تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۷
۰
plusresetminus
همت والای گروه جهادی برای اشتغالزایی؛

چرخ هایی که چرخ زندگی ۵ خانواده نیازمند را می چرخاند

زهرا شهریاری فرمانده حوزه الزهراء ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین(ع) گفت: جهت اشتغالزایی خانواده های بی سرپرست و نیازمند و با کمک گروه جهادی شهید یوسف الهی ۵ دستگاه چرخ خیاطی تهیه و توزیع شد.
چرخ هایی که چرخ زندگی ۵ خانواده نیازمند را می چرخاند
زهرا شهریاری در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: تأمین مالی خانواده از جمله موانع بسیار محکمی است که زنان سرپرست خانواده قطعاً بدون همراهی و کمک خیرین به سختی می‌توانند از آن عبور کنند.

فرمانده حوزه الزهراء ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین(ع) بیان کرد: جهت اشتغالزایی خانواده های بی سرپرست و نیازمند و با کمک گروه جهادی شهید یوسف الهی ۵ دستگاه چرخ خیاطی تهیه و توزیع شد  تا  آنان بتوانند با درآمدی که کسب می‌کنند هزینه‌های جاری زندگانی خود را ( از اجاره مسکن تا هزینه‌های درمانی و پرداخت دیون) تأمین نمایند.

وی افزود: خیاطی یکی از کارهایی است که بانوان می‌توانند با آورده‌ای مختصر و حمایت سازمان‌ها و ادارات مرتبط اقدام به ایجاد کارگاه های تولیدی کنند.
 
مریم احمدی یکی از افرادی که چرخ خیاطی دریافت کرده است، در گفتگو با خبرنگار ما گفت:  در خانه کوچک خود علاوه بر ایفای نقش مادری برای دو فرزندش در جدال نابرابر زندگی، سقفی از اراده و سرسختی را برای حرکت در مسیر خودکفایی و استقلال بنا نهاده ام.

احمدی بیان کرد: بر دوش کشیدن بار زندگی هر سال یک خط بر چهره ام انداخته اما خم به ابرو نیاورده و چندین سال است که نگاهم به پنجره های امید دوخته شده و هیچ گاه نگذاشته ام قلم رنج بر زندگیم نقش بزند.

وی تصریح کرد: در تمام این سال ها که گذشته همیشه در زندگی امیدوار بوده ام و هیچ گاه نگذاشته ام فرزندانم در نبود پدر طعم تلخ نداری را تحمل کنند وقتی که همسرم فوت شد با خودم فکر کردم که باید بر روی پای های خودم بایستم و خودم خانواده را اداره کنم و اگر کمی ایده داشته باشیم و تلاش کنیم قطعا در زندگیمان موفق خواهیم شد.

احمدی افزود: مشکل من امروز به عنوان یک زن کار آفرین نداشتن سرمایه و عدم حمایت های دولتی است چرا که اعتقاد دارم اگر مسئولین و متولیان امر به بانوان بها بدهند چرخه تولید داخلی خواهد چرخید و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

وی گفت: در حال حاضر راضی نیستم این کار را رها کنم و می خواهم تا آخرین نفس در برابر موانع و مشکلات بایستم و سهم خود را در زمینه تولید داخلی ایفا کنم. 

احمدی در پایان گفت: امروز من به عنوان یک کار آفرین به دلیل نداشتن سرمایه نمی توانم پارچه ها را به صورت انبوه خریداری کنم و به افزایش تولید و درآمدم کمک کنم و در این خصوص نیازمند وام و تسهیلاتی ویژه هستم. 

انتهای پیام/ تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcauon6w49nuo1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما