تاریخ انتشار :شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۲
۰
plusresetminus
جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس گفت: امنیت‌مان را مرهون رزمنده‌ای هستیم که روی سیم‌خاردار دراز کشید تا مسیر یک گردان باز شود.
امنیت‌مان را مدیون رزمنده‌ای هستیم که روی سیم‌خاردار دراز کشید
​​​علی زنگی‌آبادی در گفتگو با «راه آرمان» چهارمین روز از ماه شعبان مصادف است با ولادت ابوالفضل العباس که به پاس عشق بازی و جانبازی ایشان در راه امام و مقتدایش امام حسین (ع) روز جانباز نامگذاری کرده‌اند.
در هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی‌مان شاهد ایثارگری و جانبازی تعداد زیادی از عزیزان هموطنمان بوده است.
 
علی زنگی‌آبادی یکی از جانبازان دفاع مقدس متولد ۱۳۴۴ و ساکن زنگی‌آباد است.
 
وی خرداد ۱۳۶۵ راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و در دی‌‌‌ماه همان سال دچار مجروحیت با گاز شیمیایی شد و به مدت ۵ روز در بیمارستان گلف اهواز بستری شد.

بعد از بهبودی دوباره به جبهه رفت و در اردیبهشت سال ۱۳۶۶ و در عملیات کربلای ۱۰ مورد اصابت خمپاره قرار گرفت و از ناحیه دو پا مجروح شد.

بعد از مدتی دچار استئومیلیت (عفونت استخوانی) شد و ۱۹ بار مورد عمل جراحی قرار گرفت.
 
وی از خاطره باران خون می‌گوید که هرگز فراموش نمی‌کند: تعدادی از رزمندگان برای اعزام به خط مقدم کنار ماشین بودند تا فرمانده اجازه سوار شدن بدهد که ناگهان خمپاره ۱۲۰ به وسط جمعیت اصابت می‌کند و آن روز باران خون بود که می‌بارید.
 
علی زنگی‌آبادی جانباز ۷۰ درصد گفت: دلم می‌خواهد این خاطرات را به گوش تک تک جوانان برسانم و بگویم این امنیت و آسایش شما مرهون کسانی است که آن روز خون سرخشان به آسمان پاشید تا نگذارد سیاهی ظلم بر سر ایران‌مان فرود بیاید، مرهون آن رزمنده‌ای است که روی سیم خاردار دراز می‌کشد تا مسیر یک گردان باز شود، گروه گروه شهید و جانباز دادیم تا این انقلاب پایدار بماند و خواهشم این است که نگذارید این انقلاب به دست وطن فروشان خائن بیفتد.
 
وی در پایان با اشاره به حوادث اخیر گفت : دشمن بداند این انقلاب با خون هزاران شهید آبیاری شده است و بیش از چهل سال است که استوارتر از همیشه و با اقتدار ایستاده است.
انتهای خبر/زنگی آبادی 
 
https://armanekerman.ir/vdcgnx9qzak9w74.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما