تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۵
۰
plusresetminus
جانشین حاج قاسم در لشکر 41 ثارالله پاسخ داد؛

حسینیه ثارالله شهر کرمان چگونه شکل گرفت؟

غلامرضا کرمی گفت: زمانی که به عنوان فرمانده سپاه کرمان مشغول به کار شدم علاقمند شدم تا روضه دهه اول محرم را در سپاه راه اندازی کنم و در این زمینه از فردی به نام معارف دوست که مسئول تأسیسات سپاه کرمان بود خواستم تا فضایی را برای این امر در نظر بگیرد.
حسینیه ثارالله شهر کرمان چگونه شکل گرفت؟

سردار غلامرضا کرمی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت ایام عزای سیدالشهدا علیه السلام در خصوص شکل گیری حسینیه ثارالله شهر کرمان گفت: پیش از انقلاب در فرصت های گوناگون در سطح شهر کرمان در مساجد جامع، امام، قائم و هئیت های مذهبی مداحی می کردم و با پیروزی انقلاب نیز فضا مذهبی تر شد و جلسات دعا و توسل شکل وسیع تری به خود گرفت.

جانشین حاج قاسم در لشکر 41 ثارالله ادامه داد: زمانی که به عنوان فرمانده سپاه رابر فعالیت داشتم، جلسات دعای کمیل سیار راه اندازی کردم و بعد از آن که در شهرستان جیرفت به عنوان فرمانده سپاه حضور پیدا کردم، جلسات دعای کمیل را به صورت ثابت در مسجد جامع این شهرستان راه اندازی کردم.

وی با بیان اینکه نگاهم این بود که ارتباطی را بین سپاه، اهل بیت علیه السلام و مجالس عزاداری اهل بیت علیه السلام در فضای جامعه باید وجود داشته باشد، ابراز کرد: در سال 61 به عنوان فرمانده سپاه کرمان مشغول به کار شدم و به این مسئله فکر می کردم که در سپاه کرمان مراسم روضه خوانی راه اندازی کنم.

سردار کرمی افزود: جلسات ثابت دعا و در دهه اول محرم جلسات توسل به اهل بیت علیه السلام در محوطه سپاه کرمان برگزار می شد؛ اما زمانی که به عنوان فرمانده سپاه کرمان مشغول به کار شدم علاقمند شدم تا روضه دهه اول محرم را در سپاه راه اندازی کنم و در این زمینه از فردی به نام معارف دوست که مسئول تأسیسات سپاه کرمان بود خواستم تا فضایی را برای این امر در نظر بگیرد.

رییس مرکز نشر آثار، پژوهش و مستند سازی ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه در سال 62 موفق شدیم تا اولین دهه محرم را در سپاه کرمان مراسم عزاداری داشته باشیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه فضای خاص جنگ و تشییع پیکر شهدا بود، این مجلس جایگاه خود را بسیار سریع در شهر باز کرد و به کمک دوستان توانستیم برنامه های آن را توسعه دهیم

جانشین حاج قاسم در لشکر 41 ثارالله افزود: آیت الله خاتمی چندین سال سخنران حسینیه بودند و البته از دیگر روحانیون کشور برای سخنرانی دعوت می شد و مداحان استان نیز برای مراسم حضور داشتند.

وی با بیان اینکه دوستان زیادی جهت شکل گیری حسینیه ثارالله کمک کردند از پاسداران قدیم تا شهدایی مانند شهید مغفوری و شهید گرامی عنوان کرد: یک مرحله از فعالیت حسینیه ثارالله از سال 62 تا پایان جنگ بود.

سردار کرمی تصریح کرد: زمانی که جنگ به پایان رسید و لشکر 41 ثارالله در استان مستقر شد و سپهبد شهید سلیمانی به عنوان فرمانده لشکر و سپاه هفتم در کرمان مستقر شد، توسعه حسینیه ثارالله وضع مناسب تری به خود پیدا کرد.

رییس مرکز نشر آثار، پژوهش و مستند سازی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: با هماهنگی های انجام شده با وزارت مسکن و شهرسازی، خانه های سازمانی از وزارت خانه به نام حسینیه ثارالله خریداری شد تا بتحسینیه را توسعه دهیم؛ بنابراین مرحله دوم فعالیت حسینیه به بعد از استقرار لشکر 41 ثارالله بر می گردد.

وی با اشاره به اینکه ما موفق شدیم زیر زمین، طبقه همکف و نیم طبقه حسینیه را توسعه دهیم و در این فضا به راحتی 8 تا 10 هزار نفر می توان جای داد، خاطر نشان کرد: نگاه ما این بود که حسینیه به عنوان مرکز فرهنگی در راستای اهداف انقلاب اسلامی و اصول ارزش های انقلاب بتواند در شهر کرمان به طور خاص نقش آفرین باشد و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را توسعه دهد.

جانشین حاج قاسم در لشکر 41 ثارالله خاطر نشان کرد: اینکه حسینیه ثارالله شهر کرمان در زمین وقفی و جنب ساختمان ساواک کرمان در گذشته احداث شده است به نیت واقف بر می گردد که این امر باعث شد که این مکان به عنوان مقدس ترین مکان شود و در طول 38 سال گذشته این مکان محور مراسمات عزاداری بوده است؛ بنابراین می توان گفت نقش واقف در تبدیل جایگاه معنوی این مکان مؤثر بوده است.


انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcez78zejh8woi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین