تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۲
۰
plusresetminus
به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی؛

نمایش " نقل در معرکه" در ده زیار کرمان اجرای عمومی شد

نمایش " نقل در معرکه" روایتی کوتاه از دفاع مقدس به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در روستای ده زیار کرمان اجرای عمومی شد.
نمایش " نقل در معرکه" در ده زیار کرمان اجرای عمومی شد
به گزارش "راه آرمان" مردم روستای ده زیار در آخرین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی شاهد اجرای نمایش نقل در معرکه در مسجد مقدس حضرت جوادالائمه (ع) بودند.

مردم روزه داری که برای اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به مسجد آمده بودند بلافاصله در جریان اجرای دو هنرمند تئاتر قرار می گیرند که با اجرای بسیار تاثیرگذارشان بخشی از دوران سخت دفاع مقدس و جانفشانی رزمندگان را یادآوری می کنند.

نمایش "نقل در معرکه" به نویسندگی و کارگردانی رضا درویشی تهیه شده که نحوه شهادت شهید والامقام علی عرب را برای مخاطبان روایت می کند.

در این نمایش هنرمندان احسان رضوانی و رضا درویشی در دقایقی کوتاه اما بسیار اثرگذار نشان دادند که چگونه شهید علی عرب در حالی که کوله پشتی حاوی خرج گلوله آرپی جی را بر دوش داشت و آتش گرفت اما برای اینکه دشمن متوجه نشود و عملیات لو نرود چفیه در دهانش گذشت و در این آتش سوخت و شهید شد اما صدایش در نیامد.

نمایش نقل معرکه به همت انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان و هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع)  در مسجد مقدس حضرت جوادالائمه (ع) این روستا اجرا شد.




انتهای پیام/ تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcjvmevyuqe88z.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما