تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۱
۰
plusresetminus
امان الله علیمرادی گفت: نهضت عاشورای حسینی الهام بخش قیام امام خمینی (ره) و حماسهٴ بزرگ دفاع مقدس بوده و به ملّت ایران، اندیشهٴ خردمندانه و انگیزهٴ صادقانه بخشیده است.
نهضت عاشورای حسینی، الهام بخش قیام امام و حماسه دفاع مقدس است/ هشت سال جنگ تحمیلی ملت ایران رنگ و بوی کربلا داشت
حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم جهت یادآوری و گرامیداشت رشادت غیور مردان جبهۀ حق علیه باطل است، گفت: آنان که با اهداء خون پاک خود به ایران مقتدر امنیت و صفا بخشیدند و چشم طمع جهانیان را نسبت به خیال تجاوز به این مرز و بوم تا ابد کور کردند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: براساس آموزه ‏های اساسی اسلام، مسلمان هرگز نباید جنگ طلب، متجاوز و آغازکننده جنگ باشد؛ ولی باید در برابر ستم و تجاوز دشمنان دین بایستد و تا ستمگران را برجای خویش ننشاند، از پای ننشیند.

این مقام مسئول بیان کرد: نهضت عاشورای حسینی الهام بخش قیام امام خمینی (ره) و حماسهٴ بزرگ دفاع مقدس بوده و به ملّت ایران، اندیشهٴ خردمندانه و انگیزهٴ صادقانه بخشیده است. شرف ملی و دینی این ملّت از سالار شهیدان است و دفاع هشت سالهٴ ملّت ایران رنگ و بوی کربلا داشت و از خط شکنان، نوای «یاحسین» به گوش می‏ رسید.

وی با اشاره به اینکه مبارزه و تلاش‏ های امام راحل، شاگرد امام حسین علیه‏ السلام شاخه ‏ای از شجره‌ی طوبای قیام آن حضرت است، ابراز کرد: عاقلان عصر انقلاب به امام راحل می‏‌گفتند" در این شرایط، نهضت شما به ثمر نمی‏ رسد؛ ولی او عاشقانه تصمیم گرفت و در جهاد اکبر پیروز شد. پیروان خالص و مخلص او نیز که خود را با نارنجک به زیر تانک می‏ افکندند، عاشقانه شهید شدند؛ نه عاقلانه".

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی در پایان خاطر نشان کرد: رزمندگان ما برای خدا جنگیدند و آنکه برای خاک می‏ جنگد خونش هم به اندازهٴ خاک می‏ ارزد و  برای خدا جنگید، خونش «ثار الله» است و خون های او یاد خداست.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcbf8b8grhb5zp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین