تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۶
۰
plusresetminus
حسین دماوندی نژاد معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مزرعه تمام مکانیزه شماره ۳ شرکت سیمرغ بردسیر با تولید سالانه ۱۰ هزار تن تخم مرغ در سال می تواند شاخص توسعه یافتگی در بخش تولید تخم مرغ در کشور باشد.
افتتاح مزرعه شماره ۳ تمام مکانیزه سیمرغ با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و استاندار در بردسیر
به گزارش راه آرمان، حسین دماوندی نژاد معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از مزرعه مدرن و جدید الاحداث شرکت سیمرغ در بردسیر گفت: این مزرعه می تواند شاخص توسعه یافتگی و نوسازی در زیربخش امور دام در بخش تولید تخم مرغ در کشور باشد.

وی هزینه احداث این مزرعه را بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود: این مجموعه برای بیش از ۳۰۰ نفر در منطقه به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

دماوندی نژاد تصریح کرد: تولیدات این مزرعه علاوه بر تامین نیاز تخم مرغ استان می تواند با برنامه ریزی بخشی از نیاز استان های همجوار را تامین کند.


علی زینی وند استاندار کرمان نیز در این بازدید گفت: مجموعه سیمرغ یکی از برندهای معروف در کشور و حتی خارج از کشور است و با توجه به نیاز استان به تولید مرغ و تخم مرغ با برنامه ریزی های انجام شده و همکاری وزارت جهادکشاورزی، و استقبال خوب شرکت سیمرغ، به سمت خودکفایی در این زمینه نزدیک می شویم.

استاندار کرمان افزود: با پیگیری برنامه‌توسعه در بردسیر و سیرجان در کنار بخش خصوصی و ظرفیت های خالی که در حوزه مرغداری ها فعال کردیم و مجوزاتی که از وزارت جهاد گرفتیم‌بعد از سالها که صدور مجوز را محدود کرده بودند امیدواریم که در سال آینده در تولید مرغ و تخم مرغ به خودکفایی برسیم.

زینی وند بیان کرد: با توجه به اینکه ما وصل به بازار شرق کشور نیز هستیم و کشورهایی مثل افغانستان نیازمند محصولات ما هستند که باید برای این مورد هم برنامه ریزی کنیم.

استاندار کرمان در پایان ضمن تشکر از مجموعه سیمرغ گفت: این مزرعه تنها مجموعه مدرن در خاورمیانه است که کاملا مکانیزه و مدرن است و تقریبا صد درصد تجهیزاتش از شرکت های دانش بنیان داخلی بوده است که ما باید این رویه را در تمام بخش ها به خصوص بخش هایی که با امنیت غذایی ما سرکار دارند ادامه دهیم.

عباس سعیدی مدیرکل جهاد کشاورزی کرمان نیز در خصوص تسهیل صدور مجوز متقاضیان راه اندازی واحدهای تولیدی مرغ و تخم‌مرغ گفت: با توجه به نیاز استان این فرصت برای سرمایه گذاران وجود دارد تا در این خصوص سرمایه گذاری کنند.

وی افزود:  مجوزهای لازم را سازمان نظام مهندسی کشاورزی و سازمان جهادکشاورزی در اختیار متقاضیان تولید مرغ و تخم مرغ، در اقصی نقاط استان قرار می دهد و از حضور سرمایه گذاران در جهت خودکفایی، استقبال می کند.

انتهای پیام/شاه حیدری https://armanekerman.ir/vdcjvteviuqe8yz.fsfu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما