تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۷
۰
plusresetminus
صافی زاده گفت:مشارکت برای دریافت دوز سوم، مطلوب نیست تقریبا نیمی از افراد واجد شرایط دریافت دوز سوم واکسن(سن بالای ۱۸ سال که از تزریق واکسن نوبت دوم ۳ ماه گذشته باشد) هنوز برای واکسن زدن اقدامی نکرده اند.
نیمی از جامعه هدف دوز سوم واکسن را تزریق نکردند/ مراودات بین استانی عامل تغییر رنگ کرونایی کشور
حسین صافی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با "راه آرمان" در رابطه با  شیوع سویه  "اومیکرون" در استان کرمان گفت: متاسفانه درچند روز اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا با سویه اومیکرون در کشور هستیم و نتیجه آن تغییر رنگ در تعداد زیادی از شهرستان ها در کشور است.

وی ادامه داد: این تغییر رنگ در تعدادی از شهرستان ها در استان های همجوار ما یعنی یزد، فارس و خراسان جنوبی و همچنین در شهرهای شمال استان کرمان مشهود است.
 
صافی زاده با اشاره به سرایت پذیری بسیار بالای ویروس اومیکرون توضیح داد: مراودات بین شهرستان ها باعث گسترش بیماری در سطح استان ها می شود و سرایت آن به سایر استان ها اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت برای دریافت دوز سوم، مطلوب نیست افزود: تقریبا نیمی از افراد واجد شرایط دریافت دوز سوم واکسن(سن بالای ۱۸ سال که از تزریق واکسن نوبت دوم ۳ ماه گذشته باشد) هنوز برای واکسن زدن اقدامی نکرده اند.

صافی زاده بیان کرد: از آنجایی که در حال حاضر سویه اومیکرون در کشور در حال تبدیل شدن به سویه غالب است و با توجه به تجارب کشورهایی که در هفته های گذشته درگیر این سویه شده اند دریافت دو دوز واکسن حفاظت کامل ایجاد نمی کند و لازم است برای ایجاد ایمنی مناسب حتما دوز سوم هم تزریق شود.

معاون بهداشتی علوم پزشکی کرمان  در پایان گفت: اومیکرون در واقع یک نوع جدید از ویروس کرونا است و راه انتقال این سویه مشابه سویه های قبلی بوده و عمدتا از راه تنفس منتقل می شود، لذا بر تمامی اقداماتی که از قبل برای مقابله با بیماری کرونا توصیه می شد، کماکان تاکید می شود و حتی به دلیل سرایت پذیری بسیار زیاد این سویه بر  رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی(زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و‌ پرهیز از تجمعات، تهویه فضاها و شستشوی دست ها) بدون کم و کاست تاکید می شود.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdce7e8zpjh8wei.b9bj.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین