تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۵
۰
plusresetminus
امام جمعه موقت جیرفت گفت: مکتب امام حسین (ع) به عنوان یک نماد بسیار با ارزش وحدت‌بخش در بین جوامع بوده است.
مکتب امام حسین (ع) به عنوان نماد با ارزش وحدت‌بخش است
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و مذهبی پایگاه خبری «راه آرمان» از جیرفت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله اکبری‌نیا امام جمعه موقت جیرفت گفت: نگاه به مکتب امام حسین (ع) وحدت‌آفرین و بصیرت‌بخشی را به دنبال دارد.

امام جمعه موقت جیرفت افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران در بحث دینداری و معنویت، بخاطر خدماتی که نظام اسلامی در اختیار همه مردم خصوصاً قشر جوان قرار دادند، معنویت مردم بسیار پیشرفت کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری‌نیا بیان کرد: امروز این دینداری و آزادی‌خواهی مردم به عنوان یک الگو در دنیا معرفی شده است که خصوصاً از طریق مجالس امام حسین (ع) و هیئت‌های روستاها و شهرها، هم سخنرانی‌هایی که در تمام روستاها که در هر روستایی چند منبر معمولاً و چند جلسه برای امام حسین (ع) برگزار می‌شد.

وی ابراز کرد: مکتب امام حسین (ع) به عنوان یک نماد بسیار با ارزش وحدت‌بخش در بین اقوام و مذاهب مختلف بوده است.

امام جمعه موقت جیرفت خاطر نشان کرد: امروز در میان اقوام و همه مذاهب فرق اسلامی و حتی غیر اسلامی در ایران ما و در دیگر کشورها، همه حول محور مکتب امام حسین (ع) جمع می‌شوند و اقامه عزا می‌کنند.

وی تصریح کرد: شما پیرور یک عقیده دیگر، پیرو یک دین دیگری باشید ولی زیر یک پرچم واحد و مکتب واحد، بنام مکتب حسینی (ع) جمع شوید و اقامه عزا و عرض ادب و احترام کنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری‌نیا عنوان کرد: یکی از مسائل مهمی که امروز در اربعین حسینی می‌بینید که مسیحیان و افراد غیر شیعه از فرق اسلامی جمع می‌شوند در پیاده‌روی کربلا و خالصانه عزاداری می‌کنند و اقامه عزا می‌کنند.

وی گفت: همچنین از مسائلی که خیلی مهم است و بارها مقام معظّم رهبری مدظله العالی تأکید کردند بحث امیدآفرینی است.

امام جمعه موقت جیرفت افزود: مکتب عاشورا مکتبی است که به ظاهر امام حسین (ع) در روز عاشورا شکست خورده است ولی همان‌طوری که در روایات آمده است وقتی حضرت زینب (س) از کنار کاروان اسرا و گودال قتلگاه عبور می‌کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری‌نیا در ادامه اظهار کرد: این طور بود که در ظاهر شکستی که امام حسین (ع) در روز عاشورا با شهادت خود می‌خورند.

وی ابراز کرد: ما باید درس بگیریم که اگر گاهی مشکلاتی است، اگر کوتاهی‌هایی است، اگر گاهی زندگی بر ما به دلیل تورم سخت شده است اما رهبر ما و حسین زمان ما به ما امید می‌دهد.

امام جمعه موقت جیرفت عنوان کرد: همه مسئولین و تریبون‌داران هم باید به مردم امید دهند، مردم هم باید امیدوار باشند.

وی بیان کرد: از مسائل دیگری که در نهضت عاشورا نقش مهمی دشته است و ما باید به آن توجه کنیم، نقش زن مسلمان است.

امام جمعه موقت جیرفت مطرح کرد: همان‌طور که حضور زنان در کربلا و در کاروان اسراء، اسوه صبر حضرت زینب (س) در این سرزمین وظیفه تبیین و روشنگری داشته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری‌نیا عنوان کرد: آنچه که مهم است نقش زن و زنانی که در کاروان اسراء حضور داشتند، یک نقش مهم است.

وی در ادامه گفت: امروز هم زنان جامعه اسلامی می‌توانند صاحب ایده‌ها و افکارهای بزرگ باشند و نقش و وظیفه خود را در جامعه ایفا کنند.

امام جمعه موقت جیرفت مطرح کرد: ما باید نقش زنان در جامعه اسلامی و در نهضت عاشورا، توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/ امیری https://armanekerman.ir/vdcd990fkyt0sk6.2a2y.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما