تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۰
۰
plusresetminus
مدیرعامل شرکت آوافن پژوه کارمانیا خبر داد:

تولید جوهر رسانا از نانو ذرات مس در کرمان

شرکت آوافن پژوه کارمانیا از تولید جوهر رسانا از نانو ذرات مس که با کشیدن بر هر سطحی آن را به رسانا تبدیل می‌کند خبر داد.
تولید جوهر رسانا از نانو ذرات مس در کرمان
امید پورگله‌داری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» در خصوص آخرین محصولات شرکت آوافن پژوه کارمانیا عنوان کرد: ما بیش از چهار محصول بر پایه نانوذرات را اعم از صمغ عربی، جوهر رسانا با استفاده از گرافیت، سایه‌بان در مزارع پسته، تولید جوهر رسانا از نانو ذرات مس را در سبد دانش‌بنیانی خود داریم.

وی عنوان کرد: شرکت آوافن پژوه کارمانیا با به‌وجود آوردن تیم‌های متخصص از حوزه‌های دانشی مختلف اعم از کشاورزی، نرم افزار، الکترونیک شیمی و فن‌آوری نانو ضمن تولید انواع محصولات دانش‌بنیان، سعی در ايجاد اتصال و هم‌پوشانی در این رشته‌ها را نیز دارد.

مدیرعامل شرکت آوافن پژوه کارمانیا ادامه داد: ما محصول «صمغ عربی» را که در صنایع غذایی به‌عنوان «پایدارکننده» و در صنعت چاپ به‌عنوان روان‌کننده در انواع خاصی از جوهر برای چاپ و ساختن آب‌رنگ و گواش استفاده می‌شود، را تولید کردیم، زیرا  این محصول را برای روان‌کنندگی جوهرهای رسانای تولیدی به بازار عرضه کرده‌ایم.

پورگله‌داری به دومین محصول تولیدی این مرکز دانش‌بنیان مبنی‌بر ساخت جوهر رسانا با استفاده از گرافیت اشاره و عنوان کرد: در این محصول با استفاده از گرافیت و ترکیب آن با استون جوهر رسانای پایه گرافیتی را تولید کردیم که در اتصالات موقت و قطع شدگی‌های مدارات الکترونیکی کاربرد دارد.

وی تولید جوهر رسانا از نانو ذرات مس را سومین محصول کاربردی این شرکت برشمرد و افزود: این محصول از تبديل سولفومس به نانوذرات مس به دست می‌آید و قابل استفاده در پرینترهای جوهری برای ایجاد برد مدارات الکترونیکی در کلیه سطوح اعم از کاغذ تا سرامیک می‌باشد و با نقاشی کردن با این جوهر مسی می‌توانید هر صفحه‌ای را به رسانا تبدیل کنید.

پورگله‌داری ادامه داد: جوهر رسانایی که مورد ساخت قرار گرفت بر حسب تقاضا (on demand) بر روی برد الکترونیکی اعمال می‌شود و از لحاظ زمان ساخت و هزینه ساخت بردهای الکترونیکی بسیار کم‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر است.

وی افزود: یکی از معضلات این نوع جوهرها اکسیدشدن نانوذرات مس موجود در آن‌هاست که برای رفع این مشکل از روش‌های شیمیایی خاص جهت محافظت نانوذرات مس در برابر اکسیداسیون استفاده کردیم که مقاومت اکسیداسیون مس را شدیداً بهبود داده و میزان اکسیژن موجود برروی سطوح نانوذرات مس را به حداقل ممکن رساند.

مدیرعامل شرکت آوافن پژوه کارمانیا ادامه داد: سایه‌بان در مزارع را نیز برای مقابله با سرمازدگی محصول پسته ساختیم، در این محصول معضلات، مزارع اعم از سرما _ گرما و هدر رفت آب، هدف گرفته شده است که استفاده از آن در تابستان مانع از سوختن محصول و در زمستان از سرمازدگی ممانعت می‌کند.

پورگله‌داری با بیان ‌اینکه تاکنون محصولات خود را به صورت انبوه تولید نکرده‌ایم، گفت: هنوز به مرحله تجاری‌سازی ورود نکرده‌ایم و عملا محصولات خود را به‌صورت سفارش از مشتری تولید و عرضه می‌کنیم اما علت عدم ورود ما نداشتن سرمایه تولید و حمایت مالی است.

وی اذعان کرد: به‌طور مثال در خصوص سایه‌بان پسته با اینکه هر سال خسارت‌های بسیاری را کشاورزن متحمل می‌شوند هنوز حاضر نیستند از این محصول جانبی که دانش‌بنیان است، استفاده کنند، حتی پیشنهاد اجرا و پرداخت هزینه اجرا بعد از دو سال را به کشاورز داده‌ایم اما موفقیتی حاصل نشده است.

انتهای خبر/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdchqvnz-23nkid.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین