تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۷
۰
plusresetminus
علی حاجی زاده گفت: طبق آخرین آمار در سامانه تعداد ۱۶۳ هزار و ۲۶۲ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان ثبت نام کرده اند، این ثبت نام شدگان در ۵۷ شهر استان متقاضی هستند
ثبت نام بیش از ۱۶۰ هزار نفر در طرح جهش تولید مسکن/ فعلا برای ساخت ۲۵ هزار واحد زمین داریم
علی حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در گفتگو با "راه آرمان " از ارائه گزارش ویدئو کنفرانسی خود به وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح جهش تولید مسکن خبر داد و گفت: طبق آخرین آمار در سامانه تعداد ۱۶۳ هزار و ۲۶۲ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان ثبت نام کرده اند، این ثبت نام شدگان در ۵۷ شهر استان متقاضی هستند  که  بیش از ۷۰ درصد متقاضیان در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ثبت نام کرده اند.

وی تاکید کرد:۶۵۵۵۴  نفر در شهر کرمان، ۲۸۶۱۹ نفر در شهر سیرجان، ۱۰۶۹۵ نفر در شهر بم،؛ ۹۳۳۵ نفر در  شهر رفسنجان و مابقی در ۵۳ شهراز استان ثبت نام کرده اند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان افزود:  تعداد متقاضیان واجد شرایط ۶۸ هزار نفر است  که از این تعداد ۱۲۵۰۰ نفر تایید نهایی شده اند که ۹۲۰۰ نفر افتتاح حساب و ۷۸۰۰ نفر واریز وجه داشته اند؛ همچنین مبلغ واریزی ۷۰۹۰ نفر از متقاضیان به پروژه ها تخصیص داده شده است.

حاجی زاده اذعان کرد: در برنامه ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی تعداد ۱۰۰ و دو هزار واحد در برنامه چهار ساله به کرمان اختصاص داده شده است یعنی سالانه حدود  ۲۵۰۰۰ واحد باید ساخته شود.

وی ابراز کرد: زمین مورد نیاز برای ساخت ۲۵۰۰۰ واحد برای  برنامه امسال موجود است اما برای ساخت باقیمانده که تعداد آن برابر با ۷۵۰۰۰ واحد است، زمین مورد استفاده برای ساخت مسکن را در اختیار نداریم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه ۲۵ هزار واحد باید در کل استان احداث شود، تاکید کرد: در حال حاضر طرح جهش مسکن در دو نقطه در شهر کرمان از اراضی ستاد اجرای حضرت امام انتهای خیابان مهدیه به تعداد  ۴۰۰۰ واحد و حاجی آباد کرمان قریب  به ۲ هزار واحد مشخص شده است.

حاجی زاده عنوان کرد: در ابتدای امر  از زمین های سازمان شهر سازی استان استفاده خواهد شد و در مرحله های بعدی از زمین های متعلق به سایر دستگاه ها استفاده می کنیم.

وی گفت: در راستای قانون جهش تولید مسکن و دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در استفاده از ظرفیت شرکت های صنعتی و معدنی بزرگ در استان کرمان و کمک به رفع مشکل تامین مسکن جوانان و کاهش هزینه های ساخت و ساز اقداماتی صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان تاکید کرد: با توجه به کمبود زمین مسکونی در شهرستان های استان از طریق مشاوران  ذي صلاح جهت الحاق محدوده اقدامات لازم را انجام داده ایم و با شرکت های صنعتی  معدنی گل و گهر ،گهر زمین ،مس  و فولادی جلساتی تشکیل شده است.

حاجی زاده افزود: آنگونه که شهباز حسن پور رییس مجمع نمایندگان استان کرمان خبر داده است، مذاکراتی نیز با وزیر راه و شهرسازی صورت گرفته  و طی آن مجوز احداث ۱۵ هزار واحد مسکن در شهرهای سیرجان و بردسیر اخذشده است که متعلق به واحد های صنعتی خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه ی کسانی که در سامانه ثبت نام کرده اند تعیین تکلیف خواهند شد و هنوز جمعیت زیادی در حالت وضعیت استعلام قرار گرفته اند که به زود وضعیت آنها نیز مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcb0ab85rhb59p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین