تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۷
۰
plusresetminus
به‌منظور همکاری تجاری و گردشگری صورت گرفت؛

دیدار معاون سیاسی استاندار کرمان با سرکنسول روسیه

در دیدار سرکنسول روسیه در اصفهان با معاون سیاسی استاندار کرمان، ظرفیت‌های همکاری‌ اقتصادی و گردشگری با استان مطرح شد.
دیدار معاون سیاسی استاندار کرمان با سرکنسول روسیه
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری راه آرمان؛ به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان؛ آندری ژیلتسوف سرکنسول روسیه در اصفهان صبح امروز با حضور در استانداری کرمان با رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان دیدار و گفتگو کرد.
 
سرکنسول روسیه، هدف از سفر خود به کرمان را آشنایی با ظرفیت‌های این استان و افزایش همکاری‌های تجاری، اقتصادی و گردشگری طرفین بیان کرد و دیدار با مقامات کرمان را فرصتی برای تحکیم و توسعه روابط دانست.
 
رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با ابلاغ سلام استاندار که در سفر کاری حضور دارد، به پیشینه تاریخی چند هزار ساله استان پرداخت و گفت: کرمان در بخش‌های گردشگری، معدنی، کشاورزی و اقتصادی، ظرفیت‌های متنوعی دارد.
 
وی افزود: سالانه ۱۰ میلیون تن تولید محصولات‌ کشاورزی استان کرمان است و به لحاظ معدنی ۱۰ میلیارد تن ذخایر مس، کرومیت، تیتانیوم، زغالسنگ و غیره داریم.
معاون استاندار کرمان عنوان کرد: یکی از اشتراک‌های کشور روسیه و ایران مبارزه با تروریسم است و همه می‌دانیم که پشت پرده اتفاق‌های مسکو و گلزار شهدای کرمان، استکبار بوده است.
 
جلالی از تروریسم اقتصادی و تبلیغات منفی در بحث گردشگری سخن گفت و افزود: هراس استکبار از توسعه روابط ایران و روسیه است، کرمان از امن‌ترین استان‌های ایران است و گردشگران خارجی زیادی به این استان سفر می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: تقویت تورهای مسافری و دیدن جاذبه‌های توریستی، تجاری، اقتصادی و کشاورزی کرمان می‌تواند به تعمیق روابط کمک کند.
 
آندری ژیلتسوف سرکنسول روسیه در اصفهان گفت: همکاری‌های دو کشور ایران و روسیه که رو به‌افزایش است، اولویت و محوریت سیاست خارجی روسیه قرار دارد.
 
وی افزود: ایران و روسیه، کشورهای با سیاست مستقل هستند و در این مسیر با استکبار جهانی مقابله می‌کنند.
 
سرکنسول روسیه در اصفهان گفت: استان کرمان از نظر تبادلات کالایی با روسیه در صدر چارچوب کنسولگری قرار دارد، ظرفیت‌های گردشگری کرمان بسیار متنوع و بی‌نظیر است و می‌توان زمینه حضور گردشگران روس را فراهم‌ کرد.
 
آندری ژیلتسوف تصریح کرد: مردم دو کشور ایران و روسیه به دلیل تبلیغات منفی رسانه‌ها، آشنایی کمی از یکدیگر دارند و این مانع برای افزایش همکاری‌ها است.
 
وی، تقویت حضور گردشگران روسیه در ایران را مورد تاکید قرار داد و گفت: علاقه داریم که مسافران بیشتری از روسیه با ظرفیت‌های گردشگری کرمان آشنا شوند.
 
سرکنسول روسیه، همکاری در حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی، مبارزه با پیامدهای منفی خشکسالی، فرونشست و سیل را از دیگر زمینه‌های همکاری روسیه و کرمان بیان و خاطرنشان کرد: امیدواریم از نتایج این سفر به‌پیشنهادات مشخص و برنامه‌های اجرایی میان طرفین برسیم.


انتهای خبر/م 
https://armanekerman.ir/vdchxvnz623nkkd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین