تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۶
۰
plusresetminus
کارشناس مسائل سیاسی تشریح کرد:

راز قلب مطمئن امام

کارشناس مسائل سیاسی گفت: به راستی راز قلب مطمئن امام؛ غرق در خدا بودن اوست.
راز قلب مطمئن امام
محسن سنجری در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی راه آرمان؛ شهید مطهری درباره شخصیت الهی امام می‌فرمایند: من که قریب دوازده سال در خدمت این مرد بزرگ تحصیل کرده‌ام، باز وقتی که در سفر اخیر به پاریس به ملاقات و زیارت ایشان رفتم، چیزهایی از روحیه او درک کردم که نه فقط بر حیرت من، بلکه بر ایمانم نیز اضافه کرد. 
 
سنجری بیان کرد: وقتی برگشتم، دوستانم پرسیدند چه دیدی؟ گفتم؛ چهار تا «امَنَ» دیدم؛  امَنَ بِهَدَفِه؛ به هدفش ایمان دارد و دنیا اگر جمع بشود نمی‌تواند او را از هدفش منصرف کند. 
 
کارشناس مسایل سیاسی گفت: امَنَ بِسَبیلِه؛ به راهی که انتخاب کرده ایمان دارد امکان ندارد بتوان او را از این راه منصرف کرد شبیه همان ایمانی که پیغمبر به هدفش و به راهش داشت. 
 
وی تاکیدکرد: امَنَ بِقَولِه؛ در میان همه ‌رفقا و دوستانی که سراغ دارم احدی مثل ایشان به روحیه ‌مردم ایران ایمان ندارد به ایشان نصیحت می‌کنند که آقا! کمی یواش‌تر، مردم دارند سرد می‌شوند، مردم دارند از پا درمی‌آیند می‌گویند؛ نه، مردم اینجور نیستند که شما می‌گویید، من مردم را بهتر می‌شناسم؛ و ما می‌بینیم که روزبه‌روز صحت سخن ایشان بیشتر آشکار می‌شود. 
 
کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: بالاخره بالاتر از همه امَنَ بِرَبِّه؛ در جلسه  خصوصی ایشان به من می‌گفت: «فلانی! این ما نیستیم که چنین می‌کنیم، من دست خدا را به وضوح حس می‌کنم» آدمی که دست خدا و عنایت خدا را حس می‌کند و در راه خدا قدم برمی‌دارد خدا هم به مصداق «اِنْ تَنْصُرُوا‌الله ینْصُرْکمْ» بر نصرت او اضافه می‌کند.
 
وی بیان کرد: امام کاظم علیه السلام؛ مردی از اهل قم به پا می خیزد و مردم را به حق و حمایت از آن فرا می‌خواند و گروهی به گرد او می‌آیند که مانند قطعه‌های آهن هستند، تندبادهای حوادث و مشکلات آنان را متزلزل نمی‌کند و از جنگ خسته نمی‌شوند و [از چیزی] نمی‌ترسند و بر خداتوکل می‌کنند پیروزی نهایی از آن پرهیزگاران است.
 
سنجری تاکید کرد: حامد الگار استاد اسلام شناسی در دانشگاه کالیفرنیای آمریکا می‌گوید: «یک مسلمان هرچه قدر بخواهد از یک شخصیت بزرگ معنوی تعریف و تمجید کند، به خاطر آنکه بزرگی و عظمت تنها از آن خداست و نمی‌تواند شخصی غیر از خداوند را با این صفات خواند، بهتر است در عوض به کارگیری چنین لفظی گفته شود که عظمت و بزرگی خداوند بنحو نادری در آن فرد جلوه پیدا کرده و او را به آیتی از «الله » مبدل ساخته است. 
 
وی اظهار کرد: امام‌خمینی رحمه‌الله قطعا چنین آیتی بود و هرکس که سعادت حضور درکنار او را داشته باشد می‌داند، زیارت وی حتی هنگامی که او یک کلمه سخن نیز نمی‌گفته، عمیق‌ترین تاثیر را بر روی آدمی می‌گذاشت و راز این تاثیر در همان ویژگی الهی نهفته است.
 
کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: رابین وود زورث، نویسنده آمریکایی، خمینی به مثابه هاله یک نور در حال حرکت به عمق وجدان و آگاهی همه کسانی که در حسینیه جماران حاضر بودند، نفوذ کرده بود. 
 
وی بیان کرد: او تمام تصاویر تخیلی را که هرکس قبل از ملاقات با او در ذهن خود ساخته بود، منهدم می‌کرد. 
 
سنجری تصریح کرد: حضورش چنان پرقدرت بود که من خود را در محاصره هیجاناتم و در فاصله بسیار دور از ایده‌ها و تجارب شخصی قبلی‌ام احساس می‌کردم.
 
کارشناس مسائل سیاسی افزود: به راستی راز قلب مطمئن امام در نکته این نکته‌هاست؛ وجود غرق در خدا بودن امام به طور مثال بارها می‌فرمود عالم محضر خداست، درمحضر خدا گناه نکنید؛ عشق غیر قابل وصف امام به اهل بیت، به طور مثال، اینقدر برای سیدالشهدا گریه می‌کرد نقل می‌کنند برای پاک کردن اشک‌هایش حوله‌ای می‌آوردند.
 
وی تاکید کرد: در قرائت زیارات اهتمام جدی داشت زیارت عاشورا را هر صبح وشب در محرم وصفر با صد لعن وسلام می‌خواند و عشق او به قرآن و قرائت قرآن امام در ماه رمضان هر روز ده جزء قرآن می‏‌خواندند یعنی هر سه روز یک مرتبه قرآن را ختم می‌‏کردند بعضی برادران خوشحال بودند که دو دوره قرآن را در این ماه خوانده‌اند؛ ولی بعد متوجه می‏‌شدند امام ده یا یازده دور قرآن را در طول این ماه شریف خوانده‏‌اند.
 
سنجری بیان کرد: انس به نماز شب؛ یکی از اعضای دفتر ایشان، در این باره می‌گفت: پنجاه سال است که نماز شب امام، ترک نشده است؛ امام در بیماری و در صحت؛ زندان؛ خلاصی و در تبعید، حتی بر روی تخت بیمارستان هم نماز شب خواندند.
 
کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: یکی از نزدیکان ایشان می‌گفت: وقتی در ظلمت و تاریکی نیمه شب، آهسته وارد اتاق امام می‌شدم، معاشقه امام را با ایزد احساس می‌کردم و می‌دیدم که با خضوع و خشوعی خاص، نماز می‌خوانند و قیام و رکوع و سجود را به جا می آوردند که حقاً وصف ناپذیر بود.
 
وی اظهار کرد: اهتمام به نماز اول وقت نقل می‌کنند ایشان بارها می‌فرمودند: ‏‏راه آخرت سخت است، گناه نکنید، ترک گناه آسانتر از‏‎ ‎‏عذاب خداست.
 
 سنجری ادامه داد: نماز را حتی اگر در پیاده رو خیابان باشید اول وقت بخوانید نقل می‌کنند در روزهای پایانی عمر شریفش که با بیماری همراه بود یک نماز را با ۱۰دقیقه تاخیر خواندند حاج احمد آقارا صدا کرد چرا من را با تاخیر مطلع کردید یک عمر نماز اول وقت خواندم حالا که پایم لب گور است باید با این تاخیر بخوانم.
 
وی اظهار کرد: اهتمام به مقدسات، امام در مصاحبه با نشریه دیلی تلگراف در تاریخ ۱۵ آذرماه سال ۱۳۵۷ تذکر داده‌اند: «من هرگز حتی برای یک لحظه هم موضع خود را تغییر نمی‌دهم، این تکلیف الهی است و در صورت سکوت، مسئول خواهم بود.»
 
سنجری تصریح کرد: امام از موضع ایمانی راسخ و اعتقادی استوار در هنگام بروز خلاف و گناه دچار خشم و غضب می‌‌شود و در راه اجرای احکام الهی و عزت مسلمین ملاحظه کسی را نمی‌کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: در عرصه اهتمام به شهید و شهادت، چنانچه می‌فرمود: شما که برای اسلام بپا خاسته‌اید و جان و مال نثار می‌کنید، در‏‎ ‎‏صـف شهدای کربلا هستید؛ چرا که پیرو مکتب آنانید، من نمی‌توانم برای خدمتگزاری جوانی که برای‏‎ ‎‏خدمتگزاری به اسلام شب تا صبح، شب زنده‌داری می‌کند، در‏‎ ‎‏حال خطر واقع می‌شود، مجاهده می‌کند، ارزش برای این ما‏‎ ‎‏نمی‌توانیم حساب کنیم که ارزش این چقدر است، اجرت این‏‎ ‎‏چقدر است، مگر غیر از خدا می تواند کسی به این اعمال پاداش‏ داد.

انتهای خبر/ تاج الدینی 
https://armanekerman.ir/vdchiknzz23nxwd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما