تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۷
۰
plusresetminus
رئیس هیئت مدیره رستاک از ایجاد اولین کلینیک فنی_تخصصی معدنی در استان کرمان و موفقیت دانش‌بنیانی این شرکت خبر داد.
اولین کلینیک فنی_تخصصی معدنی در استان کرمان هستیم
علی سعیدی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»؛ گفت: شرکت صنعت پژوهان رستاک در اواخر سال ۱۳۹۸ در مسیر پلاس مهندسی معکوس و با هدف عارضه‌یابی، بهینه‌سازی عملکرد و مدیریت سایش قطعات‌ ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات توربوماشین‌ها در صنایع معدنی تشکیل شد و عنوان «کلینیک فنی_تخصصی بهبود عملکرد و احیاء قطعات، تجهیزات و فرایندهای صنعتی» را برای پوشش خدمات خود انتخاب کرده است.

وی عنوان کرد: کلینیک فنی_ تخصصی رستاک عمدتاً با هدف خلق یک محصول جدید یا بازتولید یک محصول کاملاً بهبودیافته مورد استفاده قرار می‌گیرد ما با هدف مدیریت سایش با تمرکز بر شناسایی انواع پدیده و اثرات مرکب آن توسط متخصصان با واکاوی نحوه سایش عملکرد قطعات و تجهیزات بهبود می‌یابد و برخی قطعات به کمک فرایندهایی همچون جوشکاری احیا می‌شوند.

رئیس هیئت‌مدیره رستاک با بیان اینکه تاکنون به طور متمرکز و تخصصی بر روی شناسایی و کنترل پدیده سایش قطعات و تجهیزات توربوماشین‌ها فعالیتی انجام نشده است، گفت: با توجه به هزینه بسیار زیاد واردات قطعات در شرایط تحریم‌های موجود، هرگونه بهینه‌سازی که منجر به بهبود عملکرد یک قطعه یا تجهیز در خط تولید صنایع معدنی شود، کمک خوبی به افزایش راندمان خط تولید می‌کند.

سعیدی‌نژاد ادامه داد: ما مرحله رشد را پشت سرگذاشته‌ایم و شرکت فناور در مرحله پسا رشد هستیم که چهار سال است، در زمینه پلاس مهندسی معکوس مشغول به‌ کار هستیم و روی قطعات متنوعی که بحث سایش در آنها اهمیت دارد، کار کرده‌ایم،  به صورتی که قطعات مانند پروانه پمپ‌ها ، فن‌ها و قطعات بیل‌های مکانیکی و دامپتراکت‌ها را عارضه‌یابی کردیم.

وی ابراز کرد: ما روی قطعاتی که در صنایع معدنی بسیار پرمصرف هستند و به کمک کارگاه‌های همکاری که در کنار خود داشتیم در استان ساخت این‌ها را انجام داده‌ایم زیرا شرکت ما فنی مهندسی است و کارهایی از جمله استانداردسازی و بهینه‌سازی را انجام می‌دهد، کار ما به صورت نقشه خروجی به عنوان شناسنامه فنی در بحث بهینه‌سازی است.

رئیس هیئت‌مدیره رستاک اظهار کرد: تحقیقات ما بر روی قطعه به صورت یک  کتابچه خدمات به شرکت‌ها یا به مجموعه‌های بزرگی مثل صنایع مس، گل‌گهر، و غیره عرضه می‌شود، یا تولید دانش‌بنیانی خود ماست یا به صورت کارِ کارگاهی ساخته شده‌اند که مدل‌ها از سوی سفارش‌دهندگان بوده است و ما فقط در بهینه‌سازی کمک کرده‌ایم.

سعیدی‌‌نژاد با بیان‌ اینکه ما سعی‌ کرده‌ایم که مباحث بهینه‌سازی و مهندسی معکوس را سرعت ببخشیم، گفت: برای این امر کارگاه ماشین‌کاری قطعات را در کنار خود داریم ضمن اینکه در پارک علم و فناروی استان کرمان نیز مستقر هستیم و به زودی مجوز دانش‌بنیانی را هم اخذ خواهیم کرد.
 
وی به چالش اصلی شرکت‌های صنعتی و معدنی استان اشاره کرد و گفت: نیاز اصلی  که شرکت‌های استان کرمان دارند در دو مقوله مباحث فنی‌ومهندسی و بهینه‌سازی تولید است، بنابراین به دنبال این هستیم که مهندسی ساخت و بهینه‌کردن قطعات و تجهیزات را جلو ببریم.

رئیس هیئت‌مدیره رستاک به خدمات پلاس مهندسی معکوس این شرکت اشاره کرد و گفت: افزایش عمر مفید پمپ‌ها، طراحی، ساخت، بهینه‌سازی و بررسی عملکرد فن‌های صنعتی سانتریفیوژ با رویکرد کاهش تخریب سایشی، تدوین شناسنامه فنی قطعات و تجهیزات همراه با پروتکل‌های کنترل کیفیت و بازرسی و غیره.. است.

سعیدی‌نژاد با بیان اینکه بزرگترین مشکل ما شرکت‌های فنارو فروش محصول استف گفت: ما یک پمپ را طبق سفارش برای یک شرکت معدنی ساختیم و سود خود را هم به دست آوردیم اما مشکل اصلی جای دیگری است  زیرا ما برای نهایی‌کردن محصول و فروش انبوه محصولات ناموفق بوده‌ایم.

وی به قطعه حلزونی دود که ساخته این شرکت است اشاره کرد و گفت: گرچه این محصول‌دانش بنیان خودمان است اما هنوز در مرحله پایش و فروش مانده است.

رئیس هیئت‌مدیره رستاک ادامه داد: تاکنون توانسته‌ایم چند استعلام  واحد بازرگانی را به دست آوریم، اذعان کرد: با انتخاب بهینه مواد و مکان قرارگیری می‌توان بهره‌وری و عمر اجزای دستگاه‌های صنعتی و معدنی را افزایش داد.


انتهای خبر/ طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdcgn79q7ak9wt4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما