تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۶
۰
plusresetminus
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امام جمعه راین افزود: نقش روحانیون ، ائمه جمعه وجماعت درتبلیغ وفرهنگ سازی فریضه الهی زکات برجسته دانست وخواستارمشارکت وهمراهی بیشترآنان شد.
نقش روحانیون ، ائمه جمعه وجماعت درتبلیغ وفرهنگ سازی فریضه الهی زکات
به گزارش "راه آرمان" جلسه شورای زکات بخش راین با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امام جمعه  راین ،حجت الاسلام والمسلمین اژدری رئیس اجرایی زکات استان ،روحانیون و  مسئولین بخش در دفتر امام جمعه راین برگزار گردید.

دراین جلسه حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امام جمعه بیان داشت نگاه به موضوع زکات باید تغییرکند وبا ایجادفضای تشویق، رغبت مردم نسبت به پرداخت زکات ایجاد شود که تحقق این امرنیازبه فرهنگ سازی بخش های کشاورزی ودامی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد: نقش روحانیون ، ائمه جمعه وجماعت درتبلیغ وفرهنگ سازی فریضه الهی زکات برجسته دانست وخواستارمشارکت وهمراهی بیشترآنان شد.

 وی تصریح کرد : اگرزکات جدی گرفته شد بسیاری ازمشکلات وآسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند .

وی بربرگزاری جلسات وشورای زکات  به طورمنظم تاکید کرد.

حجه الاسلام والمسلمین اژدری در این جلسه گفت : باید مودیان برتر زکات انتخاب ونیزمورد تشویق قرارگیرند.

 وی خاطرنشان کرد: برای آموزش وتوجیه کشاورزان وبهره برداران درامرزکات ، علاوه براعزام مبلغان ومربیان، ازمهندسان ناظرومروجان جهاد کشاورزی درپهنه های استفاده خواهد شد .

مسئول اجرایی زکات کرمان  گفت:زکات امری واجب و الهی است که باید نسبت به اهمیت و ترویج زکات، تبلیغ و فرهنگ سازی لازم صورت گیرد، و همچنین برای عمران و آبادانی روستاها از ظرفیت زکات استفاده شود.

زکات از جمله مهم‌ترین واجبات است و در احکام و تعالیم اسلامی تأکید بسیاری بر اجرای آن شده است. زکات از فروع دین شمرده شده و در منابع دینی در کنار نماز و جهاد قرار گرفته و یکی‏ از پنج ستون دین است. در قرآن در بسیاری از موارد از واژه صدقه برای اشاره به زکات استفاده شده است و در فقه، زکات را صدقه واجب می‌خوانند.


انتهای پیام/تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcgtw9qnak9xt4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما