تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۵۷
۰
plusresetminus
نخبه و مربی قرآنی گفت: قرآن کریم روشنایی مطلق و اُنس با قرآن کریم انسان را به راه راست هدایت می‌کند.
قرآن هدایتگر و روشنایی مطلق است
 
حمزه اکبری در گفت‌وگو با سرویس فرهنگ و مذهب «راه آرمان» از جیرفت در خصوص سیطره قرآن بر اخلاق، عمل و تربیت نفس عنوان کرد: این رقعه به عنوان بزرگترین کلام وحی در بین کُتب آسمانی است و به عنوان مکمل همه کتاب‌ها انسان را به روشنایی مطلق راهنمایی می‌کند.

نخبه و مربی قرآنی افزود: اگر انسان به فرموده پیامبر (ص) هر روز ۱۰ صفحه از قرآن قرائت کند، از غافلان محسوب نمی‌شود و خود این کتاب با عظمت انسان را از هرگونه خطا و تاریکی دور نگه می‌دارد و هم در این دنیا و هم در آخرت درجات انسان را نسبت به بقیه افرادی که نسبت به قرآن بی‌توجه بوده‌اند، بالا می‌برد.

وی مطرح کرد: همه ما هر چه داریم به برکت قرآن مجید است و این نور آسمانی را بایستی در زندگی خود به صورت مستمر قرار دهیم تا زندگی سراسر روشنی را داشته باشیم.

اکبری افزود: برای نخبه‌پروری در این زمینه باید مراکز تخصصی آموزش قرآن کریم در سطح شهرستان جیرفت راه‌اندازی شود که الحمدلله یک‌سری کارها از جمله «دارالقرآن المهدی» در حال فعالیت است.

نخبه و مربی قرآن عنوان کرد: کلاس‌های آموزشی قرآن کریم در طول تابستان درحال برگزاری است ولی کم است و باید این کلاس‌ها تعداد آن در سطح شهر بیشتر شود، که تمام جوانان و نوجوانان بتوانند از هر نقطه شهر در این کلاس‌ها شرکت کنند.

وی ادامه داد: باید محدودیت برطرف شود و حتی در روستاها از طریق کانون مساجد و نهادهای فرهنگی و بسیج این امر پیگیری شود تا یک وضع رضایت‌بخشی را شاهد باشیم.

اکبری گفت: در جامعه هدف و قشر تحصیل‌کرده خصوصاً افراد محصل باید برنامه‌‌های قرآن کریم را برای نسل جدید ارائه داد تا در زندگی آنها راهنما بوده و در سختی‌ها برایشان راه‌گشایی کنند.

نخبه و مربی قرآن تصریح کرد: یکی از برنامه‌های پیشنهادی من گسترش فرهنگ آموزش قرآن با توجه به وضع موجود از طریق فضای مجازی است که می‌توان گروه‌های قرآنی را راه‌اندازی کرد و البته باید زیر نظر یک نهاد باشند که هم  واقعاً پیگیری شود و به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنند و هم از موازی کاری جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: اگر پیگیری مستمر نباشد و طرح‌های قرآنی به حال خود رها شوند نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد که با توجه به وضعیت الآن فضای مجازی خیلی موقعیت بسیار عالی است و کارهای مفیدی می‌توان انجام داد.

مربی قرآن ابراز کرد: متأسفانه این یک واقعیت است و باید پذیرفته شود که مردم هر چقدر از قرآن کریم فاصله گرفته‌اند ضرر آن را دیده‌اند و بیماری‌ها ، آمار مرگ و میر افزایش داشته است و همه این موارد به فاصله گرفتن از قرآن، نماز و معنویات بر می‌گردد.

اکبری افزود: اگر مردم می‌خواهند به برکت و معنویت دست پیدا کنند باید به سمت قرآن و رهنمودهای قرآن توجه کنند و این را می‌طلبد که همه اُرگان‌های فرهنگی و همچنین فضای مجازی، صدا و سیما بیشتر به این امر توجه کنند تا قرآن در زندگی و کارهای ما نمود واقعی پیدا کند.

وی با بیان اینکه نقش تبلیغات قرآنی و ارائه محتویات ارزشمند آن به جامعه می‌تواند برای احاد جامعه نقش آفرین باشد، گفت: اگر همه نهادها بر خود تکلیف بدانند که امر آموزش قرآن را پیگیری کنند و برایشان به صورت یک دغدغه باشد، قطعاً اثرگذار خواهد بود.

اکبری اذعان کرد: وقتی که یک مؤسسه قرآنی یا هر نهادی در مورد آموزش قرآن کریم قصد دارد کاری انجام دهد باید بحث تشویق و فضاسازی مطلوب را داشته باشد و همچنین در کنار آموزش قرآن کلاس‌های تفریحی، اردو، ورزشی قرار داشته باشد که بچه‌ها احساس شور و نشاط کنند و بتوانند در این کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

نخبه قرآنی ادامه داد: اگر ما فقط از یک سمت به قرآن توجه کنیم که همان مسئله آموزش باشد، برای بچه‌ها تقریباً خسته کننده می‌شود و باید در کنار کلاس‌های قرآن و آموزش حتماً به تفریحات بچه‌ها توجه ویژه شود که باعث زدگی آنها نشود.

وی عنوان کرد: سازمان تبلیغات، اداره اوقاف، اداره ارشاد، آموزش و پرورش و بسیج دستگاه‌ها و یا نهادهایی هستند که باید به این مسئله قرآن آموزی اهمیت بیشتری بدهند تا این امر پررنگ‌تر باشد و بتوانند از طریق راهکارهایی که منجر به جذب فراگیران مانند وجود مشوق‌هایی همچون کلاس‌های ورزشی شود، مسئله آموزش قرآن، مفاهیم قرآنی، امور معنوی قرآن باید موردتوجه ویژه قرار گیرد.

نخبه و مربی قرآن در پایان خاطر نشان کرد: شهرستان جیرفت یکی از گسترده‌ترین حوزه‌های تعلیم و تربیت استان است، و با توجه به گستردگی جغرافیایی و نیاز شهرستان می‌طلبد که با حمایت استان نسبت به آموزش قرآن کریم برنامه‌ریزی و در جهت فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی گام‌های بلندتری برداشته شود.

انتهای خبر/ امیری
https://armanekerman.ir/vdcbz0b8frhbfap.uiur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما