تاریخ انتشار :شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۰
۰
plusresetminus
پدربزرگ شهیده «آیدا قاسمی»:

روزی حلال سبک زندگی شهیدانه زیستن است

پدربزرگ شهیده آیدا قاسمی گفت: روزی حلال سبب عاقبت به‌خیری خواهد شد و چه مرگی بهتر از شهادت است.
روزی حلال سبک زندگی شهیدانه زیستن است
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»؛ حادثه تروریستی مسیر گلزار‌شهدا کرمان درست در چهارمین سالگرد سردار‌ سلیمانی داغ‌های زیادی را بر دل مردم کرمان گذاشت و عده زیادی را سیاه‌پوش کرد، یکی از این خانواده‌ها، خانواده شهیدان اکرم کمالی و آیدا قاسمی است، که به خانه پدربزرگ شهید آیدا قاسمی می‌روم تا اندکی بیشتر به سبک و سیره شهیدان پی ببرم و از آنان درس بگیرم.

امان‌الله قاسمی که خود جانباز هشت سال دفاع مقدس است، این بیش از  ۴۰ سال را این‌گونه توصیف می‌کند: ما از ابتدای دوران زندگی خود خون‌های زیادی برای آبیاری نهال پربرکت انقلاب داده‌ایم و تا آخرین قطره خون پای ارزش‌های انقلاب و ایران اسلامی خواهیم ایستاد و هیچ ترس و واهمه‌ای از هیچ کسی جز خدواند متعال نداریم و نخواهیم داشت و تنها دعای ما سلامتی رهبری و ولایت است.

وی در خصوص سبک و سیره زندگی شهیدان اکرم کمالی و آیدا قاسمی تصریح کرد: به عقیده من نان حلال یکی از اسرار شهادت است همان‌طور که خبری از هیج ذره نان حرام در سفره حاج قاسم نبود، فرزندان من نیز به تاثیر‌پذیری از ایشان همیشه در پی کسب روزی حلال هستند حتی اگر کم باشد، اما دارای برکات زیادی چون عاقبت‌ به‌خیری، سلامتی و عافیت دنیوی و اُخروی است. 

امان‌الله قاسمی در خصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز ابراز کرد: من و خانواده‌ام در سال جاری پرشورتر از سال‌های گذشته در راهپیمایی شرکت خواهیم تا به دشمن نشان دهیم، که تا لحظه‌ای که خون در بدن داریم اجازه نخواهیم داد که بیگانگان در امور کشور جمهوری‌ اسلامی ایران دخالت کند و پای نهال شکوهمند انقلاب‌ اسلامی که اکنون در سایه ولایت فقیه تبدیل به درختی تنومند شده خواهیم، ایستاد.
 
این پدربزرگ شهیده از نماز اول وقت آیدا قاسمی سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: شاید یکی دیگر از سبک‌ زندگی، نماز اول وقت بود چون آیدا به شدت به نماز اول وقت به‌ویژه نماز صبح مقید بود و فریضه نماز اول وقت در اولویت‌ امور زندگی او قرار داشت.
 
وی افزود: در این‌ روز‌ها سختی‌های بسیاری را تحمل کرده‌ایم و تنها کاری که می‌توانم انجام دهم صبر در مصائب است و چه معلمی بهتر از عقلیه بنی‌هاشم در این راه وجود دارد و من در این روزهای سخت درس‌های زیادی از این بانوی صبر و بردباری گرفته و زمانی که خداوند هدیه‌ای را عطا می‌کند و خود نیز آن را پس می‌گیرد فقط می‌توانم صبر پیشه کنم و از حضرت‌زینب در این راه مدد بگیرم.
 
قاسمی در ادامه از مسئولان نیز درخواست‌های داشت و ابراز کرد: از مسئولان مربوطه و کسانی که می‌توانند کاری برای مجروحان حادثه تروریستی انجام دهند تقاضا دارم لطفا به وضع مجرحان این حادثه رسیدگی کنند، چراکه نوه، من یگانه قاسمی که از مجرحان این حادثه است و از ناحیه پا مورد آسیب قرار گرفته اما اصلا وضعیت خوبی ندارد و روز به روز وضعیت او در حال وخیم‌تر شدن است، مسئولان بیمارستان شهید‌ باهنر کرمان فکری به حال این موضوع کنند تا این مسئله به زودی حل شود و سلامتی نوه من دوباره برگردد.
 
به راستی که هر یک از خانواده‌های شهدا کلاس درس کاملی هستند تا انسان را اندکی بیشتر به خدا شهدا نزدیک کنند و آدمی را در صراط مستقیم خدایی ثابت قدم بدارند.

منبع: بوتیانیوز 
 
انتهای خبر/ تاج‌الدینی 
 
 
https://armanekerman.ir/vdchi6nzw23nxqd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما