نیاز بود ساختار اطلاعاتی کشور نابود شود. ابتدا در ماجرای مشکوک موسوم به قتل‌های زنجیره‌ای تعدادی از عناصر وزارت اطلاعات، متهم به قتل شدند.
روزنامه‌های زنجیره‌ای نیز دست به هیاهوی گسترده‌ای در این رابطه زدند. پس از این واقعه برخی افراد مثل سعید امامی متهم به دست داشتن در این قتل‌ها شدند. این نخستین ضربه به وزارت اطلاعات بود. چرا که اولا افراد مقتول جز مخالفین بی‌ضرر بودند و دوما بدون هیچ سند و مدرکی تعدادی از مدیران وزارت به قتل متهم شدند.
دومین ضربه به وزارت اطلاعات با خودکشی مشکوک سعید امامی و انتشار فیلم بازجویی همسر وی رقم خورد. با این اتفاق تعداد زیادی از نیروهای وزارت اطلاعات در اعتراض به اقدامات فراقانونی دولت وقت در این پرونده و رویدادهای پس از آن استعفا کردند.
با این اتفاق عملا وزارت اطلاعات رو به انحلال می رفت. اما مقام معظم رهبری اعلام کردند که نیروهای وزارت اطلاعات به سر کار برگردند و اقدامات ناشایست چند عنصر مشکوک نباید خللی در امنیت کشور ایجاد کند.
در همین دوران سعید امامی به کلید واژه‌ای برای انجام عملیات روانی تبدیل شد. روزنامه‌های زنجیره‌ای و رسانه‌های بیگانه تلاش کردند یک دوگانه بی‌گناه و گناه‌کار دانستن سعید امامی ایجاد کنند.
همزمان با این دوگانه‌سازی کاذب در جامعه، فضای رسانه‌ای را نیز به گونه‌ای پیش ببرند که هیچکس نتواند از وزارت اطلاعات دفاع کند. در این مارپیچ سکوت فضا برای ضربه سوم و نهایی آماده می‌شد.

ضربه نهایی به امنیت کشور
مجلس پنجم به دنبال اصلاح قانون مطبوعات بود. براساس این اصلاحیه عناصر بیگانه نمی‌توانستند در رسانه‌های کشور فعالیت کنند. همچنین دیگر مسئولان حق نداشتن برای امور خود، رسانه‌ای را تحت فشار قرار دهند.
با توجه به مبانی رسانه‌ای در دنیا این اتفاق باعث آرامش بیشتر در کشور می‌شد. از طرف دیگر برخلاف ادعای روزنامه‌های زنجیره‌ای فضای آزادی بیان در رسانه‌ها گسترش پیدا می‌کرد. چون مسئولان وقت دیگر به دلایل واهی نمی‌توانستند مطبوعات را محدود کنند.
ناگهان روزنامه سلام یک سند سری وزارت اطلاعات را به صورت تحریف شده منتشر کرد. با این اقدام روزنامه سلام این پیام مخابره می‌شد که دیگر همکاری با دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی امن نیست.

دستگاه قضایی طبق قانون با این روزنامه برخورد کرد. اما ۱۸تیر۷۸ تعدادی از آشوبگران با تجمع در اطراف کوی دانشگاه تهران اقدام به آتش زدن اموال عمومی و مغازه‌ها کردند. نیروی انتظامی برای مهار آشوب‌ها به میدان آمد. در این زد و خورد آشوبگران به داخل خوابگاه‌های دانشجویی فرار کردند. به دلیل فضای شدید آشوب و بی‌تدبیری برخی عناصر فضای کوی دانشگاه ملتهب گردید و برخی دانشجویان بی‌گناه آسیب دیدند.

دروغ‌پردازی برای آشوبگری
روزهای بعد روزنامه‌های زنجیره‌ای با دروغ‌پردازی مدعی کشته شدن تعداد زیادی از دانشجویان شدند.

احمد باطبی با آغشته کردن یک پیراهن به رنگ قرمز و اهتزاز آن به این ادعا دامن زد. تعدادی از عناصر سیاسی که یا دانشجو نبودند و یا در سال‌های قبل به خاطر مسائل اخلاقی اخراج شده بودند به نام دانشجویان شروع به صحبت کردند.

دولتمردان لیبرال نیز طبق نظریه فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا، با دادن اطلاعات غلط به جامعه، مسئولان، دانشجویان و رسانه‌ها به دنبال کسب منافع خود برآمدند. اما در این میان جان و مال و ناموس مردم بود که در این اردوکشی خیابانی می‌سوخت.

این دروغ‌پردازی ها با حضور مردم در ۲۳تیر۷۸ به پایان رسید. حضور بی سابقه مردم باعث شد که دشمن عقب‌نشینی کند. هرچند آنها برنامه ۱۰ساله دوم خود را برای تغییر نظام در سال۸۸ کلید زدند.

درس‌های یک حماسه
۲۳تیرماه یادآور سه نکته مهم است: ۱.حضور مردم در صحنه‌های مختلف از انتخابات تا راهپیمایی‌ها موجب از بین رفتن نقشه دشمنان می شود.

۲. جریان رسانه‌ای انقلاب اسلامی در سال۷۸ دچار ضعف بود اما حالا بسیار قوی‌تر شده است. پس نباید دچار جو ناامیدی شد بلکه باید با تلاش بیشتر صدای مردم ایران را در جهان طنین‌انداز کرد.
۳. دشمن با نقشه‌های مختلف به دنبال ضربه زدن به مردم ایران است. پس همیشه باید با بصیرت به موضوعات ورود پیدا کرد تا زمینه سوءاستفاده دشمن فرهم نشود.

انتهای پیام/ محمدنعیم رستمی https://armanekerman.ir/vdcd5k0fsyt0s56.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما