تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۴
۰
plusresetminus
در حالی که بسیاری از فعالان ضد ایرانی و طرفداران گروهک تروریستی منافقین و رژیم صهیونیستی آزادانه در توئیتر، فیس بوک و اینستاگرام فعال هستند و رشدی قارچ گونه دارند، حساب های کاربران ایرانی که در حوزه های خبری، فرهنگی و اجتماعی در حال فعالیت هستند، مسدود می شود.
حساب های ایرانی بسته اما پیج های ضد ایرانی و صهیونیستی فعال/ حساب اینستاگرام «پایگاه خبری راه آرمان» از دسترس خارج شد
به گزارش راه آرمان؛ شرکت فیسبوک روز دوشنبه برابر با 19 مهرماه بار دیگر در اقدامی مغایر با اصول ادعایی خود اعلام کرده مجموعه‌ای از حساب‌های کاربری مرتبط با حکومت ایران را حذف کرد.

این شرکت در بیانیه‌ای افزود ۹۳ حساب کاربری را در رسانه فیسبوک و ۱۹۴حساب را از اینستاگرام پاک کرده است. فیسبوک مدعی شده حساب‌های مذکور سیاست این شرکت ضد رفتارهای هماهنگ ساختگی را نقض کرده‌اند.

فیس بوک مدعیست این گروه‌ها و حساب‌های کاربری عمدتاً مخاطبان داخلی را پوشش می‌دادند، در این بیانیه تصریح شده محتوای پیام‌های منتشرشده از سوی این حساب‌های کاربری را اخباری درباره مسائل جاری استان کرمان تشکیل می‌داده است.

برخی از این حساب‌ها، در ماه‌های گذشته برای افزایش مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تبلیغ کرده‌اند و همزمان به انتقاد از عربستان سعودی و آمریکا پرداخته‌اند.

در همین راستا اما حساب کاربری اینستاگرام پایگاه خبری راه آرمان (armanekerman1@که در حوزه های مختلف تحلیلی، مطالبه از مسئولان و پوشش اخبار استان کرمان فعال است، دقیقا از همان روز یعنی دوشنبه برابر با 19 مهرماه بدون هیچگونه هشدار قبلی از دسترس خارج شد این موضوع سبب شد که اکنون پایگاه خبری راه آرمان اکنون با حساب کاربری جدید(armane.kerman@) در فضای اینستاگرام به فعالیت بپردازد.

البته قابل ذکر است پیش از این پیج اینستاگرام پایگاه خبری راه آرمان و دیگر پیج های خبری و شخصی به دلیل انتشار پست ها درباره شهید سلیمانی تهدید به بسته شدن شدند و یا در مواردی حتی برخی پیج ها بسته شدند.

همچنین به گزارش خبرنگار راه آرمان هفته گذشته نیز صفحه دانشگاه علوم پزشکی کرمان که در حوزه ی سلامت فعالیت می کرد نیز توسط اینستاگرام از دسترس خارج شده است  البته بنا به اخبار رسیده، پیج اینستاگرام بسیاری از فعالان مجازی در کشور از دسترس خارج شده اند.

این در حالی صورت می‌گیرد که فعالان ضد ایرانی و طرفداران گروهک تروریستی منافقین و رژیم صهیونیستی آزادانه در توئیتر و فیس بوک فعال هستند و رشدی قارچ گونه دارند و احتمالا مجموعه رسانه ای آمریکایی فیسبوک در هنگام رصد اکانتهای دارای محتوای توهین آمیز یا غیراخلاقی ضدایرانی معیار تشخیص خود را به سادگی تغییر می‌دهد چراکه اگر قرار باشد براساس این اتهام کلی و مبهم، کاری انجام شود، ابتدا باید رسانه‌های معاند عبری، عربی و غربی تحدید و مسدود شوند که خبرهای کذب را در راستای سیاست های تخریبی علیه ایران با حجم بسیار بالایی منتشر می کنند.

چنین اقداماتی نشان می دهد در سال‏هاي اخير اقدامات سلطه ‏طلبانه و مداخله جويانه دولت آمريكا به حوزه فضاي مجازي نيز تسري پيدا كرده و با اعمال فشار بر نهادها و مراجع بين‏ الملي، نفوذ در سكوها، خدمات و شبكه ‏هاي اجتماعي و تلاش براي انحصار حاكميت خود بر اينترنت، به دنبال حفظ منافع خود در ابعاد مختلف اقتصادي و سياسي و فشار بر ساير كشورها بوده و با اقداماتي همچون دخل و تصرف در حقوق اساسي كاربران فضاي مجازي، نقض اصل بي‌طرفي شبكه و شبه انحصار شركت‌هاي آمريكايي بر شبكه‌هاي اينترنتي، اصل بي‌طرفي در ارتباطات و اطلاعات را نقض كرده است.

اخیرا در فرودین ماه سال جاری نیز شبکه اجتماعی فیسبوک در اقدامی مغایر با اصول ادعایی خود در زمینه دفاع از آزادی بیان، صفحه شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» را مسدود کرد.
انتهای پیام/
  https://armanekerman.ir/vdciqraz3t1arz2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین