تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۴
۰
plusresetminus
اداره‌کل هواشناسی استان کرمان با صدور اطلاعیه‌ای ضمن پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای استان، هشدار سطح قرمز صادر کرد.
صدور هشدار قرمز توسط اداره‌کل هواشناسی استان کرمان
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ به نقل از اداره‌کل هواشناسی استان کرمان؛ طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و فردا ضمن افزایش ابر در برخی مناطق مرکزی و شمالی رگبار باران و در مناطق شرقی و جنوب شرقی وزش باد همراه با گرد و خاک را خواهیم داشت.

از فردا شب تا انتهای هفته با فعالیت سامانه بارشی شاهد تقویت ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و بارش تگرگ در مناطق مستعد، بارش برف در ارتفاعات و ورزش تندبادهای لحظه‌ای در سطح استان خواهیم بود.

بیشینه بارش‌های از بامداد روز سه‌شنبه تا اوخر وقت چهارشنبه در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی استان است. با‌توجه‌به نوع و میزان بارش‌ها آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، سیلابی‌شدن مسیل‌ها در مناطق مذکور محتمل است.


هشدار سطح نارنجی اداره‌کل هواشناسی استان کرمان


از دوشنبه بعداز ظهر تا انتهای هفته با فعالیت سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به‌صورت رگبار و رعد و برق و وزش تند بادهای لحظه‌ای در سطح استان خواهیم بود. بیشینه بارش‌ها از بامداد سه‌شنبه تا پایان روز چهارشنبه در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی استان است.

باتوجه‌به نوع و شدت بارش‌های آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، سیلابی‌شدن مسیل‌ها در مناطق مذکور محتمل است.


هشدار سطح قرمز اداره‌کل هواشناسی استان کرمان


پیرو هشدار نارنجی شماره دو باتوجه‌به تقویت و گسترش سامانه بارشی، از بامداد روز سه‌شنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه بر میزان و شدت بارش‌ها در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی استان افزوده خواهد شد.

 بیشینه بارش‌ها تا میزان ۸۰ میلی‌متر در این مناطق به‌ویژه حومه شهرستان‌های بافت، رابر، ارزوئیه، کهنوج، قلعه گنج، منوجان، رودبار جنوب، جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، بم، نرماشیر و فهرج است.

باتوجه‌به شدت بالا و نوع بارش‌ها آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و وقوع احتمالی سیل در مناطق مذکور محتمل است.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcdjz0fzyt0os6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین