تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۰
۰
plusresetminus
نامزدهای چهار سال دیگر انتخابات باید به‌جای لیست مسئولیت‌های خود لیست خدمات خود را ارائه دهند.
لیست خدمت خود را پر کنید
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ در روزهای پس‌از انتخابات جمله پایان رقابت و آغاز رفاقت را زیاد در فضای مجازی دیدم.

اما واقعیت این است که پایان انتخابات آغاز خدمت است. چه کسانی که رای آورده اند و چه کسانی که نتوانستند نظر مردم را جلب کنند باید خود را خدمت به مردم آماده کنند، حضور در خانه ملت و به شرط غفلت نکردن از عرصه‌ خدمت‌گزاری به مردم، از عطایای الهی است.

همه آنهایی که عنوان نامزد انتخابات را یدک کشیدند باید قدردان حضور مردم باشند، همه نامزدها صالح بودند و همه دارای سوابق مسئولیتی بودند.

حالا برخی خدمت خود را در بهارستان و برخی در دیگر مناصب ادامه می دهند. برخی هم شاید به طور رسمی عنوان خدمتی نداشته باشند اما با کلام و عمل خود در جامعه و مسئولان تاثیر گذارند.

تمام کسانی که به مجلس راه یافته‌اند و یا در دور دوم انتخابات راه خواهند یافت باید بدانند که هر روز از خدمتشان بر روی صندلی‌های سبز مورد نظارت مردم است.

مردم تک تک رفتارها و صحبت‌ها را می‌بینند و می‌شنوند، حرف و رفتار تمامی مسئولان به خصوص نمایندگان مجلس در ‌تربیت جامعه و سوق دادن جامعه به این طرف و آن طرف مؤثر است. اگر تقوا و امانت و اخلاق و احساس مسئولیت و نشاط کار، در مجلس دیده شود، این در جامعه اثر می‌گذارد.

مردم تلاش‌های خدمتگذاران و تاثیرات قوانین بر زندگی‌شان را لمس می‌کنند. شعارها و وعده‌ها داده شده فراموش نمی‌شوند بلکه تحقق آنها رصد خواهد شد. نمایندگان مجلس باید به‌گونه‌ای عمل کنند که از عملکرد آنان همان وعده‌ها و شعارهایی که مردم برای آنها رأی دادند، برداشت شود.

علاوه بر ریل‌گذاری کشور که با تصویب و رد برنامه‌ها، بودجه‌ریزی‌ها، لوایح و طرح‌ها، نمایندگان در جایگاه نظارتی خود باید اجرای صحیح و کامل قوانین پیگیری کنند. آنها موظف هستند گلوگاه‌های فسادزا را با قانون‌گذاری صحیح حذف کنند و هم سوء استفاده‌کنندگان از منابع کشور را مؤاخذه و معرفی کنند. نمایندگان در هر حال باید صراحت و حق‌گویی و آزادگی خود را حفظ کنند و مراقب باشند که وسوسه‌های بعضی از شیاطین آنان را از انجام وظایف ملت باز ندارد.

لیست عناوین دکتر، مهندس، رئیس، مدیر و هزاران عنوان پرطمطراق دیگر را خیلی‌ها می‌توانند پشت اسم خود بیاورند ولی این عناوین باید دردی از دردهای مردم را علاج کنند و سنگی از پیش پای مردم بردارند. نمایندگان باید متعهد به مردم باشند و منافع ملی را بر تمامی منافع فردی و گروهی و حزبی ترجیح دهند. نمایندگی مجلس از جنس ملت است. خوى ‌اشرافى‌گری و گرایش به اسراف و سواستفاده از مسئولیت، بلای بزرگى برای خانه ملت است.

به هر حال خدمت ادامه دارد و همه کسانی که چهار سال دیگر می‌خواهند نامزد شوند، باید از هم اکنون به‌جای لیست عنوان‌های مناصب و مسئولیت‌های خود لیست خدمت‌ها و کارهای انجام شده را طولانی‌تر کنند و به مردم ارائه دهند.

نویسنده: محمدنعیم رستمی

انتهای خبر/ 

  https://armanekerman.ir/vdcewo8znjh8xfi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین