تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۵
۰
plusresetminus
صادقی گفت: در صورت تأمین تجهیزات، کمیته امداد استان کرمان آمادگی اجرای پنج هزار نیروگاه خورشیدی در سال جاری را دارد.
کمیته امداد استان کرمان آمادگی اجرای 5 هزار نیروگاه را دارد
به گزارش راه آرمان؛ یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در جلسه اقتصاد مقاومتی با موضوع انرژی‌های تجدید پذیر که با حضور زینی وند، استاندار کرمان و جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد بابیان اینکه در چند سال اخیر نصب پنل‌های خورشیدی باهدف خودکفایی اقتصادی خانوارهای تحت حمایت دنبال و از این طریق برق تولیدی این خانوارها توسط شرکت برق خریداری می‌شود افزود: خرید تضمینی برق پنل‌های خورشیدی به مدت ۲۰ سال توسط وزارت نیرو، می‌تواند به ایجاد درآمد پایدار و طولانی‌مدت برای این خانوارها منجر شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی پنج کیلوواتی برای مددجویان یکی از طرح‌های موفق این نهاد است خاطرنشان کرد: مددجویانی که طرح نیروگاه‌های خورشیدی برای آن‌ها اجراشده ماهیانه معادل حداقل حقوق تأمین اجتماعی درآمد کسب می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بابیان اینکه تاکنون ۷۰۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در جهت اشتغال مددجویان در استان اجراشده است گفت: ۴۰۰ نیروگاه خورشیدی دیگر نیز هم‌اکنون در استان در حال اجرا است.

صادقی بابیان اینکه مددجویان کمیته امداد جزء خوش‌حساب‌ترین افراد جامعه هستند ادامه داد: هم‌اکنون مددجویانی که طرح نیروگاه‌های خورشیدی برای آن‌ها اجراشده هیچ‌گونه بدهی به شرکت‌های پیمانکار ندارند.

وی بابیان اینکه پنل‌های خورشیدی در تولید برق پاک و تجدید پذیر می‌توانند نقش مؤثری در جلوگیری از آلودگی هوا داشته باشند، گفت: نصب نیروگاه‌های خورشیدی و تولید انرژی در نقاط روستایی تا حد قابل‌توجهی از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/نامجو https://armanekerman.ir/vdchwvnzx23nimd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین