تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۹
۰
plusresetminus
معلّم‌ها راه رسیدن به تعالی و موفقیّت را هموار می‌کنند.
جایگاه و نقش مؤثر معلّم در جامعه
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ قال رسول اللّه (ص): من تعلّمت منه حرفا صرت له عبداً رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله فرموده‌اند: از هر کس حرفی فرا گرفتی بنده وی شده‌ای.
 
معلّمی جلوه‌ای از عظمت خداوند است که پیامبر اکرم (ص) معلّمی بود که براساس آیات الهی به تزکیه و تربیت انسان می‌پرداخت.
 
انسان برای رهایی از ظلمت و گمراهی از نور وجود معلّم بهره گرفته است تا توسط او فطرت‌ها بیدار و ارزش‌ها به نمایش گذاشته شود و در جوامع بشری و در هر دوره‌ای تعلیم و تربیت اساسی‌ترین کار بود که همواره رسالت آن بر دوش معلّم است.
 
تجلیل از معلّم در واقع پاسداشت انسان‌هایی است که همچون شمع مشتاقانه آب شده‌اند تا خوبی‌ها و فضیلت‌ها رشد و به پرواز در آیند و معلّمی شغل نیست بلکه عبادت است، ذوق و هنر است معلّم باغبان صبور بوستان دانش است.
 
او فقط علم خود را به شاگرد منتقل نمی‌کند بلکه با گفتار و رفتار خود همه‌ی کمالات را به او منتقل می‌کند به هر اندازه که معلّم به خدا متصل باشد در انجام وظیفه خود که همان ارشاد و هدایت است موفق‌تر است.
 
معلّم خوب کسی است که علاوه بر تسلط بر موضوع درس با اصول اساسی تعلیم و تربیت آشناست و سعی می‌کند در عمل به فراگیران بیاموزد که چگونه مطالب فراگرفته شده را در زندگی به کار گیرند.
 
معلّم همواره تلاش می‌کند در دانش آموز ایجاد انگیزه نماید و به رشد عزّت نفس او کمک کند.
 
دست‌های معلّم شاید گچی باشد یا جوهری اما بوسیدنی است چون شبیه پیامبران، پدران و مادران به شکفتن و روشنایی دانش آموزان فکر می‌کند ارزش ارج نهادن به مقام او از هدیه روز معلّم بیشتر است.
 
 آدمی پای مکتب تو نمی‌نشست هیچ معنایی را نمی‌آموخت حتی بندگی در آستان پروردگارش را.
 

 

 
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcexp8zojh8wpi.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما