تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۱
۱
plusresetminus
مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان عنوان کرد؛

راه اندازی پویش «کتاب مهربانی» به منظور کمک به دانش آموزان مستعد و نیازمند/ جمع آوری بیش از ۲۰۰ جلد کتاب کمک آموزشی

فاطمه پور عابدینی گفت: گروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان، با راه اندازی پویش کتاب های مهربانی، در تلاش است تا با جمع آوری کتب کمک آموزشی و قرار دادن آنها در اختیار دانش آموزان نیازمند و مستعد، به سهم خود، قدمی در راستای برقراری عدالت آموزشی بردارد.
راه اندازی پویش «کتاب مهربانی» به منظور کمک به دانش آموزان مستعد و نیازمند/ جمع آوری بیش از ۲۰۰ جلد کتاب کمک آموزشی
فاطمه پور عابدینی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: سیستم فعلی پذیرش دانشجو در دانشگاه ها از طریق کنکور سراسری، هرساله هزاران دانش آموز با شرایط متفاوت را، به وسیله آزمونِ یکسان، با یکدیگر مقایسه می‌کند. ابزارهای متعددی وجود دارد که مسیر دستیابی به رتبه های برتر و پذیرش در دانشگاه های ممتاز را آسان می‌سازد؛ اما همه دانش آموزان به طور یکسان از این امکانات برخوردار نیستند.

مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان ادامه داد: بسیاری از دانش آموزان، توان مالی برای خريد کتاب های تست و استفاده از سایر امکانات جهت آمادگی برای کنکور سراسری را ندارند و این عامل در کنار عوامل دیگر، شرایط ناعادلانه ای را برای عده کثیری از دانش آموزان رقم زده است.

وی بیان کرد: گروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان، با راه اندازی پویش کتاب های مهربانی، در تلاش است تا با جمع آوری کتب کمک آموزشی و قرار دادن آنها در اختیار دانش آموزان نیازمند و مستعد، به سهم خود، قدمی در راستای برقراری عدالت آموزشی بردارد.

پور عابدینی ابراز کرد: این پویش، از شهریور ماه سال گذشته با انتشار پوستر آن، در رسانه های مختلف استان کرمان و سایر استان ها و همچنین شبکه سازی بین دانشجویان و دانش آموزان فارغ التحصیل جهت اطلاع رسانی این پویش، آغاز شد.

مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان افزود: به همراه شبکه سازی، برای تعدادی از شهرستان های استان کرمان نماینده ای انتخاب شد که کار ویژه این نمایندگان، تلاش میدانی جهت جمع آوری کتاب از طریق سر زدن به مدارس سطح شهر و گفتگو با مدیران مدارس بود.

وی اظهار کرد: با مدیریت این نمایندگان، کتاب های اهدا شده در همان شهر جمع آوری و بین دانش آموزان آن شهرستان پخش شدند که البته با توجه به نیاز دانش آموزان جنوب استان، کتاب های بیشتری به آن مناطق انتقال داده شد.

پور عابدینی با بیان اینکه تا به حال نزدیک به ۲۰۰ جلد کتاب مربوط به سه رشته علوم انسانی، تجربی و ریاضی از استان کرمان و دیگر استان ها مثل اصفهان، فارس، آذربایجان غربی و... جمع آوری شده است، تصریح کرد: مبنای انتخاب دانش آموز برای امانت دادن کتاب، نداشتن توانایی مالی جهت خرید این کتاب ها و از طرفی مستعد و تلاشگر بودن آنهاست.

مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان عنوان کرد: همکاری مدیران مدارس، معلمین و جهادگران طرح جهاد تربیتی، برای شناسایی این دانش آموزان، ستودنی و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری کتب، شناسایی دانش آموزان و امانت دادن این کتاب ها به آنها همچنان ادامه دارد و روز به روز زنجیره این مهربانی گسترده تر از قبل خواهد شد، خاطر نشان کرد: تاکنون حدود ۳۰ دانش آموز از شهرستان های رودبار جنوب، کهنوج، انار، رفسنجان، سیرجان، کرمان، بافت، رابر، قشم و... تحت پوشش طرح کتاب های مهربانی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcjmievyuqe8oz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین