تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۴
۰
plusresetminus
علیرضا مهدی آبادی تکابی گفت: تنها مشکل پیش روی ما در اجرای طرح فرآوری محصولات از«سیر» عدم وجود سردخانه است که با رفع شدن این مانع سالانه شاهد فرآوری چندین تن سیر و صادرات آن به بازارهای خارجی خواهیم بود.
ساخت نمونه اولیه طرح های سایبان تاشو، دوچرخه برقی و هیتر دو کاره / کلید طرح فرآوری سیر در منطقه شهداد را فشرده ایم
به گزارش "راه آرمان "علیرضا مهدی آبادی تکابی جوان نخبه کرمانی دارای چندین طرح در زمینه های مختلف صنعتی، مکاترونیک، کشاورزی، آب و برق در استان کرمان است.
 
علیرضا مهدی آبادی تکابی در گفتگو با "راه آرمان "عنوان کرد: بنده  ۲۰ سال سن دارم و دانشجوی کارشناسی رشته برق دانشگاه آزاد اسلامی کرمان هستم که با تلاش توانسته ام طرح های نخبگانی خوبی را در قالب روش های پژوهشی ایجاد کنم.
 
بیش از ۱۰ طرح از کل ایده های اجرا شده به ساخت نمونه اولیه منتج شده است
 
جوان نخبه کرمانی به توضیح طرح های خود پرداخت و گفت:  اکثر فعالیت های ما  در زمینه مکاترونیک است  و بیش از ۱۰ طرح از کل ایده های اجرا شده در زمینه پژوهشی ساخت نمونه اولیه به عنوان مثال دستگاه اتو استریل  ، سایبان تاشو و ... است که اتو استریل؛ برای ضدعفونی ‌و همچنین از بین بردن آفت افلاتوکسین پسته کاربرد دارد و همزمان با یک تغییر کاربردی قابلیت تبدیل به دستگاه بسته بندی  مواد غذایی را نیز دارد.

طراحی نمونه اولیه طرح توربین های آبی به پایان رسیده است
 
وی ادامه داد: دستگاه هایی با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی در زمینه انرژی خورشیدی و آبی را طراحی  کردم که از نمونه طرح های آبی می توان به طرح توربین آبی که در حال ساخت نمونه آزمایشی آن است اشاره کرد.

دانشجوی مهندسی برق تاکید کرد: ساخت  نمونه اولیه هیتر گلخانه ای خورشیدی که یکی از نمونه کارهای انجام شده موفق است نیز به اتمام رسیده است و این محصول  به هیتر دو کاره معروف است که هم خورشیدی و هم با نفت و گاز می تواند به کار خود ادامه دهد و به نوعی چند گانه سوز است.

علیرضا مهدی آبادی تکابی به  طرح های توجیهی دکوراتیو خورشیدی، مبلمان شهری و دوچرخه برقی اشاره کرد و گفت: با حداقل امکانات مورد نیاز و سرمایه می توان  کسب و کاری راه اندازی کرد که حداقل ۱۵ نفر بطور مستقیم و  ۱۵۰ نفر بطور غیر مستقیم مشغول کار شوند و خوشبختانه این طرح  به دلیل نداشتن موارد مشابه  توان جذب بخش عمده ای از بازار را دارد.
 
طرح توجیهی سایبان تاشو در حال بررسی است
 
وی در مورد وضعیت طرح توجیهی سایبان تاشو که در حال بررسی است بیان کرد: نمونه اولیه سایبان ماشین به صورت مکانیزمی و مکانیکی ساخته شده است و برای تسهیل استفاده به نحوی طراحی شده که به راحتی باز و بسته می شود‌ و به آسانی قابل حمل است.
 
جوان نخبه کرمانی به دیگر طرح پیشنهادی خود که شامل ساخت ماشین هایی که با سوخت خورشیدی کار می کنند، اشاره کرد و افزود: به دلیل نداشتن هزینه های ساخت این طرح تولید نمونه اولیه نیمه کاره مانده است.
 
وی مدعی شد: دارای طرح های مختلف در زمینه دستگاه های صنعتی، مکاترونیک، همچنین در زمینه های کشاورزی، آب، برق و…. هستم که به دلیل هزینه های بالا ‌و نداشتن حامی مالی نتوانستم ساخت نمونه اولیه را آغاز و به مرحله ارائه نزدیک کنم.
 
برای هر سئوال که ذهن را درگیر می کرد چندین طرح توجیحی نوشته ایم
 
علیرضا مهدی آبادی تکابی اذعان کرد: ما همیشه با این مشکل مواجه بودیم که سوالی را طراحی می کردیم اما نمی توانستیم راه حل آن را پیدا کنیم به همین علت دو الی سه طرح توجیهی را نوشته و به طور کامل آن را ارائه دادیم.
 
 وی در ادامه تاکید کرد: ما برای نتیجه بخش بودن عملکرد خود  کارمان را بیشتر با نهاد های دولتی جلو بردیم به این صورت که طرح را پیشنهاد داده و با توجیح شدن مسئولان اقدام به ساخت طرح پیشنهادی می کردیم.
 
تکابی ادامه داد : ما آمادگی همکاری با تمامی نهاد ها و سازمان ها اعم از نظامی ، دولتی و … به طور کلی نهادهایی که وابسته به مردم باشند را داریم و تمام سعیمان بر این است طرحی را اجرا کنیم که مورد نیاز مردم باشد و مختص یک ارگان یا نهاد نباشد.
 
وی در ادامه اذعان کرد: طرح توجیهی  دکوراتیو نما به صورت خورشیدی ، طرح های سایبان تاشو و دوچرخه برقی در حال عملی شدن هستند و با حمایت سرمایه گذاران طی ۶ ماه تا یک سال آینده می توانیم آنها را به تولید انبوه برسانیم.
 
 
اختراعات اولیه ای که نمونه مشابه ندارند عامل جذب محصول در عرصه های اقتصادی هستند
 
 
تکابی افزود: مهمترین علت اثر بخشی وثروت آفرینی در یک محصول، عدم وجود طرح های مشابه  آن در بازارهای داخلی و خارجی است که سبب جذب سریعتر آن در بازار و در نهایت باعث ایجاد اشتغال و تولید رشد اقتصادی در جامعه می شود.
 
 
علیرضا مهدی آبادی در رابطه با طرح های اقتصادی و اشتغالزای کم سرمایه گفت:  در حال پیگیری طرح های ارائه شده و داوری شده هستیم تا بتوانیم در منطقه شهداد در زمینه فرآوری سیر(شامل پودر سیر، ریشه سیر ، برگ سیر و…) اشتغال زایی حداکثری را نیز ایجاد کنیم.
 
عدم وجود یک سردخانه طرح فرآوری سیر را با کندی جلو می برد
 
وی در توضیح طرح فرآوری سیر در شهداد، گفت: این منطقه مستعد انواع شغل های کم هزینه و فقط از فرآوری محصولات کشاورزی است که به صورت جهادی  پیگیر انجام این طرح هستیم و در حال حاضر این طرح به دبیرخانه سازمان بسیج علمی ارسال شده و مورد داوری قرار گرفته است که جهت بررسی بیشتر به دفتر رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز ارجاع داده شده است .
 
 
تکابی در پایان خاطر نشان کرد: تنها مشکل پیش روی ما در اجرای طرح فرآوری محصولات از«سیر» عدم وجود سردخانه است که با رفع شدن این مانع سالانه شاهد فرآوری چندین تن سیر و صادرات آن به بازارهای خارجی خواهیم بود.
 
انتهای پیام/ طهماسبی
 
  https://armanekerman.ir/vdcexn8zojh8wfi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین