تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۸
۰
plusresetminus
به راستی رمز ایستادگی یک ملت در برابر مشکلات و مصائب چیست مردمی که آنچنان پای این انقلاب ايستاده اند که گویی همین دیروز بود که انقلاب کردند.
چهل و چند سال ایستادگی یک ملت
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»؛ در روزهای اخیر با خانواده شهدای زیادی دیدار و گفتگو داشتم، به راستی که از هر کدام از آنان که در خصوص راه شهادت و مقاومت سوال کردم همگی با اقتدار پاسخ‌ می‌دادند که پای آرمان‌های انقلاب هستند.
با خود می‌گویم رمز این ایستادگی و مقاومت چیست مردمی که چهل و چند سال است با این که حوادث مختلفی چون فتنه‌ها، ترورها، تحریم‌ها و انواع جنگ‌ها را پشت سر گذاشته اند اما خم به ابرو که نیاوردند هیچ حتی استوارتر هم شده اند و آن چنان پای این کشور یستاده اند که گویی همین دیروز بود که انقلاب کردند و به جمهوری اسلامی رای آری دادند.
 
چگونه می‌توان مردم شریف ایران را در این روزگار توصیف کرد، مردمی که تحریم‌های همه جانبه زیادی را از جانبه بیگانگان تحمل کرده اند، نمونه‌اش همین تحریم‌های اقتصادی که در سال‌های اخیر افزایش نیز یافته است اما علارغم است مشکلات همچنان پای انقلاب ایستاده اند.
 
در طول تاریخ کشور‌های زیادی انقلاب کرده اند و اما هر یک نحوی شکست خوردند و نابود شدند تا به دشمن نشان دهد که رمز این اقتدار و ماندگاری نهال انقلاب اسلامی چیست. مردمی که با خون خود این نهال آبیاری کرده اند و می‌کنند چه خون‌هایی که در ۸ سال دفاع مقدس پای این نهال نریخت و چه ام‌البنین‌هایی که بی‌پسر نشدند و به آرزوی عروسی و رخت دامادی پسر خود نرسیدند و چه رقیه‌هایی که بی‌پدر نشدند تا این انقلاب بماند، اما راه شهادت هنوز هم باقی ست، همان شهادت‌ای که فقط برای مردان مرد است، اما در حادثه تروریستی اخیر کرمان شیرزنان‌ای به درجه رفیع شهادت رسیدند تا نشان دهند راه شهادت برای بانوان این سرزمین هنوز باز است. و مادران و دخترانی رفتند تا این کشور باقی بماند.
شاید در کمتر کشوری بتوان چنین مردم قهرمان و استواری را پیدا کرد که میان انبوهی از مشکلات نه تنها هویت خود را حفظ کنند بلکه پیشرفت‌هایی داشته باشند، نمونه آن را می‌توان در توسعه و خودکفایی توان نظامی و موشکی ایران اسلامی به وضوح مشاهده کرد. و یا پیشرفت‌هایی که در انرژی هسته‌ای و پزشکی به دست آورده ایم نیز نمونه بارز این افزایش توان ایران اسلامی است.
اصلا در همین چند سال پیش که علارغم پیشرفت بشر اما ویروس کرونا تمام جهان را فرا گرفته بود و این جا بود که باز هم دانشمندان ایرانی به خودکفایی رسیدند و واکسن‌های مختلفی را برای مبارزه ویروس منحوس کرونا ساختند و باز هم به جهان ثابت کردند که همچنان ایستاده‌ اند، و در مقابل دشمنان سر خم نمی‌کنند که هیچ بلکه روز به روز قله‌های پیشرفت و توسعه را فتح می‌کند.
نمی‌دانم چه اکسیری در وجود این مردم قهرمان و انقلابی وجود دارد که این انقلاب را به پیروزی رساندند و پای آن ایستادند به راستی که معلمی جز خمینی کبیر نمی‌توانست این چنين هنرمندانه به کمک این مردم انقلابی و خدای تبارک وتعالی این انقلاب را پیروزی برساند و به جهانیان نشان دهد که هر مردمی با خدا باشد پیروز نهایی میدان خواهد بود.
منبع: بوتیانیوز 
انتهای خبر/ تاج‌الدینی 
https://armanekerman.ir/vdcjxoevhuqetaz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما