تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۱
۰
plusresetminus
مسعود رضایی گفت: در بحث صادرات ما مجموع صادراتی که در شرکت هایمان وجود داشته است، حدود ۶ و نیم میلیون دلار بوده  است که این مبلغ به نسبت شرکت های پارکی عدد قابل ملاحظه ای است.
صادرات بیش از ۶ میلیون دلاری شرکت های پارکی استان کرمان در سال جاری
مسعود رضایی زاده معاون پارک علم و فناوی استان کرمان در گفتگو با "راه آرمان"مطرح کرد: پارک علم و فناوری در استان فعالیت هایش را به صورت جدی از سال  ۱۳۸۷ شروع کرده و مجمو عه ای از شرکت های دانش بنیان را گرد هم جمع کرده است.

فعالیت ۲۵۵ فناور در سطح پارک علم و فناوری استان

وی ادامه داد: در حال حاضر ما ۲۵۵ فناور در سطح پارک داریم که در سه گروه  قرار می گیرند، گروه اول مربوط به شرکت های پیش  رشد  یا فناور های مرحله پیش رشد است، گروه دوم مربوط به فناورهای مرحله رشد بوده و گروه سوم هم مجموعه شرکت های پارکی نام دارند.
 
رضایی زاده افزود: مجموعا به صورت تقریبی حدود ۱۰۰ شرکت فناور پیش رشدی داریم ،۱۰۰  شرکت  هم در مرحله رشد داریم و حدود ۵۵ تا ۶۰ شرکت هم به صورت پارکی داریم.

وی تاکید کرد: شرکت های پارکی ما معمولا به مرحله تجاری سازی رسیده و می توانند محصول تولید کنند که در حال حاضر هم شرکت هایی داریم که در حوزه صادرات قدم برداشته اند.

رضایی زاده عنوان کرد: شرکت هایی که تولید داخل انجام می دهند مجموعا در حال حاضر در واقع شرکت های  پارکی مان در استان هستند که گردش مالی بسیار خوبی  نسبت به سال های گذشته ایجاد کرده اند.
اشتغال ۱۳۰۰ نفر در حوزه پارک فناوری استان

معاون پارک علم و فناوری استان کرمان ادامه داد: ایجاد اشتغال از اولویت های شرکت های پارکی  است که تقریبا درحال حاضر حدود ۱۳۰۰ نفر در حوزه  پارک فناوری مشغول به کار هستند و به طور کل شرکت های فناور به لحاظ هزینه ای که برای ایجاد شغل نیاز دارند به نسبت سایر شرکت ها و یا سازمان ها  خیلی کمتر است.
 
وی با بیان اینکه شرکت های پارکی بهره وری بیشتری دارند، گفت: علاوه  بر بحث فرهنگ سازی که پارک در حوزه کسب و کارها انجام می دهد در حوزه اشتغال زایی هم نقش خیلی موثری دارد.

 رضایی عنوان کرد: از جمله دیگر فعالیت ها و دستاوردهایی که پارک ها انجام می دهند ایفای نقش خیلی بزرگی در ایجاد ارتباط بین شبکه فناوری و تولید در کشور است یعنی  شرکت ها به واسطه توانمندی که  در حوزه فناوری دارند می توانند ایجاد کننده شبکه  بین شرکت  های بزرگ  باشند.
 
وی افزود: در استان کرمان زمینه در تولید مس  فراهم است به طور مثال شرکت ملی مس یا  فولاد برای اینکه شبکه  تامین قطعات یا محصولات مور د نیاز آنها صورت گیرد، بنابراین شرکت های نام برده شده نقش بسزایی در تامین  قطعات در این شبکه را به عهده دارند.

رضایی اذعان کرد: تقریبا تعداد زیادی از شرکت های ما هم محصولات داخل استان و هم محصولات خارج استان را تامین می کنند در برخی از حوزه ها در زمینه صادرات هم کار می کنند.

وی به میزان صادرات شرکت های پارکی در پارک علم وفناوری اشاره کرد و گفت: در بحث صادرات ما مجموع صادراتی که در شرکت هایمان وجود داشته است، حدود ۶و نیم میلیون دلار بوده  است که این مبلغ به نسبت شرکت های پارکی قابل ملاحظه است.

رضایی افزود: درشرکت های پارکی مجموعا  گردش ریالی ۴هزارمیلیارد تومان به عنوان گردش مالی ثبت شده است، البته برخی از گردش های مالی بالای ما مربوط به درصد خاصی از شرکت هایی است که نوع محصول ارائه شده آنها نسبت به سال گذشته رشد خیلی بیشتری داشته است.

وی با بیان اینکه تقریبا رشد مالی پارک در بعضی حوزه ها بیشتر از ۴۰۰ درصد بوده است، گفت: این ارقام  نشان دهنده این است که فعالیت شرکت ها توسعه پیدا کرده و هم چنین تعداد شرکت ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رضایی عنوان کرد: قانون پارک بر این امر تاکید دارد که خیلی از شرکت هایی که وارد پارک می شوند بعد از یک مرحله که به رشد یا بلوغ خود می رسند باید از پارک  خارج شوند.

معاون پارک علم و فناوری کرمان ادامه داد:  با وجود خروج شرکت های پارکی که داشتیم  شرکت های پارکی ما تقریبا ۴۰ درصد افزایش داشتند و شرکت های  پیش  رشد و رشدمان هم حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است که در مجموع اگربه صورت میانگین محاسبه شود، خواهیم دید که ما  نسبت به سال های گذشته رشد ۳۵ تا ۴۰ درصدی داشته ایم که قطعا در سال های  آینده در بحث های فروش، تامین قطعات و مالی اثر زیادی خواهد گذاشت.

انتهای پیام/ طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdcdxk0fkyt0xf6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین