تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۹
۰
plusresetminus
طبق آیات قرآن کریم این مهم را باید بدانیم که نصرت الهی هیچ‌گاه مغلوب نمی‌شود و اگر خداوند کسی را یاری کند، هیچ‌کس بر او غلبه نخواهد کرد.
نصرت الهی مغلوب نمی‌شود
به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین امان‌الله علیمرادی در یادداشتی نوشت: تقابل دو جریان حق و باطل، از اول تاریخ زندگی بشر بوده است. جریان حق انبیاء و مؤمنان به دين خدا هستند و جریان باطل کفار و مشرکان که در مقابل انبیاء قرار داشتند.

در عرصه تقابل اراده خدا و اراده کفار باید گفت که اراده کفار بر اطفاء نور خدا و اراده الهی بر اتمام نور خود و ظهور دین حق بر همه دین بوده است. همان‌گونه که خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ (صف/۸)؛ آنان می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند. ولی خدا نور خود را کامل می‌کند هر چند کافران خوش نداشته باشند.» همچنین خداوند کریم در آیه بعد سوره صف فرموده است «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَیٰ وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ (صف/۹)؛ او کسی است که پیامبر خود را با هدایت و دین حق فرستاد تا او را بر همه ادیان غالب سازد، هرچند مشرکان ناخشنود باشند.»

در زمینه حامی جریان حق باید گفت نصرت خدا و مومنین حامی جریان حق بوده است. همان‌گونه که خداوند در سوره انفال آورده است «وَإِن یُرِیدُوا أَن یَخْدَعُوکَ فَإِنَّ حَسْبَکَ اللَّهُ ۚ هُوَ الَّذِی أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِینَ (انفال/۶۲)؛ و اگر بخواهند تو را فریب دهند، خدا برای (حمایت) تو کافی است. او همان کسی است که تو را، با یاری خود و مؤمنان، تأیید کرد.»

این مهم را باید بدانیم که تقابل جریان حق با مؤمنان و جریان باطل با کفار و منافقین تداوم دارد و از سوی دیگر نصرت الهی هم تداوم دارد و نصرت مؤمنین حقی بر عهده خداست. همان‌گونه که خداوند کریم در سوره روم فرموده است «وَکَانَ حَقًّا عَلَیْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ (روم/۴۷)». همچنین در خداوند متعال در سوره غافر در خصوص نصرت رسولان و مؤمنین در دنیا و آخرت فرموده است «إِنَّا لَنَنصُرُ رُسُلَنَا وَالَّذِینَ آمَنُوا فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَیَوْمَ یَقُومُ الْأَشْهَادُ (غافر/۵۱)؛ ما به یقین پیامبران خود و کسانی را که ایمان آورده‌اند، در زندگی دنیا و (در آخرت) روزی که گواهان به پا می‌خیزند یاری می‌دهیم.»

شرط نصرت الهی این است که مؤمنان به اقتضای ایمان عمل کنند و دین خدا را در قول و عمل یاری کنند و خداوند متکفل نصرت کسی است که خدا را یاری کند و خداوند حکیم در سوره حج فرموده است «وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ (حج/۴۰) و خداوند کسانی را که یاریِ او کنند (و از آئین‌اش دفاع کنند) یاری می‌کند. خداوند توانا و شکست‌ناپذیر است.»

همچنین در سوره محمد خداوند کریم فرموده است «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ (محمد/۷)؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آئین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد.»

باید گفت نصرت الهی، نصرت غیر مغلوب است، نصرت و پیروزی که مغلوب نمی‌شود. همان‌گونه که خداومند متعال در سوره آل‌عمران فرموده است «إِن یَنصُرْکُمُ اللَّهُ فَلَا غَالِبَ لَکُمْ ۖ وَإِن یَخْذُلْکُمْ فَمَن ذَا الَّذِی یَنصُرُکُم مِّن بَعْدِهِ ۗ وَعَلَی اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ (آل‌عمران/۱۶۰)؛ اگر خداوند شما را یاری کند، هیچ‌کس بر شما غلبه نخواهد کرد. و اگر دست از یاری شما بردارد، کیست که بعد از او، شما را یاری کند؟! و مؤمنان باید، تنها بر خداوند توکّل کنند.»

در زمینه نمونه‌هایی از نصرت حق‌تعالی به ملت ایران می‌توان به پیروزی ملت ایران در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و فتح خرمشهر اشاره کرد که این نمونه‌ها، نمونه‌های برجسته‌ نصرت الهی هستند.

نصرت نظام اسلامی و تقویت آن و خدمت به مردم در این زمان، نصرت دین خدا است. مصداق بارز آن برگزاری انتخابات پرشور و انتخاب اصلح برای پیشبرد انقلاب است و تضعیف نظام اسلامی و بی‌تفاوتی نسبت به آن همراهی با مستکبران عالم و دشمنان اسلام است.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcj8yevtuqex8z.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما