تاریخ انتشار :جمعه ۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۷
۰
plusresetminus
محمدرضا پور ابراهیمی گفت: باید بازنگری در نحوه مدیریت منابع در حوزه سلامت به طور جدی پی گیری شود.
لزوم بازنگری در نحوه مدیریت منابع در حوزه سلامت/ میانگین تزریق واکسن در کرمان از متوسط کشوری پنج درصد بالاتر است

به گزارش راه آرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه بازدید از بیمارستان افضلی پور به مناسبت گرامیداشت روز پزشک گفت:در حوزه ملی تمام تلاش بر این تقویت اعتبارات حوزه  بهداشت و درمان بود که سال گذشته اعتبارات ماندگار حوزه سلامت در مجلس از طریق قانون مالیات بر ارزش افزوده نهایی شد.

وی با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس نهایی و دو ماه قبل ابلاغ و بعد از ان به شورای نگهبان ابلاغ شد افزود: تنها وزارتخانه ای که از منابع مالیات بر ارزش افزوده استفاده می کند وزارت بهداشت و درمان است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به آغاز به کار دکتر عین الهی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این وزارتخانه  تاکید کرد: باید در حوزه سلامت بازنگری در نحوه مدیریت منابع صورت بگیرد.

وی افزود: با توجه به هزینه بسیار زیادی که به بخش سلامت اختصاص داده شده است اما به نظر می رسد آنطور که باید در بخش های مختلف تاثیر گذار نبوده است.

پور ابراهیمی بیان کرد: با وزیر جدید بهداشت و درمان توافق کردیم در حوزه اقتصاد سلامت که اکنون در دنیا به عنوان یکی از مهمترین محورهای تصمیم گیری است مبنای عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد که البته در دولت های قبل نیز به آن اشاره شده است.

این مقام مسئول افزود: اقتصاد سلامت به ما می گوید ما چگونه از امکانات موجود بهترین و بیشترین استفاده را ببریم‌ تا بیشترین بهره وری را داشته باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه روز گذشته در صحن علنی در مورد شرایط خاص کرونا صحبت کردم بیان کرد: یکی از مواردی که مطرح کردم این بود که ما یک میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی را در سال گذشته به حمایت از مراکز درمانی در مواجهه با بحران اختصاص یافت که گزارشی از این مهم نداریم.

وی با اشاره به کمک های بنگاه های اقتصادی بزرگ استان کرمان در مهار شیوع کرونا اظهار داشت: به برخی شرکت ها گفتیم واکسن کرونا را وارد کنند تا هم پرسنل خود استفاده کنند هم گروه های دیگر متاسفانه وزارت بهداشت موافقت نکرد و وقفه و هزینه ایجاد کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید واکسن در ایران افزود: واکسیناسیون باید بارهمت مسوولین هر چه سریع تر انجام شود.

پور ابراهیمی بیان کرد: چهار تا پنج درصد جمعیت واکسینه شده در کرمان از میانگین کشوری بالاتر است.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdccxsqss2bqix8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین