تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۴
۰
plusresetminus
روایتی از خانواده سلطانی‌نژاد:

صبر ما در برابر صبوری حضرت زینب هیچ است

همسر و پدر و برادر شهیدان سلطانی‌نژاد گفت: درست است در این داغ صبوری می‌کنیم، اما در برابرصبر حضرت زینب«س» واقعا هیچ است.
صبر ما در برابر صبوری حضرت زینب هیچ است
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»؛ چهارمین سالگرد سردار سلیمانی یکی از دردناک‌ترین و تلخ‌ترین برگ‌های تاریخ ایرانی اسلامی رقم خورد و حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدا کرمان به وقوع پیوست و خانواده‌های زیادی را داغدار کرد، در این میان خانواده‌ شهیدان سلطانی‌نژاد با تقدیم هشت شهید بیشترین تعداد شهدا را به خود اختصاص دادند، به طوری که پنج نوه و دو دختر و یک عروس این خانواده به درجه رفیع شهادت دست یافتند.
 
با حسین سلطانی‌نژاد که همسر و دو خواهر و فرزندان خود را در این حادثه جانسوز از‌ دست‌ داده است دقایقی هم‌کلام می‌شوم، تا اندکی بیشتر از زندگی شهیدانه زیستن یاد بگیرم.
 
وی با اشاره به این که راه شهادت از ابتدای خلقت باز بود و هست، ابراز کرد: از اول تاریخ انسان‌های بسیاری در راه خدا کشته شده‌اند و فدای دین و اسلام شدند و هنوز هم این راه ادامه دارد و فقط در مکان و زمان آن تغییر کرده است، در زمان پیروزی انقلاب اسلامی شهادت در کوچه و خیابان‌های شهر بود، و یا در زمان جنگ تحمیلی شهادت تنها در جبهه‌های حق علیه باطل بود و همین طور که جلوتر می‌ایم شکل و نحوه شهادت سوی است و فقط زمان و مکان تغییر کرده و یا در همین چند سال پیش در سوریه فرزندان‌ ایران مثل شهید حججی‌ها رفتند تا داعش جرأت نزدیک شدن به مرز‌ها را نداشته باشد.
 
زمان شهادت چگونه تعیین می شود؟
 
سلطانی‌نژاد درخصوص پاسخ به این سوال اذعان کرد: هر میوه‌ای در زمان خاصی به مرحله رسیدن می‌رسید و قبل و بعد از این زمان میوه به درد نمی‌خورد، به عقیده هر انسانی در زمان خاصی به شکوفایی می‌رسد، به طور مثال دختر شهیده من در سن ۹ سالگی و یا همسر من در ۳۹ سالگی به شکوفایی و تکامل رسیدند.
 
وی در خصوص شهیده مریم سلطانی‌نژاد تصریح کرد: دختر من تازه به سن ۹ سالگی رسیده بود و قرار بود برای او جشن تکلیف برگزار شود، اما در این دنیا نشد و من مطمئن هستم که مادر سادات در بهشت حتما برای او جشن تکلیف گرفته است.
 
سخن این پدر داغدیده به اصحاب رسانه چه بود؟
 
وی خطاب به خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز سخنانی داشت و تصریح کرد: شما خبرنگاران دارای رسالتی هستید و شاید به‌حال خود غبطه می‌خورید که چرا لایق شهادت نشدید اما شما اصحاب رسانه هستید که باید راه و تفکر شهدا را به جامعه انتقال داده و این سبک و سیره شهدا را به تمام جهان مخابره کنید و وقت تکامل و شکوفایی شما نیز که برسد خداوند خود به بهترین وجه ممکن از اصحاب رسانه استقبال خواهد کرد و مزد زحمات آنان را خواهد داد اما وقت آن هنوز فرا نرسیده است.
 
وی مرگ و شهادت رو نوعی هجرت دانست و افزود: شهدای حادثه تروریستی اکنون کامل شدند و زمان هجرت آنان فرارسید و ما باید رسالت خود را در این دنیا انجام دهیم تا زمان هجرت و آغاز دنیای بعد از مرگ ما آغار شود و از این دنیا رخت بربندیم.
 
وی در خصوص امیرعلی سلطانی‌نژاد که دیگر اعضای این خانواده و مجرحان این حادثه تروریستی نیز است، ابراز کرد: او نیز نزدیک به ۸۰ درصد جانباز شد و یا به نوعی تقریبا‌ً مسیر شهادت را پیمود اما خدا به‌حال ما رحم کرد و دوباده او را به ما هدیه داد. و همیشه از خدا تشکر می‌کنم که خانواده من را سعادت‌مند و عاقبت بخیر کرد و در بهشت برین جای داده است.
 
وی ادامه داد: من این صبر و شکیبایی در این مصیبت بزرگ را مدیون معصومین هستم و الحمد‌لله که این لیاقت را به من عطا کرده است. و اجازه نخواهم داد که با گریه و اشک‌های من دشمن فرصت خندیدن و شادی پیدا کند و با صلابت بر این مصیب عظیم صبر خواهم کرد.
 
سلطانی‌نژاد با اشاره با حادثه کربلا ابراز کرد: صبر ما در برابر صبوری حضرت زینب در واقعه عاشورا و آن زمان عقلیه بنی‌هاشم بر تل زینبیه ایستادندو بدن‌های ارباً اربا را مشاهده می‌کردند و آن هتک حرمت‌ای که به اهل‌بیت و معصومین روا شد، واقعا هیچ است و از خود روی آنان خجل هستم که نام صبر را بر خود بگذارم.
 
وی ادامه داد: در روزهای اخیر افراد زیادی از جمله مسؤلین، اقوام، خویشاوندان، دوستان و مردم برای برای عرض تسلیت، دلداری و همدردی به منزل ما آمدند و با ما گریه کردند، ولی بعد از شهادت امام حسین «س» با بازماندگان آنان نیز آیا همین رفتار را کردند و این مقوله اصلا قابل مقایسه نیست و من از روی آنان خجل هستم، صبر ما با اولیای خدا تقاوت‌های بسیاری دارد و ما حتی قطره‌ای دنیا نیز در مقابل آنان نیستیم.
نگاه این همسر داغدیده نسبت به شهادت چگونه است؟
وی براز کرد: نگاه من به شهادت هیچ تغیری نکرده است، به نظر من شهدا تا ابد و جاوانه زنده‌اند و همچنین شفیع ما در روز محشر خواهند بود. 
وی در خصوص نگاه خود به حاج قاسم نیز گفت: احترام من به حاج قاسم بعد از این این حادثه بسیار بیشتر شده است و البته گریه من در شهادت سردار سلیمانی خیلی بیشتر از اکنون بود چراکه ایشان یک شخصیت بین‌المللی خصوصا در جبهه مقاومت بودند و کل مردم ایران و جهان برای او عزادار شدند و او یک شخصیت بدون مرز بود و ما نیز که همشهری حاج‌قاسم هستیم و تعصب بیشتری بر این موضوع داریم.
 
هر یک از خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدای کرمان خود کتابی مفصل برای خود هستند از لحظه شهادت بگیرید تا سبک و سیره شهیدانه زیستن، پای صحبت‌های هر یک از خانواده‌ شهدا که بنشینی، خود حدیث مفصلی است و شرح این کتاب بسیار، و به راستی که ما چقدر با سبک و سیره مکتب حاج قاسم و شهدا فاصله داریم، آیا این زر و زیور دنیا اجازه درس گرفتن بیشتر از شیوه زندگی شهدا را به ما خواهد داد، شاید اگر تلاش کنیم پاسخ بلی باشد و تنها لازمه آن عبور از نفس سرکش دنیایی خود است و تا زمانی که از این دنیا هجرت می‌کنیم لایق دیدار معبود در بهترین حالت ممکن باشد و عاقبت بخیر شویم.
انتهای خبر/ تاج‌الدینی 
منبع: بوتیانیوز
https://armanekerman.ir/vdcfv1dy1w6dmxa.igiw.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما