تاریخ انتشار :شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۶
۰
plusresetminus
محمد لسانی گفت: برای آسیب های شبکه های اجتماعی برنامه ریزی و کنترل درست باید داشته باشیم و در نیافتادن به گرداب هیجانات و احساسات در این شبکه ها که بدترین مسئله است، دقت لازم را باید داشته باشیم.
کاهش آسیب های شبکه های اجتماعی با برنامه ریزی و کنترل دقیق/ لزوم توجه به گرداب هیجانات و احساسات در این شبکه ها
محمد لسانی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: شبکه های اجتماعی از سال 97 میلادی، 25 سال قبل فعالیت خود را آغاز کردند که شبکه Six Degrees اولین نسل شبکه اجتماعی بود و پس از آن در سال 2004، فیس بوک با خدمات و امکانات دیگر ایجاد شد و در سال 2005 یوتیوب و در سال 2006 تویتر به عنوان شبکه اجتماعی وارد عرصه شد؛ بنابراین از آغاز ترویج شبکه های اجتماعی دو دهه را طی کرده ایم.

کارشناس ارشد و مدرس سواد رسانه ادامه داد: شبکه های اجتماعی مبتنی بر مقوله روابط هستند، حلقه روابطی که ما از میان خانواده، دوستان، همکاران و غیره می توانیم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از سال 84 در کشور ما تب فعالیت رسانه های اجتماعی با وبلاگ ها آغاز شد و پس از آن یاهو و دیگر رسانه ها مطرح شدند، ابراز کرد: شبکه های اجتماعی بیش از30 ویژگی دارند که بسیاری از این خصوصیت ها مثبت و فرصت است، مانند نیاز به اطلاعات، هویت یابی، آموزش، مطالعه و غیره.

لسانی با تأکید بر اینکه برای آسیب های شبکه های اجتماعی باید برنامه ریزی کرد تا آنها را به حداقل برسانیم، اظهار کرد: مهمترین آسیب این شبکه ها اعتیاد است که این مسئله در جهان پذیرفته شده است و همچنین قلدری و خشونت مجازی از دیگر آسیب های شبکه های اجتماعی است که باید به آن توجه شود.

کارشناس ارشد و مدرس سواد رسانه عنوان کرد: از دیگر آسیب های شبکه های اجتماعی اتکا به خوانش است اینکه برخی از افراد تولید محتوا انجام نمی دهند و صرفا کپی و پیست می کنند که این مسئله سندروم اعتیادآور است که مطالب از افراد و گروه های خاص را به دیگران ارسال می کنند.

وی تصریح کرد: از دیگر آسیب های استفاده شبکه های اجتماعی می توان به تعطیلی قوه تحلیل و ارزیابی اشاره داشت؛ افراد در شبکه های اجتماعی با بمباران خبری و خبرهای عجیب مواجه هستند و آنقدر با اخبار مختلف مواجه هستند که هر حرف عجیبی را باور می کنند.

لسانی با اشاره به اینکه مواجه با شبهه های سیاسی، عقیدتی و دینی از دیگر مسائلی است که در شبکه های اجتماعی مطرح می شود، خاطر نشان کرد: برای آسیب های شبکه های اجتماعی برنامه ریزی و کنترل درست باید داشته باشیم و در نیافتادن به گرداب هیجانات و احساسات در شبکه های اجتماعی که بدترین مسئله است، دقت لازم را باید داشته باشیم.

 
انتهای پیام/فاطمه سیروئی نژاد https://armanekerman.ir/vdcdk50ffyt0xz6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین