تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۹
۰
plusresetminus
حجت الاسلام والمسلمین مختارآبادی امام جمعه ماهان از برگزاری نماز عید فطر ماهان در مصلای امام حسین خبر داد.
نماز عید فطر ماهان در مصلای امام حسین اقامه می شود
حجت الاسلام والمسلمین مختارابادی در گفت وگو با؛راه ارمان ؛ ضمن تبریک عید سعید فطر با بیان اینکه تاریخ عیدفطر امسال در تقویم رسمی روز دوشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه اعلام شده اما این تاریخ قطعی نیست اظهار داشت : در صورت رویت هلال ماه شعبان در غروب در روز یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه، دوشنبه عید سعید فطر است و در صورتی که هلال ما رویت نشود، ماه رمضان 30 روزه و سه شنبه 13 اردیبهشت‌ماه در کشور ما عید فطر است.
 
امام جمعه ماهان گفت : نماز عید سعید فطر چکیده و ثمره یک ماه عبادت و بندگی افراد روزه دار به درگاه خداوند متعال است .
 
وی با اشاره به اینکه بهترین عملی که در روز عید فطر سفارش و تاکید شده در این روز، اقامه نماز عید فطر است گفت: نماز عید فطر در شهر ماهان راس ساعت 7 صبح عید در محل مصلی امام حسین(ع) شهر ماهان برگزار می‌شود و توصیه می‌شود که نمازگزاران زودتر در محل مصلی کرمان حاضر باشند.
 
امام جمعه ماهان با بیان اینکه زکات فطره با رویت هلال ماه شوال بر هر مکلفی واجب می‌شود افزود: پایگاه‌های دریافت زکات فطریه کمیته امداد امام «ره» در محل برگزاری نماز عید فطر مستقر بوده و آماده دریافت زکات فطریه نمازگزاران هستند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مختارابادی با اشاره به اینکه هر مکلف باید براى خودش و کسانى که نانخور او هستند برای هر نفر، یک صاع تقریباً سه کیلوگرم گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت یا مانند این‌ها به مستحق بدهد و اگر پول یکى از اینها را هم بدهد، کافى است گفت: مبلغ فطریه با توجه به میانگین قیمت گندم در استان، برای هر نفر براساس قوت غالب گندم برای هر نفر، 40 هزار تومان اعلام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه فطریه روزه برای کسانی که نماز عید را به شکل جماعت می‌خوانند باید قبل از اقامه نماز پرداخت شود افزود: برای افرادی که فرادی نماز عید را برپا می‌کنند باید تا قبل از ظهر عید سعید فطر پرداخت شود.
 
مختارآبادی به مبلغ کفاره‌ غیر عمد برای هر روز اشاره کرد و گفت: کفاره روزه غیرعمد مبلغ هشت هزار تومان است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود و کفاره روزه عمد نیز مبلغ 480 هزار تومان است.


انتهای پیام/ تاج الدینی 
https://armanekerman.ir/vdcgx39qxak9x34.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما