تاریخ انتشار :جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۱
۰
plusresetminus
دبیرکانون مهدویت دانشگاه شهید باهنر کرمان:

برگزاری دو انتخابات ویژگی مهم آزمون پیش‌رو

دبیر کانون مهدویت دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: مهم‌ترین ویژگی رأی‌گیری پیش‌رو برگزاری هم‌زمان دو انتخابات باهم است.
ساغر اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری بوتیانیوز در خصوص اهمیت شرکت در انتخابات ابراز کرد: انتخابات به‌عنوان عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهم‌ترین تحقق حاکمیت مردم است. نظام‌های مردم‌سالار، نظام حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش، نظام داشتن حکومتی برخاسته از مردم و پاسخگو در برابر مردم است.
دبیر کانون مهدویت دانشگاه شهید باهنر کرمان در ادامه در خصوص اهمیت انتخابات سال جاری اظهار کرد: اولین نکته این است که ما امسال با دو انتخابات مواجه هستیم. انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری. دومی اگر مهم‌تر نباشد، کم اهمیت‌تر نیست. انتخاباتی که هر هشت سال یک بار برگزار می‌شد و این دوره نیز به طور هم‌زمان برگزار خواهد شد. تأثیر متقابل این دو انتخابات می‌تواند روندهای انتخابات را متفاوت از گذشته دور کند. همچنین می‌تواند به شور و هر دو انتخابات بیفزاید و حتی موجب افزایش مشارکت شود.
 
اسماعیلی با اشاره به این که در این دوره با حضور در پای صندوق‌های رأی، دو وظیفه از وظایف سیاسی شهروندی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: همین مسئله بسیار حائز اهمیت است و باید به این نکته جهت تشویق دیگر اقشار جامعه تلاش و ممارست شود.

وی افزود: نکته دیگر قابل ملاحظه دد این انتخابات را باید اثرگذاری انتخابات ۱۴۰۲ مجلس بر انتخابات ۱۴۰۴ ریاست جمهوری جست‌وجو کرد. واقعیت آن است که پس از برگزاری انتخابات در اسفندماه، احتمالا بخش دیگری از تعیین سرنوشت حوزه‌های انتخاباتی به مرحله دوم کشیده خواهد شد. که در اردیبهشت این امر ممکن خواهد شد. بعد از آن در خرداد مجلس دوازدهم شکل خواهد گرفت و این درحالی است که کمتر از یک سال با انتخابات ریاست جمهوری فاصله است و رقابت‌های سیاسی آن به تدریج در حال آغاز شدن است.
 
وی در خصوص ویژگی‌های نماینده انقلابی ابراز کرد: به عقیده من یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک نماینده ساده زیستی است بدین معنا که اسیر تجملات و اعیان‌منشی و امثال این‌ها نشدن است نماینده قبل از این‌که در مجلس باید یک طور زندگی داشته و زمانی که مجلس می‌آید نیز نباید بکر کند که حالا من‌ نماینده‌ام، مثلا باید این طوری زندگی کنم، همان زندگی معمولی که داشته باید ادامه دهد.
 
اسماعیلی یکی دیگر از ویژگی‌های نماینده را دغدغه‌مندی برای حل مشکلات اساسی کشور دانست و اظهار کرد: این مسئله بدین معنا است که واقعا اساسی‌ترین مسائل را نگاه کند و آنها را دنبال کند. یا به تعبیر بهتر در مسائل کشور مشکلات فرعی و اصلی وجود دارد و تا و زمانی که مسائل اصلی وجود دارد و پیش رو است نوبت به فرعیات نمی‌رسد.
 
انتهای خبر/ تاج‌الدینی 
https://armanekerman.ir/vdceeo8zfjh8xxi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما