تاریخ انتشار :پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۴
۰
plusresetminus
دفاع مقدس سبب افزایش اتحاد هرچه بیشتر گروه‌های مختلف اجتماعی کشور شد.
به گزارش سرویس اجتماعی راه آرمان و به نقل از بوتیا نیوز؛  هشت سال دفاع مقدس، حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از ایران، قله‌های بلند رشادت و شهادت را درنوردید و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.

 در جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق، جنگی ناخواسته را به کشور ما تحمیل شد و با نادیده گرفتن استقلال سرزمین ما به ایران اسلامی تجاوز کردند.

از‌این‌رو، مردم غیرتمند ایران، در دفاعی مقدس، از حق خود که دفاع از استقلال سرزمین و هویت دینی و ملی خود بود، دفاع کردند.

دفاع مقدس، فرصت نمایش خالصانه‌ترین و زیباترین مناجات‌ها و دعاها را پدید آورد.

در کنار نماز و قرآن، دعا وسیله دیگری بود که یاد خدا را در دل رزمندگان زنده نگه می‌داشت، به آنان قدرت می‌بخشید و تحمل سختی‌های نبرد را برای آنان آسان‌تر می‌ساخت.

رزمندگان اسلام با دعا، از یک سو روح خود را همواره شاداب و باطراوت نگاه می‌داشتند و از سوی دیگر، امداد و نصرت الهی را با خود همراه می‌ساختند.

جنگ یکی از پیچیده‌ترین دلیل‌های اجتماعی است و وحدت همیشه در طمع دشمنان یک ملت است و انقلاب‌اسلامی آن جنگ تحمیلی نقش بسزایی در شکل‌گیری دارد.

جنگ تحمیلی، شهادت طلبی و ایثار، که بین اقوام ایرانی شکل می‌گیرد و با ایجاد سازهای جدید تحول درونی، معنویت‌گرایی، ایثار و شهادت و از جان گذشتگی می‌باشد و از سخت‌افزار به نرم‌افزارهای شد و توانست فضای ذهنی مشترکی بین اقوام ایرانی را شکل بدهد.

دفاع مقدس سبب افزایش اتحاد هرچه بیشتر گروه‌های مختلف اجتماعی کشور شد، به گونه‌ای که همۀ مذاهب و اقوام در دفاع مقدس خود را موظف به حضور در جنگ، برای حفظ کشور اسلامی می‌‌دانستند.

 وحدت و ایثار ریشه در فرهنگ دارد، اهمیت این مسئله به اندازه‌ی مهم است که مقام معظم رهبری فرمانده کل قوای حضرت امام‌خامنه‌ای مدظله‌العالی در دیدار با هزار نفر مردم سیستان و بلوچستان و خراسال جنوبی فرمودند: نگذارید وحدت ملی را برهم بزنند یعنی در قسمت‌هایی که بحث وحدت و در اختلافات سیاسی و اقتصادی در میان است.

آنچه در دفاع مقدس به تدبیر رسید درایت هوشمندانه و مقتدرانه امام خمینی (ره) است، در خلق استراتژی و دفاعی‌کردن در جنگ ایران و عراق علارغم سرخوردگی‌های و شکست‌ناپذیری ایران به رخ دشمنان کشیده شده و از یک طرف هم ما باید تاکید بر نقش  مردم در دفاع مقدس و مشارکت‌جویی مردم در دفاع مقدس اگر نبود چه اتفاقی می‌افتاد.

مردم با رهسپار کردن عزیزانشان به جبهه‌ها به ندای رهبری در دفع تجاوز صدام که به تحریک صدام و صهیونیست بود لبیک گفتند و حضور آگاهانه مردم در راهپیمایی‌ها، مناسبت‌ها در هشت سال دفاع مقدس که شهرهایی در مقابل بمباران‌های هوایی قرار داشتند، نشان دهنده اوج قدرت است همانند روز قدس، ۹ دی و دیگر روز‌هاست و باعث دلگرمی رزمندگان اسلام است.


نویسنده: تاج الدینی

انتهای خبر/ تاج الدینی
  https://armanekerman.ir/vdciwyazwt1apu2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما