تاریخ انتشار :شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۵
۰
plusresetminus
حاجی زاده در رابطه با مسکن مهر بشری گفت: 500 واحد باقی مانده که بیش از 300 واحد آن در حال سفت کاری، اسکلت و سقف انجام شده است و قریب به 200 واحد احتمال دارد که در مرحله فونداسیون باشند که این واحد ها نیز باید تعیین تکلیف شوند.
200واحد مسکن مهر بشری در حال فوندانسیون/قریب به 2 هزار واحد تعاونی و 300 انبوه ساز نیمه تمام در کرمان وجود دارد
به گزارش راه آرمان، قصه تعاونی های مسکن مهر یک قصه بغرنج و رنج آوری برای مجموعه دستگاه قضایی و برای مردم بود و پرونده های متعددی  در این رابطه در دستگاه قضایی تشکیل شده است.

متاسفانه مسکن مهر «بشری» نیز از جمله این پروژه ها است که از سال 90 کار اجرایی آن آغاز شد اما متاسفانه از میانه راه به دلیل کارشکنی های مدیرعامل شرکت تعاونی وقت این پروژه ناتمام باقی ماند.

پروژه ای که اکثر ساکنان آن را جوانان تازه متاهل شده تشکیل می دادند و در آن زمان که هنوز تحریم و رکود اقتصادی چندانی وجود نداشت و با مصالح ارزانتری می توانستند صاحب یک خانه کوچک شوند، اما بعد از گذشت چندین سال این پروژه همچنان در خم فونداسیون و مصالح گران و پرونده قضایی باقی مانده است.

علی حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: این پروژه از سال 92 آغاز گردید و فاز اول و دوم آن با 800 واحد مسکونی به اتمام رسید و تحویل داده شد، اما متاسفانه پس از آن به دلیل کارشکنی های مدیرشرکت تعاونی وقت این پروژه مسکوت ماند.

وی گفت: این پروژه به صورت تعاونی صورت گرفته و اینکه اداره راه و شهرسازی زمین و بانک مسکن هم تسهیلات در اختیار آنان قرار داده و مابقی آن سهم آورده اعضا بوده که می بایست کار انجام می شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان خاطرنشان کرد: در سال های گذشته به دلیل شکایات اعضا و ایجاد پرونده قضایی در دادگستری، از روند آن  و اینکه حکم قطعی در رابطه با آن صادر شده است یا نه اطلاع چندانی ندارم.

حاجی زاده ادامه داد: در حال حاضر هیئت مدیره جدید باید پروژه را ادامه دهد که آن هم درگیر مشکلاتی است از جمله همین پرونده قضایی که در دادگستری تشکیل شده  می تواند تاثیراتی روی روند پروژه داشته باشد که باید تعیین تکلیف شود و این نیست که ادامه پروژه معطل بماند.

وی عنوان کرد: 500 واحد باقی مانده که بیش از 300 واحد آن در حال سفت کاری، اسکلت و سقف انجام شده است و قریب به 200 واحد احتمال دارد که در مرحله فونداسیون باشند که این واحد ها نیز باید تعیین تکلیف شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان تصریح کرد: طی جلساتی که در گذشته با اداره تعاون داشتیم اگر افرادی باشند که از همان ابتدای ثبت نام مسکن مهر، ثبت نام کرده باشند می توانند از واحدهای احداث شده برخوردار شوند اما اگر پس از آن یعنی از سال 92 به بعد و بدون هماهنگی با اداره راه و شهرسازی و از طریق شرکت تعاونی و بدون مجوز به او قول داده شده باشد اصلا قابل قبول نیست.

حاجی زاده بیان کرد: نهایتا به افرادی که واجد شرایط هستند و در سامانه مسکن مهر ثبت نام کرده باشند به تعداد آنها وظیفه مدیران جدید تعاونی است که واحدها را تکمیل و تحویل دهند.

وی در پاسخ به این سوال که در آن  زمان می شد واحدها را با مصالح ارزان تکمیل و تحویل مردم داد انجام نشد و امروز با این تحریم و گرانی مصالح مردم چه باید بکنند، اذعان کرد: این موضوع به لحاظ همان پرونده ای است که در دادگستری قرار دارد و این حرف کاملا صحیح است که واحدها در گذشته با هزینه کمتری تکمیل می شد البته بنده صلاحیتی ندارم در این رابطه اظهار نظر کنم و این مربوط به پرونده ای است که در مراجع قضایی تشکیل شده که باید آنها پاسخگو باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان همچنین در رابطه با  اینکه چند مسکن مهر در کرمان وجود دارد که هنوز به اتمام نرسیده است، ابراز کرد: در رابطه با تعاونی ها قریب به 2 هزار واحد به صورت تعاونی وجود دارد و 300 واحد به صورت انبوه ساز که انبوه سازان در حال تعیین تکلیف هستند.

حاجی زاده تاکید کرد: البته اکثر این واحدها درگیر پرونده های دادگستری هستند که امیدواریم همزمان با حل و فصل مشکلات قضایی توسط مدیران تعاونی و با همکاری اعضا تکمیل و تحویل مردم شوند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اخیرا متقاضی برای مسکن مهر در کرمان وجود داشته است، تصریح کرد: از سال 97 طرح اقدام ملی مسکن را داشته ایم که با حضور دولت جدید طرح های مسکن جدیدی در راه است که هم اکنون نیز در حال ثبت نام متقاضیان هستیم.

انتهای پیام/نامجو
  https://armanekerman.ir/vdcc1iqs02bqi18.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین