تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
۰
plusresetminus
امید محتشمی فر در بخش باطله ‌برداری با وجود مشکلات و کمبودهای تجهیزاتی که داشته ایم،  با تلاش و کار جهادی در بخش معدن توانسته‌ایم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان ۹درصد افزایش استخراج داشته باشیم.
افزایش ۹ درصدی استخراج سنگ آهن طی بازه زمانی ۱۱ ماهه

 امید محتشمی‌فر مدیر امور معدن مجتمع گل‌گهر در گفتگو با "راه آرمان" در خصوص شیوه های استخراج سنگ آهن، عنوان کرد: تامین سنگ مورد نیاز خطوط تولید و استفاده از روش‌های نوین به منظور استخراج بهینه و کاهش هزینه‌ها از اهداف اصلی مدیریت امور معدن است.

وی ادامه داد:  با برنامه‌هایی همچون توسعه شبکه برق معدن، امکان استفاده بهینه از آب‌های حاصل از زهکشی، پایش دیواره‌ها توسط رادارها، دوربین روباتیک و هم‌ چنین استفاده از روش‌های بهینه آتشباری انجام می‌شود.

محتشمی افزود: معدن به عنوان تامین‌کننده مواد اولیه زنجیره تولید فولاد، وظیفه تامین و تولید مواد برای خوراک صنایع پایین دستی را بر عهده دارد و چون بدون تامین خوراک، چرخه تولید متوقف می شود و از سویی دیگر به علت اینکه معادن جزو ذخایر تجدید ناپذیر هستند، باید توجه ویژه‌ای به استفاده بهینه از آنها داشت.

وی در خصوص راه کارهای این بخش در جهت بهبود عملکرد، گفت: حفاری‌های افقی برای تخلیه آب ‌های پشت دیواره‌های معدن جهت افزایش پایداری دیواره‌ها، حفاری‌های ژئوتکنیک و آبشناسی، مطالعات پایداری شیب دیواره‌ها، پروژه رینگ آب معدن، خرید دستگاه استمینگ تراک جهت افزایش راندمان آتشباری  جزو راه کارهای ما در معدن بوده است.

محتشمی‌فر با بیان اینکه همکاری و تعامل با دانشگاه برای انجام پروژه‌های بهبود راندمان عملیات استخراج در راستای تحرکات دانش بنیان راهکار علمی بوده است،گفت: طی ۱۰ ماه گذشته توانسته‌ایم برنامه کمی و کیفی تولید و استخراج سنگ را محقق کنیم .

وی تاکید کرد: در بخش باطله ‌برداری با وجود مشکلات و کمبودهای تجهیزاتی که داشته ایم،  با تلاش و کار جهادی همکاران و پیمانکاران بخش معدن توانسته‌ایم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان ۹درصد افزایش استخراج داشته باشیم.


مدیر امور معدن مجتمع گل‌گهر درباره اقدامات مورد نیاز تکمیلی، افزود: تامین و ورود تجهیزات معدنی جدید، تامین به موقع نرم‌افزارها و تجهیزات پیشرفته جزو اصلی ترین اقدامات است که خوشبختانه برنامه‌ریزی‌های خوبی در این خصوص صورت گرفته و در حال اجرا است.
 
مهمترین چالش در معادن فرسودگی ناوگان و کمبود ماشین‌آلات معدنی است

محتشمی فر مهمترین چالش این بخش  معدنی را  فرسودگی ناوگان و کمبود ماشین‌آلات معدنی عنوان کرد و گفت: این مساله اساسی‌ترین چالش تمامی معادن کشور است که به منظور حل این مشکل شرکت گل‌گهر نسبت به نوسازی ناوگان معدنی اقدامات خوبی  از جمله خرید تجهیزات جدید انجام داده که به زودی شاهد ورود ماشین‌آلات تازه نفس خواهیم بود.

وی درباره جدیدترین دستاورهای این بخش، گفت: اورهال و بازسازی شاول‌های کابلی که کاملا بلا استفاده شده بودند، به دست همکاران معدن و پیمانکار مربوطه با قطعات یدکی تولید شده در داخل کشور بعد از حدود ۵ سال محقق شده است.

محتشمی‌فر افزود: استفاده از روش‌های بهینه آتشباری مانند وری استم، پاوردک و ایردک که منجر به کاهش ۱۵ درصدی خروج ویژه مواد ناریه و در نهایت کاهش هزینه‌های معدنکاری می‌شود از دیگر دستاوردهای ما در سال جاری بوده است.

مدیر امور معدن شرکت گل‌گهر اظهار داشت: خرید و استفاده از دستگاه استمینگ تراک ( دستگاه گل‌گذاری مکانیزه) جهت افزایش راندمان انفجارات و کاهش اثرات منفی آن نیز دیگر دستاورد علمی ما بوده است.

محتشمی فر در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از پهپادهای بال ثابت برای نقشه‌برداری معدن و دپوهای محصول جهت افزایش دقت، ایمنی و کاهش هزینه‌ها در کمترین زمان ممکن، استفاده از حفاری‌های افقی به منظور تخلیه و زهکشی آب پشت دیواره‌های معدن به صورت ثقلی و بدون نیاز به پمپاژ نیز جزو دستاوردهای ما در سال جاری بوده است که به عرض رهبر انقلاب نیز رسانده شده است.

انتهای پیام/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdciz5azwt1arv2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین