تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۲
۰
plusresetminus
بسیج آینه تمام نمای خدمت خالصانه و صادقانه خود را به مردم نشان داده است.
بسیج آینه خدمت خالصانه و صادقانه به مردم است
به گزارش پایگاه خبری راه آرمان؛ بسیج به لحاظ لغوی به معنای سامان و اسباب‌ساز و سازمان جنگ، عزم و اراده، آماده سفر شدن و آماده ساختن نیروهای نظامی یک کشور برای جنگ است.

بسیج یک حرکت اجتماعی است که از میان اجتماع به وجود می‌آید و هماهنگ با فرهنگ آن جامعه و به صورت‌های مختلفی است که این صورت‌های مختلف وابسته به شرایط خاص هستند.

حتی در دوران صدر اسلام هم به هنگام حمله کفار و منافقین علیه مسلمانان، مسلمانان داوطلبانه در مساجد گرد هم می‌آمدند تا تمام توان خود را از نظر نیروی انسانی و تجهیزات نظامی برای مقابله با دشمنان اسلام، بسیج کنند.

فرمان صریح قرآن کریم در آیه شریفه وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ یعنی برای مقابله با آنها (دشمنان)، هرچه در توان دارید از نیروهای ورزیده آماده سازید.

این آیه که برای ترسانیدن دشمنان خدا و اسلام و امّت اسلامی آمده است، دال‌بر صحّت این ادعا دارد و در سفارشات اولیای اسلام هم بر آماده بودن برای خطرات احتمالی، بسیار تأکید شده است.

حضرت امام خمینی(ره) در این رابطه چنین می‌فرمایند: قضیه بسیج، همان مسئله‌ای است که در صدر اسلام بوده است، این مسئله، جدید نیست.

در اسلام سابقه داشته است و چون مقصد ما اسلام است، باید هر جوانی یک نیرو باشد برای دفاع از اسلام و همه مردم و هر کسی در هر شغلی که هست مهیا باشد برای جلوگیری از کفر و هجوم بیگانگان.

تاریخچه ایجاد بسیج در نظام جمهوری اسلامی بر می‌گردد به پنجم آذر ۱۳۵۸ که فرمان تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی بسیج از جانب حضرت امام خمینی (ره) صادر شد و پس از تشکیل مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد.

بسیج یک حرکت منظم و سازمان یافته اجتماعی است که در مواقع خاصی مثل جنگ و حتی در زمان صلح و آرامش به صورت آماده باش به وجود می‌آید.

تشکیل بسیج در تمام قشرها از جمله دانش‌آموزی، کارمند، کارگری، عشایری و ... به شکل گسترده‌ای صورت گرفت و حضرت امام خمینی(ره) فرمان تاریخی تشکیل بسیج عمومی را صادر و در رابطه با ضرورت بسیج چنین فرمودند: الان در رأس همه مسائل اسلامی ما، قضیه مواجهه شدن با آمریکا است.

باید تمام تجهیزات ما به طرف این دشمن باشد، باید همه قوایمان را مجتمع کنیم برای نجات دادن این کشور، اگر مسائلی برایمان پیش بیاید، هر چه هم سخت باشد، تحمّل کنیم.

بسیج آینه خدمت خالصانه و صادقانه به مردم است که نتیجه آن جلب اعتماد عمومی است.

در پایان به کلام مقام معظّم رهبری مدظله‌العالی در مورد بسیج اشاره می‌کنیم: فرزندان بسیجی‌ام با حضور خود در هر صحنه‌ای که لازم است دشمنان زبون را مرعوب و منکوب سازند.

همه‌جا چیزی شبیه بسیج است، تنها به این درخشندگی، به این فراگیری، به این زیبایی، به این فداکاری، من در جایی سراغ ندارم؛ این فداکاری، من در جایی سراغ ندارم، نیروی عظیم بسیج، مردمی است، این بسیج در همه قشرها است.

انتهای خبر/ امیری https://armanekerman.ir/vdcae0n6i49nee1.k5k4.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما