تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۷
۰
plusresetminus
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان خبر داد؛

اجرای طرح پرداخت صدقه از طریق کد QR در استان کرمان

یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: تمامی مشترکان صندوق صدقات و نیکوکاران می‌توانند با داشتن کد QR اختصاصی خود و با استفاده از گوشی تلفن همراه به‌آسانی اقدام به پرداخت صدقه کنند.
اجرای طرح پرداخت صدقه از طریق کد QR در استان کرمان
به گزارش "راه آرمان" یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان افزود: این نهاد باهدف اشاعه فرهنگ خیر و احسان به دنبال استفاده از شیوه‌های نوین در پرداخت صدقات از طریق کد QR است.

وی با اشاره به اینکه کدهای QR توسط نیروهای مشارکت‌های مردمی ادارات اجرایی کمیته امداد استان کرمان بر روی صندوق‌های صدقات خانگی نصب و امکان پرداخت از این طریق برای مشترکان فراهم می‌شود، افزود: با اجرای این طرح، تمامی مشترکان صندوق صدقات و نیکوکاران می‌توانند با داشتن کد QR اختصاصی خود و با استفاده از گوشی تلفن همراه به‌آسانی اقدام به پرداخت صدقه کنند.

صادقی بیان کرد: این اقدام به‌منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق پول و هم‌چنین سهولت در پرداخت صدقات انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان یکی از مهم‌ترین کاربردهای کد QR را ذخیره اطلاعات تماس اعلام و بیان کرد: کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی و جلوگیری از استهلاک پول ملی از دیگر ویژگی‌های مهم این شیوه است.

وی با تأکید بر اینکه، صدقات جمع‌آوری‌شده در بخش‌های مختلفی اعم از امور معیشتی، بهداشت، درمان و امور بیمه، مسکن، جهیزیه و تحصیل نیازمندان هزینه می‌شود، افزود: هم‌اکنون بیش از 275 هزار صندوق صدقات فعال در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد 262 هزار صندوق در اختیار مشترکان خانگی و بقیه در قالب صندوق بزرگ و متوسط در سطح معابر، ادارات، مجتمع‌های تجاری و مدارس نصب‌شده‌اند.

صادقی افزود: پرداخت الکترونیکی صدقات از طریق کد ussd از دیگر روش‌های پرداخت صدقه است که این سامانه توسط سیستم‌های اندروید (گوشی‌های هوشمند) قابل‌استفاده و بر روی تمام سیم‌کارت‌های (دائمی و اعتباری) فعال است و کافی است بر روی گوشی خود کد دستوری #034*8877* را شماره‌گیری نمایید.


انتهای پیام/تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcd5f0fzyt0xk6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما