تاریخ انتشار :شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۴
۰
plusresetminus
روایتی از یک دهه هشتادی؛

اعتکاف، مدرسه انسان‌ساز است

معتکف دهه هشتادی گفت: اعتکاف به معنای واقعی کلمه مدرسه انسان‌سازی است تا از نظر معنوی رشد پیدا کنیم و کامل‌تر شویم
اعتکاف، مدرسه انسان‌ساز است
به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»؛ هر ساله در ایام‌البیض ماه‌ رجب مردم بسیاری به مهمانی خدا آن در خانه خدا می‌روند و چه سعادتی ار این بالاتر که در حریم دوست باشید و هر لحظه در خانه او نفس تازه کنید و سه روز به بندگی خدا بپردازید که انگار تازه ار مادر زاده شده‌اند.

این روزها مسجد جامع گلباف نیز یکی از صدها مسجدی است که میزبان جوانان و نوجوانانی از سراسر این شهر است چند‌ روزی با پرودگار خود راز و نیاز کنند و اندکی از این دنیای فانی و روزمرگی‌های همیشگی آن دور شوند.
 
علی صدیقی یکی از این نوجوانان دهه‌هشتادی است که امسال برای اولین بار در این مراسم حضور پیدا کرده است، وی در خصوص حس و حال خود در این روزها ابراز کرد: برای اولین بار است که به این مراسم دعوت شده‌ام چراکه دوستانم اصرار زیادی داشتند که باهم در این مراسم معنوی حضور داشته باشیم، اما از زمانی که وارد مسجد شدم، حال و هوای خاصی دارم.

وی بیان کرد: انگار که تمام فرشتگان به استقبال من آمده‌اند و اکنون روی بال ملائکه قدم می‌گذارم و واقعا وارد یک مدرسه انسان‌سازی به تمام معنا شده‌ام تا از نظر معنوی نیز رشد پیدا کنم و کامل‌تر شوم.
 
​​​​​​​​صدقی ادامه داد: نمی‌دانم چگونه حال و هوای این جا را توصیف کنم، انگار که این جا همه رنگ خدایی دارند و هر کمکی که در توان داشته باشند برای یکدیگر انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: حال و هوای نیمه شب واقعا در این جا ستودنی است اصلا خواب معنایی ندارد گویی که در دل سیاهی شب، نماز شب را جماعت می‌خوانند و آن هم با چه سوز و گدازی که گویی فقط تو هستی و خدای خودت. 
 
صدیقی افزود: باز هم به این مراسم خواهم آمد و لحظه شماری می‌کنم که دوباره ایام اعتکاف سال آینده شروع شود حضور پیدا کنم.

دهه هشتادی ادامه داد: در این چند روز درس‌هایی زیادی از گذشته و اشتباهات خود گرفته‌ام و خیلی سعی کرده‌ام که روی خود کار کنم تا زمانی که از این مراسم معنوی خارج‌ می‌شوم تغییر و تحولات دورنی من را عوض کرده باشد و دیگر دوست ندارم حتی یک گناه کوچک انجام دهم.
 
این نوجوان دهه هشتادی خاطرنشان کرد: امسال با این که سن کمی داشتم و آشنایان به من توصیه ‌کرده بودند که توان روزه گرفتن و انجام اعمال اعتکاف را ندارم، اما من با اصرار آنان راضی کردم که می‌توانم و اما اکنون به آنان می‌گویم که اعمال چیز دیگری است و اصلا خستگی ندارد، این جمع دوستانه و دیگر معتکفین در این جا اصلا قابل وصف نیست. 

منبع: بوتیانیوز 

انتهای خبر/ تاج‌الدینی 
 
https://armanekerman.ir/vdcenv8zxjh8xfi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما