تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۴
۰
plusresetminus
تنها کارخانه تولید کود کشاورزی ایران در شهرک صنعتی کبوترخان از توابع شهرستان رفسنجان به بهره‌برداری رسید.
به گزارش سرویس اجتماعی راه آرمان؛ حسین رضایی صبح امروز در حاشیه آیین افتتاح کارخانه کود کشاورزی بر پایه مواد آلی و معدنی در شهرک صنعتی کبوترخان اظهار کرد: برای احداث این کارخانه از سال ۹۹ زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع تهیه شده و ساخت و ساز سوله‌ها و فضای تولید و امکانات از سال ۱۴۰۰ آغاز شد.
فرماندار رفسنجان افزود:  در زمینه توسعه کارخانه و ایجاد واحد بسته‌بندی و اجرای طرح تولید اسیدآمینه از بقایای حیوانی قول مساعدت داد.



ارسطو سخایی گفت: این کارخانه نخستین کارخانه در ایران است که کود آلی و معدنی بر پایه اسید هیومیک تولید می‌کند و با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان احداث شده و برای ۱۱ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مدیرعامل کارخانه تولید کود کشاورزی ادامه داد: محصولاتی که در این کارخانه تولید می‌شوند ۹ محصول از جمله کودهای هیومیک اسید، نیتروژن آلی، هیومات پتاسیم و فسفر آلی است و مزیتی که این کودها نسبت به کودهای شیمییایی دارند خاک را بازسازی و تقویت می‌کنند.

سخایی خاطرنشان کرد: این کودها بر خلاف کودهای شیمیایی دارای عناصر و مواد معدنی هستند و مواد اولیه تولید کودها هم شامل اکسید زغالسنگ است که از معادن زغالسنگ کوهبنان تامین می‌شود.

 
انتهای خبر/
https://armanekerman.ir/vdcenw8zwjh8xei.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما