تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
۰
plusresetminus
حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم گفت : فلسطین فراموش شدنی نیست چرا که پاره تن اسلام است و مسلمین در روز قدس حمایت خود را در جهت حرکت‌های مقدس مردم فلسطین اعلام خواهند کرد.
در مذاکرات هسته‌ای مسئولان باید در مقابل زیاده‌خواهی طرف مقابل ایستادگی کنند/فلسطینیان خواب را از چشمان رژیم غاصب ربوده اند/بانیان وضع موجود نباید بر مسند مدیریت بمانند
به گزارش راه آرمان؛ آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در شهرستان های استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانیم.


 امام‌جمعه نرماشیر؛تجربه‌ی ارتش در دوران دفاع مقدّس، تجربه‌ی انصافاً افتخار‌آمیزی بود و ارتش نقش های خوبی در این دوران ایفا کرد

حجت الاسلام روح الله ایرانژاد امام‌جمعه شهرستان‌نرماشیر در خطبه های این‌هفته بیان کرد: ماه رمضان‌ماه مهمانی خداوند است از آن به بهترین نحو استفاده کنید.

وی افزود:روزه بگیرید تا شیطان نتواند به شما غلبه کند و از گناه دور شوید.

خطیب جمعه نرماشیر باتوجه‌به شعار سال‌گفت: شعار‌سال را باید مسئولان و مردم‌عزیز با جدیت دنبال کنند و آن را عملی کنند, مسئولان باید در راستای شعار سال گام بردارند و آن را مهم‌بدانند.


روح الله ایرانژاد ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش جمهموری اسلامی ایران‌‌اذعان‌کرد:تجربه‌ی ارتش در دوران دفاع مقدّس، تجربه‌ی انصافاً افتخار‌آمیزی بود و ارتش نقش های خوبی در این دوران ایفا کرد.

حجت الاسلام ایرانژاد افزود: همین دلیرمردان امنیت کشور را برقرار دارند,امنیّت برای یک کشور خیلی مهم است, گاهی در یک کشوری نان نیست، قحطی است، مشکلات هست، ناامنی [هم] هست؛ اگر به مردم بگویند نان میخواهید یا امنیّت، قطعاً امنیّت را ترجیح میدهند, قدر این امنیت را بدانید.

امام جمعه نرماشیر بیان کرد: دولت جدید آمده است به مردم خدمت کند و تا الان هم‌نشان داده است و ما همه شاهد آن هستیم,همه کمر بسته مثل یک جهادگر آمده اند تا به مردم نوکری کنند و در خدمت مردم باشند.


امام جمعه عنبرآباد: بانیان وضع موجود نباید بر مسند مدیریت بمانند/ دولت محترم تا این سنگ بنا و این زیرساخت را درست نکند حرکت پویا و جهادی و اقدام انقلابی صورت نخواهد گرفت

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی و تبریک پیشاپیش میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام گفت: در بیان فضائل امام حسن مجتبی علیه‌السلام همین‌قدر که رسول خدا (صلی الله علیه و آله)  امام حسن را بر روی زانوی خودش نشاندند و فرمودند: این فرزند از من است که این مطلب گویای این حقیقت است که امام حسن (علیه السلام) مثل رسول مکرم اسلام جامع تمام فضائل الهی است. 

وی گفت: از مهم‌ترین صفات و ویژگی‌های امام مجتبی (علیه‌السلام) جود، احسان، گذشت و بردباری است همان چیزی که جامعه امروز ما به‌شدت نیازمند پیاده کردن سیره عملی ائمه هدی مخصوصاً سیره امام مجتبی است. 

امام جمعه عنبر آباد با اشاره به فرصت شبهای قدر ابراز کرد: از ظرفیت عظیم شبهای قدر که این مراسم در مساجد شهرستان عنبرآباد نیز برگزار خواهد شد، غافل نشویم و از کنار این ایام به سادگی رد نشویم، لیالی قدر، تعیین سرنوشت است و مهم‌ترین عمل در شب قدر تفکر و برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری است در این شب‌ها و ساعت‌ها بیاییم با خود و خدای خود خلوت کنیم و برنامه بریزیم و این برنامه‌ها را تحویل امام‌زمان بدهیم و بگوییم آقا ما به آینده خودمان این چیزها را می‌خواهیم. 

حجت الاسلام بامری با بیان‌اینکه شب قدر شب تحول، تغییر و تقدیر است افزود: بیندیشیم که چه داده‌هایی را تقدیم حضرت کنیم تا امام‌زمان امضا کند؛ یعنی ما باید اندازه‌هایی را مشخص و معین کنیم و به خدای متعال بدهیم، تا برای سال بعد مان تقدیرات خوب و زیبایی داشته‌باشیم. 

امام جمعه عنبرآباد با اشاره‌ای به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با کارگزاران نظام افزود: بعد از دو سال، امسال الحمدالله این دیدار انجام شد و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را می‌توان نوعی مرامنامه اخلاق مسئولیت در نظام اسلامی دانست یکی از محورهای سخنان مقام‌معظم رهبری و توصیه‌های ایشان به مسئولان و دولت محترم، انقلابی و مردمی ماندن این دولت بود و یک مصداق مردمی بودن را سفرهای استانی دولت نام بردند و آن را کار خوب و گره‌گشا دانستند‌.
 
وی فرصت حضور بین مردم و ارتباط مستقیم با مردم را بسیار مغتنم دانست و افزود: مسئولان و مدیران باید برای گره‌گشایی از امور مردم از این فرصت حداکثر استفاده را ببرند چراکه فرصت‌ها بسیار زود گذرند. 

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: بیست و نهم فروردین مصادف است با ۱۶ رمضان روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی که گرامی می‌داریم این مناسبت را و خداقوت داریم خدمت همه ارتشیان عزیز و نیروی زمینی که حقیقتاً به فرموده مقام‌معظم رهبری" ارتش یک سرمایه و ذخیره و اندوخته برای ملت ما است". 

امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: یکی از وعده‌های رئیس‌جمهور محترم در راستای شفافیت‌سازی و انتشار اسامی ابر بدهکاران بانکی بود که الحمدلله گام اول برداشته شد که جای تقدیر دارد، اما قطعا این اقدام کافی نیست و باید با گام‌های بعدی تکمیل شود. 

وی افزود: در زمینه مبارزه با فساد نوع برخورد قوه قضائیه و مواجهه با آن باید به‌گونه‌ای باشد که بازدارندگی لازم را برای جلوگیری از تکرار این اقدامات فساد آلود داشته باشد. 

امام جمعه عنبرآباد گفت: طبق فرمایشات خود رئیس‌جمهور محترم که بارها هم تکرار کردند این‌که بانیان وضع موجود نباید بر مسند مدیریت بمانند بسیار خوب اتفاقاً این مطالبه مردم هم هست مردم برای تحقق همین موضوع رای دادند، برای تغییر و تحول رای دادند و همچنان مردم منتظر هستند و مطالبه تغییر دارند اما می‌بینند که قطار تغییر و تحول بسیار بسیار کند حرکت می‌کند و بعضاً هم متوقف است و از آن طرف زمان هم به‌سرعت درحال سپری شدن و سرعت‌عمل دولت محترم دولت انقلابی و مردمی در تغییر و تحول مدیریتی کند است امیدواریم به‌زودی سرعت بگیرد و شاهد تحولات و تغییرات مدیریتی به نفع مردم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری عنوان کرد: بارها گفتیم ادامه این روند به ضرر مردم است، لذا دولت محترم تا این سنگ بنا و این زیرساخت را درست نکند حرکت پویا و جهادی و اقدام انقلابی صورت نخواهد گرفت بدون کادر قوی و کارآمد و منسجم و مردمی و انقلابی رشد و پویایی و حرکت حاصل نمی‌شود لازم است دولت انقلابی در موضوع تغییرات و تحولات مدیریتی تصمیمات انقلابی و اقدام انقلابی صورت دهد ان‌شاءالله.

امام جمعه جیرفت:امروز فلسطینی‌ها در مرکز حکومت جعلی رژیم صهیونیسی آرامش را از این غاصبان گرفته‌اند

 حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: ما باید در اخلاق و رفتارهای اجتماعی سرآمد عمل نمائیم و نسبت به این حُسن خلق توجه ویژه‌ای شود.

امام جمعه جیرفت شب قدر را شب امام زمان (عج) عنوان کرد و افزود: ما باید برای شب‌های قدر آمادگی لازم را جهت بندگی و عبودیت بیشتر فراهم آوریم و بهترین عمل در این ایام تفکر و اندیشیدن است که به واسطه این تفکر باید متحوّل و متغیر شویم.

وی بیان کرد: شب قدر به اخلاص و تفکر در اعمال و رفتار خود را در اولویت عبادات خود قرار دهیم که برای برنامه‌ریزی آینده بسیار مؤثر است و در این شب‌های عزیز غفلت ننمائیم.

حجت الاسلام والمسلمین تارم ابراز کرد: اعمال و رفتار ما در این شب باید مورد تأئید و رضایت امام زمان (عج) قرار گیرد لذا باید زمینه آن را فراهم کنیم.

خطیب نماز جمعه شهرستان جیرفت ابراز کرد: فلسطین فراموش شدنی نیست چرا که پاره تن اسلام است و مسلمین در روز قدس حمایت خود را در جهت حرکت‌های مقدس مردم فلسطین اعلام خواهند کرد.

وی افزود: امروز فلسطینی‌ها در مرکز حکومت جعلی رژیم صهیونیسی آرامش را از این غاصبان گرفته‌اند.

امام جمعه جیرفت افزود: مردم به اندازه توان در طرح کمیته امداد برای اطعام نیازمندان و اکرام ایتام مشارکت کنند.


امام جمعه بخش آسمینون منوجان: مردمی بودن و مردمی ماندن از ویژگی های لازم هر مسئول نظام اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفری امام جمعه بخش آسمینون منوجان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام  گفت :درباره مسئله مردمی بودن دولت، مقام معظم رهبری بیان داشتند که یک مصداق مردمی بودن را سفرهای استانی ذکر می‌کند و آن را کار خوب می داند انسان تا در عرصه میدانی مشاهده نکند تا انسان خودش نبیند یا از مردمی که در عرصه حضور دارند نشنود یا اخبار موثق را کسانی که می‌روند و می‌بینند به انسان منتقل نکنند تا این نباشد نمی شود واقعیت را فهمید و بر اساس آن برنامه‌ریزی کرد .

وی افزود:یکی از مهمترین مسائل مردمی بودند مردمی ماندن است مردمی بمانید خسته نشوید و صبر داشته باشید و خستگی نداشته باشید  و مدام با مردم و همراه مردم باشید که مردمی بودن و مردمی ماندن از ویژگی های لازم هر مسئول نظام اسلامی است.

حجت الاسلام محمد جعفری  اظهار کرد: سخنان مقام معظم رهبری راهبردی ، کاربردی، شخصی ، مدیریتی ،معرفتی و هم مهارتی بود که اگر بر این ها توجه شود خیلی از کارها جلو می افتد نوع نگاه عمیق به واژه‌هایی چون صبر ، استقامت، تقوا، استغفار، تعارض منافع ،غرور و انفعال مدیران، نیت صادقه عذرخواهی از کارهای کرده و نکرده، پاسخگویی و مسئولیت پذیری در برابر مردم خصوصاً در پیشگاه محکمه الهی و مردمی بودن جای تامل دارد.

خطیب موقت نماز جمعه  بخش آسمینون بیان کرد: نوع نگاه ایشان در تجزیه و تحلیل حوادث و دستاوردهای نظام نگاهی کلی نگر و منظومه وار ،آرمان خواه، واقع بینانه، آسیب‌شناسانه ،امیدوارانه ، منتقدانه و دلسوزانه است که با یک روش مبنایی و الگویی در تحلیل حوادث مواجهه با مسئولان و منتقدان می باشد.

وی خاطر نشان کرد :مقام معظم رهبری به مسائلی همچون تذکرات معنوی ،استغفار ،تذکراتی درباره کار و روحیه و احساس مسئولان، ضرورت توجه به آسیب غرور و  انفعال، که غرور از هر جهتی پیدا شود مقدمه سقوط انسان است و انفعال یعنی خود را ناتوان پنداشتن و احساس بن‌بست در امور را احساس کردن و عدم امکان فرج و مهمتر از همه دشمنان به شکل ها مختلف با ملاقات،گفتگو، شعار، مصاحبه ،خبر و فعالیت های عملیاتی سعی می کند در طرف مقابل ایجاد یأس و انفعال و بن‌بست کند اشاره نمود.

امام جمعه موقت آسمینون (نودژ) با اشاره به شعار سال سفارش های کاری و عملیاتی مقام معظم رهبری از جمله  که برای شرکت‌های دانش‌بنیان باید ضوابط کیفی تعیین شود یکی از اولویت های این است که این شرکت‌ها در جهت حل مسئله باشند و صادرات کشور تولیدات تولید دانش بنیان بایستی به این سمت برود که ما بتوانیم محصول هایمان را هم صادر کنیم را مطرح نمود.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به حمله به کنسولگری ایران در هرات عنوان کرد: در ادامه واکنش های به ادعای آزار و اذیت مهاجرین افغان در ایران در هرات به کنسولگری ایران حمله کردند علاوه بر آتش زدن لاستیک در مقابل کنسولگری دوربین‌های امنیتی را شکستند این نقشه شوم دشمن است که بین این دو کشور همسایه اختلاف بیندازند .

وی افزود:باور بفرمایید دشمن به شدت برای تنش و درگیری بر ایران و افغانستان در تلاش است اما کار ما چیست این است که جلوی انتشار کلیپ و مطالب اختلافی را بگیریم و اجازه ندهیم دشمن کار خود را به سرانجام برساند.

امام جمعه موقت آسمینون ( نودژ) با اشاره به شب های قدر بیان کرد:طبق فرمایش نبوی شمیم های رحمت الهی در زندگی ما در زمان های مختلف و شکل های گوناگون پدید می آید که یکی از این شمیم ها ماه با عظمت رمضان و فرصت بی نظیر شب های قدر برای جبران گذشته و آشتی با خداوند به سوی سعادت و حضرت معشوق است شب قدر ،شب تفکر ،شب قضا و قدر و شب تقدیر است لذا شب های قدر بهترین فرصت برای بهره مندی از فیوضات الهی است ان شاالله خداوند منان به ما توفیق درک شب های قدر را عنایت بفرمایند.

وی با اشاره به موضوع امنیت که هم مردم و هم نیروی انتظامی باید نسبت به امنیت شهر و بخش بیشتر توجه کنند متاسفانه چند مدتی است که سرقت های زیادی شده و اموال مردم و اموال عمومی را به سرقت بردند مردم کمک و همیار نیروی انتظامی باشند و البته با متخلفین باید به جد برخورد شود.


امام جمعه کوهبنان: مردمی بودن از  ویژگی های اقتدار ارتش ایران اسلامی است

نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری و با حضور جمعی از مسئولین اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی ، علما و روحانیون ، مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد صاحب الزمان (عج) کوهبنان برگزار شد.

حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت:  در هفته اکرام و رسیدگی به ایتام قرار داریم باید با یتیمان با مهربانی برخورد کنیم از حال آنها با خبر باشیم و از نظر اقتصادی کمک حال آنان باشیم . 

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: در آستانه ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) قرار داریم این ولادت بر فیوضات ماه مبارک افزوده است.

وی با استناد به کلام نورانی امام حسن مجتبی (ع) ابراز داشت: خداوند ماه رمضان را برای بندگان میدان مسابقه قرار داد گروهی با اطاعت و عبادت خدا به سعادت می رسند و گروهی از روی غفلت خسارت می بینند.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح نمود:  باید به قرائت قران ، دعا کردن و خواندن دعا و...... در ماه مبارک مبادرت کنیم.

وی یادآور شد: در هفته اکرام و اطعام قرار داریم کسی که یتیمی را سرپرستی کند در بهشت همنشین با پیامبر اکرم (ص) خواهد بود.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: در آستانه روز ارتش در ۲۹ فروردین قرار داریم زمانی که گروهی زمزمه انحلال ارتش سر دادند حضرت امام روز ارتش را اعلام کرد تا از اختلاف و دو دستگی در بین نیروهای مسلح جلوگیری شود.

وی ابراز داشت: فرماندهی ارتش بر عهده نائب امام زمان بودن ، مردمی بودن  ، جهادی و مقتدر بودن ، آمادگی برای دفاع از کشور ، مکتبی و مومن بودن ، خودکفا بودن و..... از جمله ویژگی های ارتش ایران اسلامی است.

امام جمعه کوهبنان با استناد به بیانات مقام معظم رهبری ادامه داد: معظم له از دولت سیزدهم حمایت کردند در حالی که دولت در حال کار و خدمت رسانی است لذا جا دارد که نقدها منصفانه باشد.

وی ادامه داد: دولت از نیروهای جوان استفاده می کند که جا دارد از جوانان متخصص استفاده شود توجه کنیم نباید امورات کشور را به برجام گره بزنیم زیرا ما از حق مسلم هسته ای خود کوتاه نخواهیم آمد.

خطیب جمعه کوهبنان گفت: عربستان جنگی را علیه مسلمانان یمن شروع کرده که با پیروزی یمن همراه خواهد بود پس ادامه جنگ بی فایده است چون مردم یمن با دست خالی در حال دفاع و مبارزه هستند.

امام جمعه ریگان:مردم نجیب ریگان هیچگونه اشرافی گری و غیر مردمی بودن را از مسؤلان نمی پذیرند

حجت الاسلام حبیب رضازاده در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام، اظهار کرد: رهبری فرموند، مسئولان مطلقاً معطّل مسئله هسته‌ای نشوند و بر اساس واقعیات کشور به برنامه‌ریزی و اقدام برای حل مشکلات بپردازند.

امام جمعه ریگان افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود گفتند، گاهی مردم عادی نکاتی را به مسئول می‌گویند که از مشاوران کارکشته و نزدیک هم شنیده نمی‌شود. مردمی بودن خیلی مهم است، منتها یکی از مهم‌ترین مسائل مردمی بودن، مردمی ماندن است.

رضازاده در ادامه با بیان اینکه مسؤلان شهرستان ریگان مردمی،  میدانی و از جنس مردم هستند، بیان داشت: مردم نجیب ریگان هیچگونه اشرافی گری و غیر مردمی بودن را از مسؤلان نمی پذیرند.

خطیب جمعه ریگان در خاتمه عنوان کرد: مسؤلان مردمی باشند و مردمی بمانند.

امام جمعه فهرج: قرارگاه پیگیری عملیاتی شعار سال به سرعت ایجاد شود

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به دیدار رمضانه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران با ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای «مدظله العالی» گفت: یکی از مسائل مهمی که معظم له بیان فرمودند تأکید بر مثمرثمر بودن سفرهای استانی دولت به دلیل مردمی بودن این سفرها بود.

وی با بیان اینکه در سفرهای استانی مردمی ماندن مهمتر از مردمی بودن است افزود: باری دیگر از این تریبون مقدس از طرف مردم عزیز دارالوحدت فهرج از ریاست محترم جمهوری دعوت و اصرار میکنم بر این دعوت که به شهرستان مظلوم، محروم و زجرکشیده فهرج سفر کنند تا با قدوم خود باعث خیر و برکت های فراوانی برای مردم عزیز و قدرشناس فهرج شوند.

آقاملایی همچنین خواستار تشکیل قرارگاه پیگیری عملیاتی شعار سال شد و اظهار کرد: از فرماندار، فرمانده سپاه و همه مسئولان میخواهم این قرارگاه را با جدیت تشکیل و پیگیری کنند تا آخر‌سال پرونده درخشانی در عمل به دستور مقام عظمای ولایت در بحث تولید دانش بنیان داشته باشیم.

خطیب جمعه فهرج در ادامه با قدردانی از دستور ریاست محترم جمهور در انتشار ابربدهکاران بانکی گفت: انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی‌ گام لازمی در شفافیت اقتصادی بود اما یک اقدام کافی نبود؛ لذا از دولت محترم، قوه قضاییه و از بانک ها میخواهیم با قدرت پیگیر گرفتن حق مردم از این افراد باشند.

امام  جمعه زرند: حرمت ماه رمضان حفظ شود / مجلس در عزل و نصب ها دخالت نکند / جهت گیری دیپلماسی مذاکرات وین مورد تایید است / امریکا در بن بست قرار گرفته است


حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند در خطبه های این هفته نماز جمعه زرند ضمن اشاره به برکات ماه مبارک رمضان گفت: باید حرمت این ماه حفظ شود ولی بعضا افرادی عالمانه و بعضی جاهلانه حرمت این ماه را می شکنند و روزه خواری میکنند. و حتی اگر از لحاظ شرعی هم نتواند روزه بگیرد حق روزه خواری در ملا عام را ندارد.

خطیب جمعه زرند ضمن اشاره یهح کمک به محرومین گفت:  پانزدهم ماه مبارک رمضان مصادف با ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) است که این مناسبت را تبریک عرض میکنیم  و این امام عزیز کریم اهلبیت لقب گرفتند چرا که مظهر بخشش و سخاوت بود و این روز را روز تکریم خیرین و اغاز هفته کمک به محرومان و مستضعفان قراردادند تا با الگو گرفتن از امام حسن مجتبی (ع ) قدمی برای نیازمندان برداشته شود .

امام جمعه زرند با اشاره به شبهای قدر و اهمیت آن گفت: اولین شب از لیالی قدر را در پیش داریم که شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) است و از خدا میخواهیم به ما توفیق بهره مندی از این لیالی قدر را عطا بفرماید .

حجت الاسلام شجاعی افزود: در عظمت شب قدر همین بس که خداوند متعال فرمود: شب قدر بهتر است از هزارشب ، شب نزول قرآن و شب بارش رحمت الهی بر بندگانی است که این لیالی را احیا میگیرند. 


وی اشاره ای به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام داشت و افزود: سخنان رهبری در چهار محور بودند که محور اول توصیه های اخلاقی بود مانند استغفار ، صبر ، تقوا و تواضع برای مسئول تراز در جمهوری اسلامی است که باید این موارد را داشته باشد.

خطیب جمعه زرند ضمن اشارع به محور دوم سخنان رهبری گفت : مسئولان فرصت مسئولیت خودشان را مغتنم بشمارند چرا که این فرصت به شما داده شده تا باری از دوش مردم بردارید و همه کسانی که مسئولیتی دارند باید به این نکته توجه کنند چه در سطح کلان و چه در سطح استان و شهرستان 

وی ضمن اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبری اشاره کرد و گفت: از حرکات نمایشی پرهیز شود و از آفت هایی که امروز مسئولان ما دچار آن شدند آمار دادن است ، کار نمایشی دو آفت دارد یکی برکت ندارد و آفت دوم نتیجه ندادن است .

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به مجلس و دولت سفارش کردند که هر کدام وظایف خاص خودشان را دارند و در کار یکدیگر دخالت نکنند و مثل ورود مجلس به عزل و نصب هایی که صورت میگیرد که رهبری صریح فرمودند جایز نیست و یا ورود دولت به قوانینی که در مجلس باید مصوب شود و خلاف شعار ولایتمداری است .


وی ضمن اشاره به محور سوم فرمایشات رهبری افزود: فلسطین برخلاف سیاست های امریکا و صهیونست جهانی روز به روز در حال پررنگ تر شدن است هرچند انها میخواستند مسئله فلسطین را به حاشیه ببرند و کمرنگ کنند و در مسئله یمن هم اشاره کردند که به سران سعودی میگوییم که جنگی که دنبال میکنید هرگز در آن پیروز نخواهید شد.

امام جمعه زرند در پایان گفت: آخرین محور سخنان رهبری در جمع کارگزاران نظام مذاکرات وین بود که فرمودند : این مسیر و جهت گیری دیپلماسی که پیش گرفته شده مورد تایید است و امریکا در بن بست قرار گرفته ، بن بستی که خودش با دست خودش ایجاد کرده است و دو راه دارد : اول اینکه شروط ایران را که برای آنها بسیار سنگین است را بپذیرد و راه دوم این است همان مسیر اشتباهی که ترامپ ملعون رفت پشت پا به تعهدات خودش زد را ادامه دهند که هر دو اینها برای دولت امریکا ناخوشایند و سنگین است.


امام جمعه قلعه گنج : شرکت های دانش بنیان باید در جهت حل مساله باشند

ظهر امروز ۲۶ فروردین حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن تبریک پیشاپیش میلاد کریم اهلبیت«ع»گفت: ماه مبارک رمضان،بهترین فرصت برای خودسازی و‌ نزدیک شدن به خدای متعال است،و از منظر اولیای الهی دوست داشتنی ترین ماه نام گرفته است، و بهترین فرصت انفاق کردن به فقرا همین ماه مبارک رمضان است.



حجت الاسلام احمدی نیک با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران و مسئولان نظام گفت :باید از فرصت های معنوی مخصوصا ماه مبارک رمضان بهترین استفاده ها را کنیم و نیت هایمان صادق و اهل استغفار باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی نیک خاطرنشان کرد: غرور و انفعال دو اسیب است، چرا که غرور مقدمه سقوط انسان است،و انفعال بطور کلی همان یاس و ناامیدی ست که سم مهلک است.اماراه مقابله با انفعال در نظام مقدس جمهوری اسلامی، وعده های الهی بر تاثیر گذاشتن کید و مکر دشمن در صورت صبر و تقوا و تجربه های موفق نظام است.

خطیب جمعه شهرستان قلعه گنج عنوان کرد : باید برای شرکت های دانش بنیان ضوابط تعیین شود و در جهت حل مساله باشند تا بتوانیم محصول نهایی را در همه موارد گوناگون صادر کنیم،که باید از خام فروشی جلوگیری شود

خطیب جمعه قلعه گنج در پایان عرض کردند: اگر
چند نکته مهم درباره مذاکرات هسته ای اول تایید مسیر مذاکرات که قطعاً این حمایت ها پشتوانه ای قوی برای ما خواهد بود در ادامه مسیر دوم احتمال به نتیجه نرسیدن مذاکرات که کشور ما در هر شرایطی و با هر نتیجه ای نباید معطل این مذاکرات  بماند .

امام جمعه کرمان: در مذاکرات هسته‌ای مسئولان باید در مقابل زیاده‌خواهی طرف مقابل ایستادگی کنند


امام جمعه کرمان با بیان اینکه عمل کردن به بیانات مقام معظم رهبری قشر ضعیف جامعه را به سمت بهتر شدن هدایت می‌کند گفت: در مذاکرات هسته‌ای مسئولان باید در مقابل زیاده‌خواهی طرف مقابل ایستادگی کنند. 


 حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان که در مصلی بزرگ امام علی (ع) برگزار شد با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: حضرت علی(ع) فرمودند "رعایت تقوای الهی و تبعیت از خدا باید در روح شما نفوذ کند، یعنی تمام جان آدمی در راه تبعیت از خدا بوده و لحظه لحظه زندگی ما در راه خدا و تبعیت از خدا باشد."

وی در ادامه مباحث هفته‌های قبل بیان کرد: انسان کانونی است که می‌تواند در مسیر خوب و درست حرکت کند و یا در مسیر شقاوت و ذلت قرار گیرد و اعمالی که در این دنیا انجام می‌دهیم بازتاب دارند که هم در این دنیا و هم در آخرت بازتاب آنها را می‌بینیم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه بازتاب اصلی این اعمال در آخرت است و اینکه بهشتی با جهنمی می‌شویم گفت: بخشی از اعمال را که انجام می‌دهیم با مرگ ما از بین نخواهد رفت و پرونده آن تا قیامت ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه سه عمل است که اجازه نمی‌دهد بعد از مرگ ما پرونده ما بسته شود افزود: عملی که از آن استفاده می‌شود و مادامی که مردم از آن استفاده می‌کنند همه ثواب‌ها در پرونده صاحب عمل محاسبه می‌شود.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه صدقه جاریه یا همان وقف عمل دیگری است که باعث می‌شود پرونده انسان بسته نشود گفت: انسان مال و مکانی را وقف کرده که دیگران استفاده کنند و مادامی که منافع آن وجود دارد صاحب مال از آن وقف بهره می‌برد.

وی با اشاره به اینکه سومین مورد آن فرزند صالح است که برای انسان دعا کند ادامه داد: تا زمانی که این فرزند در دنیا هست این برکات برای پدر و مادر او وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه کسانی که مسئولیت دارند و متولی امری هستند باید بیشتر به این بیانات و گفته‌های دینی توجه کنند، افزود: مسئولان ادارات توجه کنند، زمانی که فردی به آن‌‌ها مراجعه می‌کند آیا مورد تکریم واقع می‌شود یا خیر؟

وی با اشاره به اینکه طبق روایت پیامبر اکرم (ص) ارباب رجوع خانواده خداوند است و نیکوترین انسان‌ها کسی است که با خانواده خدا رفتار خوب داشته باشد گفت: یک روز خدمت رسانی گروه‌های جهادی به مردم از یک ماه اعتکاف بالاتر است.

علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه امروز شهر کرمان با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: به همین مناسبت هفته کمک به محرومان و تقدیر از افرادی که کار خیر انجام می‌دهند و با مال خود در راه خدا جهاد می‌کنند را پیشرو داریم.

وی با اشاره به اینکه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را در پیش داریم گفت: امروز ارتش با شجاعت و صلابت ماموریت‌های خود را در میدان انجام می‌دهد و سند افتخار ارتش، شهیدان، جانبازان و آزادگانی است که تقدیم انقلاب و ملت کردند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه شب‌های قدر را در پیش داریم و باید قدر این شب‌های با عظمت را بدانیم و هیچ کس نمی‌داند که سال آینده می‌تواند این شب‌ها را درک کند یا نه افزود: این شب ها را باید با راز و نیاز و ارتباط بنده با خالقش بگذرانیم و می‌تواند راهی شود که بنده را به بهشت برساند.

وی با اشاره به اینکه عمل کردن به بیانات مقام معظم رهبری می‌تواند قشر ضعیف جامعه را به سمت بهتر شدن زندگی هدایت کند ادامه داد: با توجه به نام گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری امیدواریم مسئولان اشتغال را در جامعه افزایش دهند.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه مسئولان باید برای خدا و از سر اخلاص کار کنند و به دنبال انجام حرکات نمایشی نباشند؛ مسئولان باید درد مردم را بفهمند گفت: در مذاکرات هسته‌ای مسئولان باید در مقابل زیاده‌خواهی طرف مقابل ایستادگی کنند.

امام جمعه رفسنجان: رفسنجان با وجود خیرین در کشور، جایگاهی بی نظیر دارد

 حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: در یک ماه گذشته قریب به 48 نفر از محکومین مالی جرائم غیرعمد در شهرستان با بدهی سه میلیارد و 975 میلیون و 491 هزار تومان به همت خیرین از زندان آزاد شدند.
وی افزود: 363 زوج عقد کرده نیازمند توسط خیرین و کمیته امداد به خانه بخت رفتند.
عسکری خاطر نشان کرد : با همکاری کمیته امداد امام خمینی ماهیانه 262 میلیون تومان توسط خیرین به ایتام کمک می شود.  

خطیب جمعه رفسنجان با اشاره به حوادث اخیر در منطقه بیان کرد: عمران خان بیست و دومین نخست وزیر پاکستان است که آمریکایی ها نگذاشتند دوره پنج ساله اش به پایان برسد و این درس عبرتی است برای کسانی که با بی بصیرتی دنبال آمریکا هستند.
وی تصریح کرد: ایران در مذاکرات حضور دارد و ادامه می دهد و عقب نشینی نکرده است با این حال در داخل کشور فعالیت هایی در راستای خنثی سازی تحریم ها انجام شده که می توان به  16 و نیم میلیارد دلار قرارداد نفتی طی 7 ماه در دولت رئیسی که بدون برجام و «اف ای تی اف» انجام شده است، هم چنین رونمایی از چند محصول هسته ای و صادرات 4 میلیون دوز واکسن کرونا، اشاره کرد.

امام جمعه راور: در خانه ها نمانید و در اجتماع مسلمان ها شرکت کنید

حجت الاسلام زمانی گفت: در خانه ها نمانید و در اجتماع مسلمان ها شرکت کنید که معرفت در اجتماع بزرگ مسلمین حاصل می شود.

حجت الاسلام علی زمانی امام جمعه راور در خطبه های نماز جمعه این هفته پس از سفارش به تقوای الهی با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: ۲۸ فروردین نیمه ماه مبارک رمضان و ولادت با سعادت امام مجتبی(ع)، روز اکرام و تکریم خیرین و هفته کمک به محرومان است به این مناسبت از تمام عزیزانی که کمک حال محرومین بودند و به عنوان خیر نگذاشتند باری روی زمین بماند و رسالت اسلامی، اخلاقی و قرآنی خود را انجام دادند مخصوصا در لبیک به ندای رهبری در طرح مواسات، جا دارد تشکر کنیم.

او در رابطه با شب‌های قدر بیان کرد: هم خودتان کاری کنید از فضیلت شب‌های قدر بهره مند شوید هم دیگران را وادار به بهره مندی کنید.

 امام جمعه راور گفت: وقتی شب قدر معادل با ۸۰ سال عمر است باید از لحظه لحظه ان بهره ببریم، جلوه رحمت خداوند در شب قدر تجلي کرده است، اما چگونه استفاده کنیم؟

حجت الاسلام زمانی افزود: اگر به شما بگویند کل احتیاجات خود را لیست کنید و به ما بدهید شب قدر فرصت ارائه لیست به ذات مقدس الله است، این قدر مهم است لذا می‌طلبد که فکر کنیم.

او عنوان کرد: اینکه می‌گویند یک لحظه فکر کردن بهتر از هفتاد ساعت عبادت است فکر در مورد اینها؛ اینکه من کجا هستم، کجا باید برم، با چه بروم و چه توشه ای برای خود آماده کرده ام‌؟ و به این فکر کنیم که اگر دویست سال هم عمر کنیم بالاخره باید برویم.

امام جمعه راور گفت: در خانه ها نمانید و در اجتماع مسلمان ها شرکت کنید، شاید در خانه پای تلویزیون پای صحبت یک آیت الله بر علم شما افزوده شود اما معرفت در اجتماع بزرگ مسلمین حاصل می شود لذا مسئولین برگزار کننده این جلسات بهترین برنامه ریزی را داشته باشند و از شقه شقه کردن جمعیت بپرهیزید.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به کارگزاران نظام جمهوری اسلامی بیان کرد: از ماه مبارک رمضان استفاده کنید از نیت صادقه استفاده کنید، یعنی صادقانه قرار بگذاریم با خودمان با خدای خودمان که در راه درست قاطعانه بدون احساس خستگی حرکت کنیم. 

امام جمعه راور ادامه داد: امروز مشکل ما همین است که بعضی خسته شده ایم، بعضی قاطعانه برخورد نمی‌کنیم و بعضی درست تشخیص میدهیم ولی درست عمل نمی‌کنیم لذا این توصیه هم در عرصه فردی هم در عرصه اجتماعی بسیار قابل ملاحظه است که همه باید مدنظر قرار بدهیم.

حجت الاسلام زمانی افزود: دومین نکته در فرمایشات مقام معظم رهبری استغفار است یعنی از بسیاری از کرده ها و نکرده های خود از خداوند متعال معذرت بخواهیم، اگر کاری را انجام نداده ایم انجام دهیم، استغفار به معنی جبران است.

وی گفت: در مورد کار و روحیه احساس مسئولیت طبق فرمایشات مقام معظم رهبری دو آسیب وجود دارد؛ غرور و انفعال، آنهایی که انقلابی هستند و کار خوب انجام می دهند خدایی نکرده دچار غرور می شوند که ما از این ها در دوره چهل ساله انقلاب زیاد دیده ایم لذا ماها خیلی باید مراقب باشیم که غرور به زمینمان نزند.

امام جمعه راور بیان کرد: دومین نکته ای که امروز خیلی باید مورد توجه قرار بگیرید انفعال است یعنی کاری انجام ندادن، فکر اینکه به بن بست رسیده ایم، خسته شدن و توانمان را از دست دادن ولی این اتفاق نیافتاده است، بله مشکلات زیاد است اما چهل سال مگر مشکلات نبوده است؟ چه سختی هایی انقلاب به خود دید اما به بن بست نرسید.

وی گفت: شما اعتقاد به خدا دارید به وعده های خدایی ایمان دارید لذا مواظبت کنید، آمریکا و صهونیست اینها را ندارد لذا با دست پر روز به روز رو به افول است اما جمهوری اسلامی با دست خالی و تمام بی مهری هایی که در حق او شده اما با توجه به نصرت الهی و ظلت نپذیری امروز روز به روز در جهان پر فروز تر می شود و مردم جهان از آن الگو می‌گیرد که همین مسئله آمریکا را ناراحت کرده است.

امام جمعه رابر: اگر  فضیلت به صورت یک  انسان مجسم  درآید، آن امام حسن مجتبی (علیه السلام) خواهد بود

 حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: در روایات آمده  قرآن کریم غنای محض است و  تدبر در قرآن بالاترین و کاملترین نوع ارتباط به خداوند است.

 وی با تبریک فرارسیدن 15 ماه مبارک رمضان ولادت با سعادت  امام حسن مجتبی (علیه السلام } افزود:  در روایتی آمده پیامبر خدا (صلی الله علیه وآله ) حسن بن علی(علیه السلام )را بر  روی زانو خود نشاند و فرمود : این از من است ؛ ایمن منیت ، گویای این حقیقت است که امام حسن مجتبی (علیه السلام ، مانند نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله ) جامع تمام فضائل الهی است .

خطیب جمعه رابر با اشاره به فضائل امام حسن مجتبی (علیه السلام ) عنوان کرد: از نبی بزرگوار اسلام (ص) نقل میکند اگر  فضیلت به صورت یک  انسان مجسم  درآید ، آن امام حسن مجتبی (علیه السلام) خواهد بوداگر فضیلت را تصور کنند ٰ تصویر آن حسن (علیه السلام) است .

وی ادامه داد: فضیلت امام حسن مجتبی (علیه السلام ) را در همسایه داری، مردم داری قدرشناسی باید دید و  این فضیلت ها باید درس گیریم؛ کمک به فقرا و مستضعفین و یتیم نوازی کنیم.

خطیب جمعه رابر با تأکید بر بهره مندی از فیوضات  شب های قدر گفت: از سوی پروردگار شما در ایام زندگی تان نسیم های رحمت می وزد هوشیار باشید که خود را درمعرض آنها قرار دهید، نسیم های رحمت الهی در زندگی ما در زمان های مختلف وشکل های مختلف ژدید می آید که یکی از این نسیم ها، ماه با عظمت رمضان و فرصت بی نظیر شب های قدر برای جبران گذشسته و آشتی آسمان و جهش به سوی سعادت و حضرت معشوق است .

خطیب جمعه رابر با اشاره به دیدار رمضانی کارگزاران نظام با مسئولان دو سال وقفه با شرکت محدودمسئولان برگزار شد گفت:  20توصیه راهبردی و  کاربردی در ابعاد داخلی و خارجی در  سیاست های داخلی و خارجی، اقتصادی و فرهنگی بود.

وی  با بیان دو تذکر معنوی  رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید بر مسأله طلب مغفرت الهی و چرایی استغفار اظهار کرد: نیت صادقانه با خود و خدای خودمان بدود احساس خستگی حرکت کنیم و خالصانه باشد اجر اخروی دارد.

امام جمعه رابر بر ضرورت توجه به دو آسیب غرور و انفعال گفت :  غرور در هرمسئولی هویدا شود سقوط انسان  رادر پی دارد و با غرور و انفعال خود را در بن بست قرار ندهید دشمنان به هر شکلی برای مسئولان یاس و نا امیدی خلق کند در مقابل این دو اعتماد به وعده الهی مبنی بر تاثیر گذاری صبر و تقوا بر نیرنگ دشمن صورت نمیگیرد.

وی با بیان اینکه مردمی بودن مهم است گفت : مدیر جامعه نباید کار نمایشی کند ، از کار نمایشی پزهیزکند چرا که کار نمایشی هیچ خروجی برای مردم ما در پی ندارد و غبار محرومیت را کم نمی کند.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با بررسی ابعاد شجاعانه رزمندگان فلسطینی گفت: بر خلاف سیاست های آمریکا و پیروانش روز به روز مسئله فلسطین درجامعه پر رنگ تر شده است هفت سال آمریکا، آل سعود را با آن گاو شیرده تحقیر کرده است هشت سال آمریکا نفت را به غارت بردند این همان آمریکایی است که دلارهای سعودی را غارت می‌کند، آل‌سعود را به جنگ یمن می‌فرستد و اسلحه می‌فروشد، با این جنگ فقط برد اقتصادی آمریکا دارد و نتیجه جنگ چیزی جز خرابی و نابودی کشور عربستان نیست  اگر السعود بخواهد جنگ را ادامه دهد آل سعود به آل سقوط تبدیل خواهد شد.

وی با نگاهی به سه ضلع عبری عربی و غربی پس از افزایش شکست های اکنون ژس از اعلامآتش بس دو ماهه که می توان از آن به ژیروزی و دستاوردهای بزرگ نظامی برای مقاومت یاد کرد.

امام جمعه منوجان:وظیفه همه مسئولان است که در راه اقتدار نیروهای نظامی تلاش کنند

حجه الاسلام امین رضوانی امام جمعه منوجان در نمازجمعه  این شهر گفت : شبهای قدر را قدر بدانیم و مهمترین عمل فکرواندیشه است ویک راهبردی را برای آینده وسلوک سال آینده تنظیم که به دست امام زمان برسد وآن را امضا کند .

وی افزود: ماه رمضان که ماه نسیم رحمت و مغفرت است خود رادرمعرض این نسیم قرار بدهیم و نفس ودرون خودمان را پاکیزه کنیم.
 
خطیب نماز جمعه منوجان در ادامه خاطر نشان کرد : امام حسن مجتبی علیه السلام در بخشش وکریم بودن ودر قدرشناسی ودرکنارمردم بودن ممتاز بود ودر هفته  تکریم که همزمان با میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام است فقرا و مستضعفین را یاری کنیم .  

حجت الاسلام رضوانی  در ادامه ضمن تبریک روز ارتش افزود : کشور ونظام مابدون آنکه کسی را تهدید کنیم راهبرد ما آن است که هیچ تعرضی به هیچ کشوری نداشته و ودرحفظ امنیت داخلی وخارجی ایستاده‌ایم و وظیفه همه مسئولان است که در راه اقتدار نیروهای نظامی تلاش کنند.

امام جمعه کهنوج:  فرصت مسئولیت بسیار زودگذر است، نمایشی کار کردن برکت کار را از بین می برد
حجت الاسلام والمسلمین نجنو امام جمعه شهرستان کهنوج در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: بیاییم فرصت طلایی ماه مبارک رمضان را قدر بدانیم و ماه‌مبارک مثل فرودگاه است که هواپیما از روی آن پرواز میکند مسیر طولانی را خیلی سریع طی می‌کند و به مقصد می رسد.


امام جمعه کهنوج ضمن اشاره به دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب که با  اوج گیری بیماری منحوس کرونا  برگزار نشد  گفت: خدا را شکر امسال بعد از مناسب شدن اوضاع این دیدار دوباره به شکل محدود تری برگزار شد.


 وی افزود: مقام معظم رهبری  برای کارگزاران نظام حدود ۲۰ توصیه و سفارش داشتند که هم راهبردی بودن کاربردی شخصی بودن، مدیریتی و مهارتی و معرفتی  بودن از مهم ترین سفارشات امام بود.


حجت الاسلام نجنو با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: مسئولان نظام بیایید  با نیت صادقانه با خودمان قراری بگذاریم و با خدای  خودمان عهد ببندیم که در راه درست قاطعانه و بدون احساس خستگی حرکت کنیم‌.

امام جمعه کهنوج تصریح کرد: این ماه، ماه استغفار است بیایید از خیلی از کارهای کرده  که نباید انجام میدادیم و خیلی از ناکرده هایی که می بایست انجام می‌دادیم اما انجام ندادیم از خدای خود معذرت خواهی کنیم.

نجنو ضمن توصیه به مسئولین که باید در کنار مردمی بودن موضوع مردمی ماندن را تمرین کنیم اذعان کرد:  فرصت مسئولیت بسیار زودگذر است این فرصت را مغتنم بشمارید از هر ساعت و ثانیه این مسئولیت در جهت خدمت به مردم  استفاده کنید و برای نمایش هم کار نکنید این نمایشی کار کردن برکت کار را از بین میبرد و خیلی از اوقات کار هم به نتیجه نمی رسد.

خطیب جمعه کهنوج با اشاره به  موضوع دیپلماسی کشور ورضایت از عملکرد وزیر خارجه خاطر نشان کرد: دیپلماسی در مسیر خوبی حرکت می کند وبا عملکرد وزیر خارجه   گزارشات دقیق خودشان را مرتب به رئیس‌جمهور می‌دهند و در تصمیم‌گیری‌ها همه جوانب کار را می سنجند و تاکنون هم  در مقابل زورگویی های طرف مقابل زیاده‌خواهی‌ها مقاومت کرده‌اند.


امام جمعه فاریاب: یکی از سیاست های دشمنان، ایجاد احساس یاس و نامیدی است امامین انقلاب، مسئول منفعل را نمی پذیرند

خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان فاریاب توسط حجت‌الاسلام گروهی امام جمعه اقامه شد.

حجت الاسلام گروهی ابتدا از اهمیت شب قدر گفت و بیان کرد:از خداوند می خواهیم که توفیق بدهد تا شب های قدر را درک کنیم و قدر بدانیم مهم ترین عمل در شب های قدر، فکر کردن است ،تفکر باید در جهت پیشرفت معنوی ما باشد. 

خطیب نماز جمعه فاریاب به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام اشاره و اظهار کرد:دو چیز آسیب است غرور و انفعال،به طور مثال مصدق چرا سقوط کرد، چون نصایح آیت الله کاشانی را گوش نکرد و مغرورانه میگفت مردم با من هستند،نتیجه آن شد که مصدق با یک کودتا شکست خورد.

وی افزود: انفعال، یک آسیب است، انفعال، به معنی احساس بن بست کردن است،یکی از سیاست های دشمنان، ایجاد احساس یاس و نامیدی است امامین انقلاب، مسئول منفعل را نمی پذیرند
امروز دولتی در سر کار است که به هر دو آسیب، آگاهی دارد.

حجت الاسلام گروهی ابراز کرد: از خصوصیات مهم دولت آقای رئیسی، این هست که نه اهل غرور است و نه اهل انفعال ،مساله مردمی بودن این دولت هم از خصوصیات بارز آن است، مقام معظم رهبری هم خطاب به دولت آقای رئیسی فرمودند:مردمی باشید و مردمی بمانید،
مردمی بودن، یعنی توجه به مردم دید و بازدیدها ادامه داشته باشد.

امام جمعه فاریاب بیان کرد: امروز شاهد حرکت های خوبی از جانب فرماندار محترم  نماینده عالی دولت در شهرستان فاریاب، هستیم ،وی با دارا بودن روحیه مردمی، از روستاها، اقشار مردم، معادن و ظرفیت های شهرستان فاریاب، بازدید می کند و در این مدت کوتاه نشان داد که مردمی است.

وی در ادامه گفت:مسئولین و مدیران ادارات با محوریت و حمایت از نماینده عالی دولت، مشکلات را اولویت بندی کنند.

حجت الاسلام گروهی اظهار کرد: از فرماندار، اداره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، مدیر کل شهرسازی، بنیاد مسکن، استدعا دارم بنشینند جلسه بگیرند و راهکار برای اسناد زمین های شهرستان، ارائه دهند،مسئولین همه باید در زمینه کوتاهی های که در حق مردم فاریاب در زمینه اسناد مالکیت داشته اند، عذرخواهی و استغفار کنند.

وی در پایان بیان کرد: استقرار ادارات، جزو خواسته های همیشگی مردم این شهرستان است، تلاش ها در زمینه زیرساخت های بیمارستانی و بهداشتی فاریاب، صورت گیرد.

انتهای پیام/طهماسبی


  https://armanekerman.ir/vdce7p8zpjh8wwi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین